דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס הכנה ללידה - כיצד לבחור? 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 718   [ נצפה 2868 פעמים ]

קורס הכנה ללידה

את בהריון, מתעגלת יפה, העובר גדל לו בשקט ברחמך, והנה את כבר באמצע תרימסטר שני, מחשבות על הלידה מתחילות לצוץ...  אתם רוצים בחוויית לידה טובה, להביא את תינוקכם לעולם בדרך קלה, טובה ובטוחה.

האם זה יותר מידי לבקש?? להיפך, זו בקשה הגיונית, ואפשר למלא אותה כשעוברים הכנה ללידה טובה.

כיצד לבחור את הקורס הכנה ללידה שיתאים לכם ביותר?

בבואכם לבחור קורס הכנה ללידה, כדאי לבחון כמה מרכיבים:

1. האם אתם מעוניינים בקורס פרטי או קבוצתי?

2. אם בקורס קבוצתי, כדאי לברר כמה זוגות משתתפים בקורס הכנה ללידה. מספר רב של משתתפים יגרום לקורס להיות ארוך יותר, מתיש, והתרגול המעשי יכלול מעבר מהיר בין הזוגות, ללא יכולת לעבוד באופן אישי ועם תשומת לב לכל זוג.

3. בקורס קבוצתי יש יתרונות של למידה משותפת, שיתוף בחוויות ובפחדים, תחושה של "ביחד". בקורס פרטי יש יתרונות שהקורס בנוי עבורכם, בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם, התרגול המעשי יעיל מאוד וממוקד, והיתרון הגדול ביותר - השעות והימים גמישים, ואתם יכולים לבחור את הזמן שנוח לכם.

4. כמה מפגשים כולל הקורס? כאן כדאי להבהיר שרוב קורסי ההכנה ללידה כוללים את אותם תכנים עיקריים. משך הקורס תלוי במספר המשתתפים בקורס, באורך הזמן של כל מפגש, ובתוספות מיוחדות שבעלי הקורס החליטו עליהם, כמו: מפגש פרטני על הנקה עם מדריכת הנקה, מפגש נוסף של משתתפי הקורס לאחר הלידה, מפגש אחד שמיועד רק לצפייה בסרט ועוד. אתם צריכים להחליט אם אתם "טיפוסים" שאוהבים תהליכים ארוכים או תהליכים קצרים, הכנה שנפרשת לאורך חודשיים או הכנה ממוקדת של כמה מפגשים.

5. מהם הדגשים על תכני הקורס? האם הקורס נותן מידע הן על גישה רפואית והן על גישה טבעית בלידה? האם יש דגש ונטייה לצד אחד באופן מובהק? חשוב לקבל בקורס מידע וכילים משתי הגישות, על מנת שיהיו לכם את מירב הכלים והידע למצבי הלידה השונים.

6. על מדריכת ההכנה ללידה - מה הכשרתה? האם היא עוסקת בתחומים שונים שיכולים להעשיר את הקורס? האם היא משמשת כדולה? דבר שיכול לתרום רבות להעשרת הקורס עם סיפורים מחדר לידה, ועידכונים על נהלים חדשים. 

7. האם בקורס יש עזרים ויזואליים להבנת תהליך הלידה ומצבי הלידה השונים? תרשימים, שקפים, תמונות, ערכת הדגמה של איברי הלידה, סרט - כל אלה עזרים טובים שמשדרגים את תכני הקורס ועוזרים לכם להבין בעניין ובבהירות על מה מדברים.

8. האם ניתנים חומרי עזר בקורס? האם אתם מקבלים חוברת הכנה ללידה, דפי תירגול, חומרי עזר כתובים? חשוב לדעת מה אתם לוקחים הביתה לקריאה חוזרת, לריענון, לתרגול.

חשוב שתיבחרו בקורס הכנה ללידה שמתאים לצרכים ולרצונות שלכם, ויעניק לכם את ההכנה האופטימאלית ביותר ללידה. שימו לב כמה דגש ניתן על תירגול מעשי, אילו שיטות ודרכים הקורס מציע למצבים שונים בלידה, האם הקורס משלב בין גישה רפואית ולבין גישה טבעית בלידה, אורך הקורס, שעות הקורס, חומרי עזר הניתנים במהלך קורס הכנה ללידה.

חשוב לבחון את כל מרכיבי הקורס, כדי שתקבלו הכנה ללידה הטובה ביותר עבורכם.  

 

הכנה ללידה - מה כדאי לדעת?

הכנה ללידה יכולה לעשות את ההבדל בין לידה נעימה ובטוחה לבין לידה טראומטית.

הכנה ללידה היא קבלה של מידע על: תהליך הלידה, המצבים השונים שיכולים להתפתח במהלך לידה, התערבויות רפואיות שונות, זירוז לידה, משככי כאב, אפידורל, הצוות הרפואי, נהלים בחדר לידה, אפשרויות הבחירה העומדות בפני היולדת ובן זוגה, מושגים ומונחים רפואיים, תהליך קבלת החלטות בחדר לידה ועוד...

הכנה ללידה כוללת תירגול מעשי ועזרים שימושיים למהלך הלידה: תנוחות לידה מגוונות, מנחים שונים להקלה על כאב הצירים, תרגילי תנועה ונשימה העוזרים בהתקדמות הלידה, עיסוי, רפלקסולוגיה, נקודות לחיצה - אקופרסורה, שיאצו, שמנים ארומתרפיים, תמציות שונות להקלה על כאב ולעזרה בהתקדמות הלידה, וכל דבר שיכול לתת מענה טבעי למצבי הלידה השונים.

חשוב לעבור הכנה ללידה טובה, מקצועית, שמרכזת עבורכם את כל המידע שתזדקקו לו בחדר לידה, ואת כל הכלים והפרקטיקה שישמשו אתכם בלידה. הכנה ללידה טובה עושה את ההבדל בין לידה טובה, זורמת, בטוחה, נעימה לבין לידה קשה, מפחידה, כואבת ולפעמים גם טראומטית.

ידע זה כוח. כשיש את הידע והכלים, אז הפחד מהלא נודע נעלם, ויש אפשרות להתמודד עם מצבים מוכרים ולקבל החלטות טובות יותר במהלך הלידה.

קורס הכנה ללידה מפחית חששות ופחדים הקיימים באישה לפני לידה, ולא משנה אם זו לידה ראשונה או לידה חוזרת. הידע על דרכים להקלה על כאב, על פתרונות לקידום הלידה, על אמצעים פרקטיים שעוזרים ליולדת להחזיר את השליטה על גופה, הופכת את חוויית הלידה לרגועה, בטוחה ונעימה יותר.   

ישנם מרכזים שונים המציעים קורסי הכנה ללידה: החל מקופות חולים, מרכזים להריון ולידה ועד הכנה ללידה פרטית לזוג. המגוון הוא רחב, כמו גם התכנים והכלים הניתנים בקורס.

חשוב שתבחרו את האופציה המתאימה ביותר לכם.

 

בהצלחה!


נעמה גבאי- "דרך אור" (הוד השרון) רפלקסולוגית, דולה, מדריכת הכנה ללידה.


פרטים נוספים באתר "דרך אור": קורס הכנה ללידה,   דולה,   רפלקסולוגיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב