דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך: כל שעליכם לדעת באם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית 

מאת    [ 02/03/2010 ]

מילים במאמר: 777   [ נצפה 2267 פעמים ]

רשלנות רפואית היא חלק מחיי הרפואה היומיומיים ומתרחשת, לדאבוננו, כמעט בכל אחד מתחומי הרפואה.

בתי החולים נתבעים על ידי חולים ו/או בני משפחותיהם בעקבות מחדלים שגרמו לרשלנות הרפואית הנטענת, החל מאי גילוי מידע, עובר באי קבלת הסכמה מדעת בטרם ביצוע טיפול, אי אבחון מחלה במועד ועוד.

אצל רבים מתעוררת שאלת הרשלנות הרפואית, הזכאות לפיצוי, כלפי מי להפנות את התביעה וכיצד לבססה?

השאלה האם ארעה רשלנות רפואית הינה שאלה מורכבת ועליה להיבחן בכל מקרה ומקרה לגופו ולצורך כך יהא עליכם לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה ולברר שאלה זו עימו. ברם, אף בטרם הפניה לעורך הדין אף אם אינכם בטוחים, כי אכן קיימת עילה לתביעה יש להיערך מבעוד מועד שאם לא, יהא בכך בכדי להשפיע על ביסוס התביעה בהמשך.

לצורך כך, אנו נסקור במסגרת מאמר זה כל שעליכם לדעת ולהכין לקראת תביעה באם הינכם סבורים או חוששים, כי ארעה רשלנות רפואית.

יודגש, כי המידע המובא במסגרת זו אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אלא מדריך כללי וראשוני בלבד. עליך לדאוג לקבלת ייעוץ משפטי פרטני המותאם לנסיבות המקרה.

תיעוד ראשוני

כשלב ראשון, יש לדאוג לתעד כל פרט ופרט, החל מתיאור המקרה, נסיבותיו והשתלשלות העניינים כל עוד הם טריים בזיכרונך וכלה בפרטי המעורבים בדבר, תאריכים, עדים וכיוצ"ב.

כמו כן, יש לתעד את הנזק הגופני אשר נגרם, במידת האפשר וזאת בכדי לאפשר בהמשך ההליך הוכחת הנזק אף אם החלים ללא הותרת סימנים או צלקות.

תיעוד רפואי

יש לדאוג לקבלת טיפול רפואי בתחום המומחיות הנדרשת, תוך תשומת לב, כי כל תלונה, בדיקה, אבחנה וטיפול נרשמים בתיק הרפואי בפירוט ותוך ציון תאריך ביצועם. יש לשמור כל מסמך מסוג זה אף אם הוא נראה בעיניכם כלא רלבנטי.

לשלב זה חשיבות מכרעת, שכן, ככל שהתיעוד הרפואי יהא מפורט ומקיף כך יסייע הדבר לביסוס התביעה, הוכחת הנזק והזכאות לפיצוי.

קבלות ותלושי שכר

בנוסף לתיעוד הרפואי יש לאסוף כל קבלה או מסמך הקשור לארוע הפגיעה ו/או להוצאות אשר נדרשת להן בעקבותיה, כגון, נסיעות, רכישת תרופות, עזרים רפואיים וכיוצ"ב.

במידה ונדרשת להוצאות אשר בגינן לא ניתנה לך קבלה, כגון, עזרה של צד שלישי בניקיון, קניות, וכד' עליך לתעד הוצאות אלו באופן מסודר, לרבות, סכום ותאריך.

 

כמו כן, יש לשמור תלושי שכר מלפני מועד הארוע ואחריו (עצמאים - יש לשמור את דוחות מס ההכנסה ומע"מ).

התיישנות התביעה

התיישנות תביעה בגין רשלנות רפואית הינה בחלוף 7 שנים מיום אירוע הרשלנות או קרות הנזק. במקרים בהם הנפגע הינו קטין, תתישן התביעה 7 שנים לאחר הגיעו לגיל 18.

על אף האמור, מומלץ שלא להשתהות עם הגשת התביעה על אף הזמן הנתון להגשתה, שכן, שיהוי זה עלול לעמוד כנגדך בניהול התביעה ובסיכוייה.

חוקרים

עם ההודעה לחברת הביטוח, נוהגות חברות הביטוח לשלוח חוקרים לחקור אודות הנפגע ומצבו, אשר לעיתים מתעדים השיחה בלי ידיעת הנפגע. חשוב מאוד להימנע משיתוף פעולה עם חוקרים ומכל מגע עימם, שכן, אף דברים תמימים אשר יאמרו על ידך עלולים להיות מוצגים בבית המשפט בעודם מוצאים מהקשרם ולפגוע בסיכויי התביעה.

שיטה נוספת של החוקרים היא לערוך מעקב סמוי אחרי הנפגע ולדלות פרטים מבני המשפחה, חברים ושכנים. יש לתת לכך תשומת לב יתרה ולתדרך את הסובבים שלא לשתף פעולה עם החוקרים אף שאלו יציגו עצמם כגורמים הבאים לעזרתך וטובתך.

בכל מקרה בו הינך נשאל שאלות הקשורות לארוע או מצבך בכלל על ידי אדם זר, אף אם מציג עצמו כגורם אחר, לאו דווקא חוקר, יש לסרב לשיחה ולהודיע על כך באופן מיידי לעורך דינך.

יש לזכור, כי החוקרים נשלחים על ידי חברות הביטוח ומטרתם לבנות לחברת הביטוח קו הגנה אשר ישלול זכאותך לפיצוי או ינמיך אחוזיו משמעותית.

חשוב לדעת

לצורך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, יש לוודא מבעוד מועד, כי אכן התרחשה רשלנות רפואית, שכן, ישנם מצבים בהם התנהלות רפואית מתפרשת למטופל כמעשה רשלני, בעוד שהינה תקינה לחלוטין על פי אמות המידה הרפואיות. לצורך כך, אנו נעזרים בחוות דעת מומחה רפואי בתחום המדובר המספק מענה לשאלה זו.

כמו כן, יש לבחון באם נגרם נזק ממשי כתוצאה מאותה רשלנות רפואית, שכן, אף אם התרחשה רשלנות רפואית אין בכך בכדי להעיד בהכרח על קרות הנזק הנדרש לצורך ביסוס הזכאות לפיצוי.

בנוסף, יש צורך להוכיח קשר סיבתי בין המעשה הרשלני לבין הנזק הנטען.

אי לכך, יש לדאוג לליווי מקצועי משפטי כבר מהצעדים הראשונים, אף אם הינכם מתלבטים באם להגיש התביעה או לאו, שכן, עורך הדין יבחן עימכם ועבורכם את כל הקריטריונים לרבות האמורים לעיל ויוכל לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת ומבוססת האם להגיש תביעה ובאשר לסיכוייה.

יודגש, כי המידע המובא במסגרת זו אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אלא מדריך כללי וראשוני בלבד ויש לדאוג לקבלת ייעוץ משפטי פרטני המותאם לנסיבות המקרה.

עדי שפיצר, עו"ד


בעלת משרד עורכי דין המתמחה בתחום דיני הנזיקין


לפרטים נוספים היכנסו לאתר המשרד www.rshlaw.co.il 


או פנו אלינו:


טל': 03-5356067, פקס': 1533-5356067


דוא"ל: office@rshlaw.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב