דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוהר ארגוב העלייה 

מאת    [ 10/03/2010 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 4700 פעמים ]

בשש עשרה ביולי 1955 בראשון לציון נולדה אגדה. לאגדה קראו בלידתה זוהר עורקבי ולימים הוא נודע תחת השם זוהר ארגוב. זוהר ארגוב היה הבן הבכור במשפחה קשת יום בת 9 ילדים. אמו עבדה כמנקה בבסיס צבאי, אביו היה אלכוהוליסט ועבד כאזרח עובד צה"ל ובחלוקת חלב בשכונה. כבר בילדות הוא בלט בכשרון הזימרה שלו ולמד פיתוח קול אצל עליזה צוברי. בגיל שלוש עשרה פרש מלימודיו והחל לעזור בפרנסת המשפחה בעבודות בניין וצבעות. בגיל חמש עשרה הוא הכיר את ברכה צוברי, לה נישא ובגיל שמונה עשרה כבר היה אב לבנו היחיד - גילי.

בגיל עשרים ושניים הוציא זוהר ארגוב תקליטון ועליו שני שירים אותם כתב משה נגר "ילדה חיכיתי שנים" ו"כל יום שעובר".  נתקליטון, שהיה בסגנון "מערבי" ונטול חית ועין לא הצליח. השינוי מעורקבי לארגוב התרחש לאחר הוצאת תקליטון זה. הפעם הראשונה בה הקריירה שלו עלתה על שרטון הייתה שנה לאחר מכן כאשר הורשע באונס בהיותו בן 24 וישב בכלא שמונה חודשים. בתקופה זו התעררו יחסיו עם אשתו ברכה והם התגרשו.

לאחר שיחרורו מהכלא עבד זוהר ארגוב כנהג של להקת העוד וג'קי מקייטן. באחת מההופעות באירוע בבאר שבע ביקש זוהר ארגוב ממקייטן לעלות ולשיר שיר. לאחר שיכנועים עלו זוהר ארגוב ויהודה קיסר - אז נגן גיטרה - וזוהר ביצע את השיר שהכניס את הקריירה שלו להילוך ראשון. השיר היה "ברצלונה", הקהל התלהב וזוהר ארגוב נשאר להופיע עם שירים נוספים. יהודה קיסר ששמע את זוהר ארגוב בהופעה התלהב אף הוא והציע לזוהר עזרה בהוצאת קסטה לשוק.

הקאסטה שאותה הוציאו הוקלטה על טייפ ארבעה ערוצים מתוך הופעה במועדון הברווז ונקרא "חאפלה עם זוהר ארגוב". מאיר ראובני ששמע את הקסטה התלהב והם החליטו להוציא גרסה חדשה לתקליט תחת השם "אלינור". התקליט "אלינור" כבר הוקלט באולפן והכיל להיטים כ"מה לך ילדה", "עוד יום יבוא" ושיר של ג'קי מקייטן ללחן יווני "אלינור" אותו התעתד מקייטן לבצע בעצמו אבל זוהר ארגוב הוציא אותו, ללא ידיעתו, לפניו. לאחר ששמע את הביצוע של אלינור על ידי זוהר ארגוב, ויתר מקייטן על השיר לטובתו. אלבום זה נחשב עד היום לאחד מהאלבומים הנמכרים ביותר ונמכר בכחצי מיליון עותקים, והוא הכיל גרסאות כיסוי בלבד.

ההצלחה של זוהר ארגוב הייתה מיידית. כתב הטלוויזיה יואל אסתרון עשה עליו כתבה ליומן השבוע, דבר נדיר מאד באותם הימים. שני אלבומיו הבאים שיצאו בשנת 1981 ו - 1982 בהתאמה, "היו זמנים" ו"נכון להיום" ביססו את מעמדו של זוהר ארגוב ככוכב. את רובו של האלבום הראשון הפיק מוסיקאלית לידג'י מרסל, ואת השני ננסי ברנדס. האלבום "נכון להיום" הכיל את מי שעתידים להיות להיטיו הגדולים ביותר של זוהר ארגוב "כבר עברו השנים" ו"הפרח בגני" איתו גם זכה בפסטיבל הזמר המזרחי ב 1982. הלהיט "הפרח בגני" אף הביא אותו ללב התודעה המיינסטרימית הישראלית ונחשבת לפריצת הדרך הגדולה של המוזיקה המזרחית אל התקשורת. האלבום "נכון להיום" הצליח מעל לכל קנה מידה אפשרי ומכר כשלוש מאות אלף עותקים. זוהר ארגוב נודע כ"מלך המוזיקה המזרחית". בשנת 2008 נבחר האלבום "נכון לעכשיו" כאלבום החשוב ביותר במוסיקה הישראלית של שנות השמונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב