דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ינשוף במחלוקת 

מאת    [ 07/03/2010 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2209 פעמים ]

פסק הדין שהתפרסם הבוקר (07/02/10) הוא אומנם פסק דין של בית המשפט שלום, אך מכיוון שניתן בהרכב של שלושה שופטים, אין אפשרות להתעלם ממנו והמשטרה תאלץ לשנות את מדיניות האכיפה שלה. סביר להניח ששני הצדדים יערערו על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, אך ניסיון העבר מלמד כי הסיכויים שערכאת הערעור תתערב בממצאים שנקבעו לאחר שמיעת סדרה ארוכה של עדויות מומחים, היא לא גבוהה במיוחד. אלפי נהגים הורשעו עד היום בביצוע עבירה של נהיגה בשכרות; מי יודע כמה מהם היו צריכים אולי להיות מזוכים בדין, אם פסק דין זה היה מתפרסם מוקדם יותר? חלקם כבר הספיקו לסיים את ריצוי עונש הפסילה במלואו. ביום שממצאי בית המשפט יהפכו לחלוטים וסופיים יפנו וודאי רבים מהם, שכמות המדידה שלהם הייתה מתחת לרף שנקבע, לעורכי דין מתחום הנזיקין במטרה לבחון אפשרות לתבוע את רשויות המדינה בגין הנזקים שנגרמו להם. אין לפסול אף אפשרות שתתארגן תביעה ייצוגית בעניין זה.

חשוב לציין כי הכנסת קבעה רף ענישה מחמיר מאוד בכל הנוגע לעבירות נהיגה ואלכוהול, בדמות שנתיים פסילה בפועל, וללא מעט נהגים (בעיקר כאלה שהתפרנסו עד אותו הרגע ממקצוע המחייב רישיון נהיגה), נגרמו נזקים לא מבוטלים בעקבות הרשעתם ושלילתם לתקופה ארוכה. חלקם אף נאלצו להחליף מקצוע ולחפש מקום עבודה חדש. לגבי תיקים התלויים ועומדים בבתי המשפט נראה כי במשטרה יאלצו לבחון מחדש כל תיק ותיק לגופו של עניין. מהקולות שאנחנו שומעים הכוונה היא לבדוק את התנהגות הנהג בכל תיק ותיק, וזאת באמצעות השוטרים שעצרו אותו, על מנת לקבוע באם התנהגותו, בלי קשר למכשיר, מלמדת על השפעה של רמת אלכוהול גבוהה. על פי פסק דין של בית המשפט העליון עוד משנת 1986 ישנן אפשרויות בהתקיים תנאים מסוימים להרשיע נהג בנהיגה בשכרות גם ללא הסתייעות בהוכחה מדעית. בית המשפט אומנם לא מצא ליקויים בהליך רכישת המכשיר אולם לדעתי ראוי עכשיו שיעשה בדק בית במשרד התחבורה מדוע לא נבחנה מראש אמינות המכשיר על פי תקן מדעי מקובל, ומבלי שמעבדות המשטרה כפופות לרשות להסמכת מעבדות. כדאי מאוד ששר התחבורה המכהן יבדוק היטב את הממצאים והמסקנות של פסק הדין לעתיד לבוא.

אין כמובן בכל האמור כדי לגרוע מהמלצתי החמה לכל הנהגים להימנע משתיית אלכוהול בטרם הם עולים על ההגה. כשלעצמי אני סבור שעדיף להימנע משתיית אלכוהול בכלל ולא לקחת את הסיכון המיותר באובדן רישיון הנהיגה.

הכותב עו"ד דוד גולן הוא הבעלים והמייסד של משרד עורכי הדין "דוד ואילת גולן", העוסק בתחום דיני התעבורה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב