דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאורה למשרדים 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 5075 פעמים ]

בעידן המודרני, המשרד כבר הפך לבית השני. רבים אפילו מבלים בו יותר משהם מבלים בביתם הראשון. וכשמבלים שעות רבות כל-כך במקום סגור, קריטי לעשות זאת תחת תאורה מתאימה. כשתרצו לעצב תאורה למשרד ודאי תרצו שהתאורה במשרד תיצור אוירת עבודה נעימה, תמנע עייפות ואפילו תעלה את פריון העבודה. כשתפצחו במלאכה תבחינו מיד שלא רק עובדי המשרד דורשים התחשבות, אלא גם האורחים החוצים את המפתן. חלל כניסה מואר ומזמין, משמש כרטיס ביקור איכותי. חללים קטנים יוכלו "לגדול" בסיוע תאורה נכונה. בפינת ההמתנה כדאי לפזר אור עם גוון רגוע וחמים יותר, ובחדר הישיבות אור לבן יותר – השומר על עירנות מקצועית.
כמו בשאר תחומי העיצוב, גם עיצוב תאורה דורש מאיתנו לתכנן בקפידה את ההשפעה על החיים במשרד ועל המבקרים. סקרנו בעבורכם את עיקרי התורה בקצרה, כדי שתוכלו להאיר את המשרד בצורה שתועיל לאנשים, ולעסקים.

כמה שיותר שמש יותר טוב
התאורה החסכונית והמומלצת ביותר למשרד היא כמובן תאורת יום. נסו לנצל כמה שיותר תאורה טבעית (ולפזרה במשרד כולו בסיוע מחיצות זכוכית ולא קירות אטומים). התחושה כשאור השמש מלווה את יום העבודה שונה לגמרי מאשר חסותה של תאורה מלאכותית. אם התמזל מזלכם והשמש מאירה ישירות על המשרד, קחו בחשבון שתזדקקו לוילונות בד או וילון ונציאני להתמודדות עם שעות התאורה החזקה. כמובן שגם משרד שטוף שמש נכנס לחשיכה, ובכל מקרה תצטרכו לתכנן היטב את התאורה במשרד.
הצעד הראשון יהיה להביט בחלל - נסו לחשב את כמות ההארה הנדרשת, וקחו בחשבון שנוסחת תאורה אפקטיבית מאזנת בין מספר גורמים:
•    תאורה לבנה - מנורות שמפיצות אור לבן מקילות על הראיה, ופונקציונליות מאוד, ולכן כדאי להציב אותן מעל שולחן עבודה. שימו לב - כאשר התאורה לבנה מידי ובוהקת העיניים מתאמצות לסנן את האור הרב ומתעייפות (ואיתן מתעייפים עובדי המשרד). תאורה לבנה מעודדת עירנות, ובמידה הנכונה היא התאורה המושלמת למשרדים.
•    תאורה חמה – תאורות חמות יותר, דוגמת תאורות צהובות, נותנות למשרד תחושת ביתיות וחום. קחו בחשבון שתאורה חמה מנוגדת לעיתים לאנרגיות של עבודה ולכן נסו למקמן במינון הנכון ובמיקומים "אסטרטגיים". כך למשל, תאורה חמה מתאימה מאוד לעמדת הקבלה ולאזור ההמתנה של אורחי המשרד.
אם החלל המשרדי מאפשר – נסו לשלב בין תאורה לבנה ותאורה חמה יותר. במיקומים הנכונים, שילוב בין שני סוגי התאורות יסייע ליצור את תאורה מושלמת במשרד. אגב, המילה האחרונה בתחום התאורה נאמרת בדמות גופי תאורה שמחליפים גוונים. השליטה על הגוון פשוטה מאוד – בעזרת שלט רחוק.

לא רק המיקום, גם הזווית חשובה
כמובן שתרצו גם להשתמש במקורות אור נקודתיים כגון מנורת שולחן או ספוטים. ספוטים יהיו מושלמים להארת פינות, עציצים וחפצי אומנות. כשתגשו להארת אזורי העבודה, כאן הכי חשוב לוודא שזווית ההארה ועוצמתה תורמות לפריון העבודה, ואינן פוגעות. כיצד יכולה תאורת שולחן לפגוע בתפקוד העובדים? בקלות. נסו להיזכר כמה פעמים בחיים המשרדיים שלכם שפשפתם עיניים דואבות או סבלתם מכאב ראש מפלח, שמקורו אינו ברור. במקרים רבים האשמה תלויה בתאורה. לכן חשוב לוודא שתאורות המפיצות אור על שולחנות מנהלים ושולחנות עבודה, יזרו אור מהכיוון הנכון ובעוצמה הנכונה. במקרה של תאורה המכוונת אל שולחן משרדי, כדאי שהתאורה תבוא מלמעלה (השתמשו במנורות תלויות) או תאורות המצויות מאחורי כתפו של העובד. שימו דגש מיוחד על זוויות תאורה שיפגעו בשולחן העבודה, אך ימנעו השתקפות על מסך המחשב. השתקפויות האור מהמסך יכולות להסיח את דעת העובד ולפגוע באפקטיביות שלו.

טיפים נוספים
כאשר תעצבו את תאורת המשרד, קחו בחשבון לא רק את התאורה וההשפעה שלה על המבקרים והעובדים, אלא גם את גוף התאורה עצמו. מספר דגשים נוספים:
•    נסו להתחיל את עיצוב התאורה עם הטעם האישי שלכם – הרצון והחיבה שלכם הם החשובים מכל בבחירת גופי תאורה מעוצבים להפליא.
•    קחו בחשבון את העיצוב הראוי למשרד (מודרני, קלאסי, תעוזתי ועוד), ובחנו כיצד עיצוב התאורה משתלב בעיצוב הכללי של המשרד.
•    פונקציונליות – בחרו את החומרים מהם עשויים גופי התאורה, קלות החלפת הנורות ואיוורור נכון (המאריך את חיי הנורות).

עיצוב משרד אינו מתחשב רק בצבע על הקירות, רכישה של ריהוט משרדי או שולחן לחדר ישיבות. עיצוב נכון מתחשב גם בתאורה המאירה את המשרד, ובהשפעה שלה על העובדים והלקוחות.

פיטרו הינה החברה המובילה לייבוא וייצור ריהוט משרדי ומוסדי, ומאפשרת לך להלביש כל חלל באופן אישי. לפיטרו מגוון רב של ריהוט משרדי ביניהם כסאות מנהלים וכסאות משרדיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב