דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור תוכנית שותפים? 

מאת    [ 21/01/2007 ]

מילים במאמר: 688   [ נצפה 6102 פעמים ]

שוק תוכניות השותפים בישראל התפתח באופן ניכר בעת האחרונה, ולבעלי אתרים בישראל כיום ישנן מגוון של אפשרויות ותוכניות מוצעות בטכנולוגיות שונות. למול מבחר מגוון זה, נשאלת השאלה כיצד ניתן לבחור את התוכנית המתאימה ביותר עבור אתר - זו אשר תהיה בעלת התגמול הגדול ביותר, ותשרת את המודל העסקי של האתר השותף בצורה הטובה ביותר. מאמר זה בא לענות על שאלות אלה ואחרות, ולסייע לבעלי אתרי תוכן בבחירת תוכנית השותפים המתאימה ביותר לאתר שלהם.1. מפעילי התוכניתכשותף המפרסם אתרים אחרים, האינטרס של בעל אתר הנו רווח, קבלת תשלום. כך, הפרמטר המשמעותי ביותר בבחירת תוכנית השותפים הנו מיהו מפעיל התוכנית, ומהו מוסר התשלומים שלו - שהרי גובה ההכנסות מתוכנית השותפים אינו רלוונטי כל עוד היא אינה משלמת.בדיקת הגוף אשר מפעיל את תוכנית השותפים צריכה להתמקד במוניטין ואמינות, ולהתבצע במידת האפשר מול שותפים אחרים אשר התנסו באותה תוכנית. מוסר תשלומים מתחיל בבדיקה כי שהגוף המפעיל אכן משלם ושילם לשותפים הפעילים, וממשיך למועדי התשלום ואמינות הדיווח בעיני השותפים האחרים.הכלי המתאים ביותר לבדיקה זו הנו פורומים המתמקדים בתוכניות שותפים ובהם מתקיימת תקשורת ישירה בין מפעילי אתרים המשתתפים בתוכניות שותפים. יש לציין כי כאשר מדברים על השוק העולמי בשפה האנגלית, בדיקה מסוג זה תהיה קשה יותר ותדרוש יותר זמן, אולם בשוק הישראלי מדובר במספר מאוד מצומצם של פורומים ומשתתפים אשר מכירים האחד את השני - דבר המקל על בדיקה זו.2. תנאי התוכניתתנאי התוכנית מורכבים ממספר פרמטרים הקובעים, בסופו של דבר את הרווח שתוכל לגזור אתה כשותף בתוכנית. ישנם מספר פרמטרים הנכנסים תחת קטגוריה זו, ולהלן המשמעותיים שבהם:
א. מודל התשלום - תוכניות שותפים משלמות במגוון של מודלים, במדרג הבא: לפי חשיפות, לפי קליקים, לפי לידים / הפניות עסקיות, ולפםי מכירות (באחוזים או סכום קבוע). בעלי אתרים שותפים נוטים להעדיף את המודלים הראשונים (חשיפות והקלקות) על האחרונים מכיוון שאלה מבטיחים תשלום ללא קשר לתוצאות הסופיות של הקמפיין, בעוד המפרסמים נוטים להעדיף את האחרונים.
ב. שיעור התשלום - כמה התוכנית משלמת עבור כל אלף חשיפות/ קליק/ ליד/ מכירה, ובמקרה של תשלום לפי אחוזים, מהם המוצרים באתר ומה מחיריהם?
ג. מכירות משנה - האם התוכנית מתגמלת גם עבור הרכישה השניה והשלישית של אותו לקוח. הדבר משמעותי יותר אצל מפרסמים המוכרים שירות או מנוי שסיכויי הרכישה החוזרת שלו גבוהים.
ד. תוקף ההפניה - בתוך כמה זמן מהפנייתו הראשונה של הלקוח לאתר המפרסם ועד לרכישה זכאי האתר השותף לתשלום. רוב החלטות הרכישה והרכישות באינטרנט לא מתבצעות עם כניסתו הראשונה של הלקוח לאתר, אלא רק לאחר מספר ימים, וכך ככל שתוקף ההפניה ארוך יותר עולה שיעור העמלות. ההבדל בין הפנייה של אותו היום להפניה שתוקפה שבוע למשל יכול להיות בפועל הבדל של 200% עד 300% בהיקף העמלות.
ה. טכנולוגיה - האם התוכנית זוכרת את השותף המפנה בעזרת cookie, או רק לפי session? כאן, כמו בסעיף הקודם, יתרון של מאות אחוזים לטובת ה cookie, וזאת מאחר ש session נזכר רק באותה גלישה (אפילו לא באותו היום).
3. סיכויי המרהוכאן לחלק המורכב ביותר של הניתוח - האם לאתר המפרסם יש את מה שצריך כדי להמיר גולשים ללקוחות ובסופו של יום גם לשלם עמלות? (כמובן שחלק זה אינו רלוונטי במודלים של תשלום לפי חשיפות או הקלקות).דרך טובה ביותר לקבוע זאת הנה בהתייעצות עם שותפים אחרים, במידה וניתן, אולם ברוב המקרים ייאלץ השותף לקבל החלטה זו בעצמו. הפרמטרים החשובים המשתתפים בהחלטה הם:
א. האם חוויית הגלישה באתר מעודדת רכישה או פנייה עסקית? גולש או צרכן אינטרנט מנוסה יכול להרגיש מהו אתר מוכר או אתר שיכול להמיר גולש ללקוח, ומהו אתר שאינו יכול. בבדיקת נושא זה, מומלץ לבצע תהליך רכישה ולראות כי אין חסמים מיוחדים בדרך להשלמת העסקה, וכי תהליך הגלישה מעודד את הגולש לסיים עסקה אונליין.
ב. האם יש באתר אפשרויות לזליגה של לקוחות? אפשרות הזליגה המתבקשת ביותר מגיעה בצורת מספר טלפון גדול הרשום במסך הנחיתה, והמעודד את המשתמש להרים טלפון ולסגור את פנייתו כך. מנגד, עומד הצורך של הקניית אמינות במסך הנחיתה וזאת באמצעות זיהוי הגוף העומד מאחוריו. כך, מתקיים שיווי משקל עדין אותו יש לבחון ולראות כי מחד המסך אכן מעורר אמינות ורצון להמשך פעילות, ומאידך המסך אינו גורם לגולש להיכנס ולהרים טלפון למפעיל.
ג. שיוך תוכניזהו פרמטר מאוד ספציפי לכל אתר, ומאוד משמעותי בשורה התחתונה, תוכניות השותפים העובדות בצורה הטובה ביותר והמשלמות באופן הטוב ביותר מקיימות שיוך תוכני בין האתר המפרסם לאתר השותף. כך, אתר העוסק בשוק ההון ייטיב לשווק תוכנית של אתר המספק שירותי מסחר בשוק ההון וכו', ואתר העוסק במסעדות ייטיב לשווק שירות מקוון להזמנת ומשלוח ארוחות.
בהצלחה!
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט

מפעילת רשת שותפים.נט רשת תוכניות שותפים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב