דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח סיעודי 

מאת    [ 28/02/2010 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 2552 פעמים ]

ביטוח בריאות ממלכתי הנובע מכח חוק הבריאות משנת 1995, מקנה לכל אזרח שירותי בריאות בסיסיים מהמדינה, אשר ניתנים על ידי קופות החולים, בתי חולים ועוד. כאשר מדובר בביטוח סיעודי, לרוב, חובת הטיפול בנזקק סיעודי חלה על משפחתו של המטופל.

ביטוח לאומי מעניק תמיכה מסוימת בהתאם לקריטריונים עליהם עונה הנזקק- חוק סיעוד, אך משום שטיפול סיעודי בין אם על ידי מטפל פרטי ובין אם במוסד סיעודי מתאים עולה לא מעט כסף, הסיוע המוגבל אשר ניתן על ידי ביטוח הלאומי בדרך כלל לא מספיק ואז המשפחה של הנזקק נאלצת להשלים את הטיפול בעצמה.

מטרתו של ביטוח סיעודי היא לממן את עלות הטיפול הסיעודי בבן משפחה ולמנוע עול כבד על המשפחה.

ניתן לרכוש ביטוח סיעודי באמצעות קופת חולים או מחברת ביטוח.

מתעניינים ברכישת ביטוח סיעודי? מה כדאי לדעת?

כאשר אדם מבקש לרכוש ביטוח סיעודי פרטי הוא מתבקש לספק לחברת הביטוח מידע על עברו הבריאותי בכל הנוגע למחלות מהן הוא סובל, מחלות תורשתיות במשפחה, שימוש קבוע בתרופות, ניתוחים ואשפוזים קודמים וכדומה. מרבית חברות הביטוח מבקשות גם חתימה על טופס ויתור סודיות המעניק להן גישה אל תיקו הרפואי של המבוטח בטרם יאשרו לו את פוליסת הביטוח. חברת ביטוח פרטית שומרת לעצמה את הזכות לסרב לכל אדם ולהחליט לא להחתימו על פוליסת ביטוח.

במידה ואדם סובל מבריאות לקויה יחסית, חברת הביטוח יכולה להחליט לא לבטח אותו או לגבות ממנו תשלום חודשי גבוה מהרגיל. במידה ומסיבה מסוימת אדם לא מסוגל יותר להמשיך בתשלומים החודשיים לחברת הביטוח, ברוב המקרים הוא עדין יהיה זכאי לתשלום מחברת הביטוח לסיוע סיעודי בהתאם לתקופה בה כן שילם את כספי הביטוח.

ישנם מקרים חריגים המאפשרים לחברת הביטוח לא לשלם למבוטח שחתם על פוליסת ביטוח. בדרך כלל מדובר במקרים בהם מצבו הסיעודי של אדם נגרם עקב מחלה שהייתה ידועה וקיימת כבר בזמן החתימה על פוליסת הביטוח, או במקרים של ניסיון התאבדות ופגיעה עצמית כמו שימוש בסמים. חשוב להבין כי ישנה תקופת המתנה בין הרגע בו אדם נזקק לסיוע סיעודי בעקבות מחלה או תאונה פתאומית לזמן בו הוא יקבל את הסיוע. אצל מרבית חברות הביטוח תאלצו להמתין מספר חודשים לקבלת הסיוע, כאשר בתקופה זו תאלצו לממן את הטיפול הסיעודי מכיסכם.

לכל חברת ביטוח ישנה תקופת אכשרה שזו התקופה שמתחילה החל מהרגע בו אדם חתם על פוליסת הביטוח לרגע בו הפוליסה נכנסת לתוקף. חשוב לבדוק עם כל חברת ביטוח שבוחרים מהי תקופת האכשרה, כאשר בדרך כלל מדובר בכמה חודשים. אצל מרבית חברות הביטוח, אדם אשר עבר תאונה או חלה בזמן תקופת האכשרה ונזקק לסיוע סיעודי לא יקבל אותו והביטוח יבוטל.

חברת הביטוח בעצם מעניקה סיוע כספי כאשר המשפחה והמבוטח משתמשים בכסף על מנת לממן טיפול סיעודי של מטפל, עובד זר או במוסד. במקרים מסויימים ישנן חברות ביטוח שידרשו העברה של קבלות על ההוצאות לפני שיעבירו את כספי הביטוח.  במידה ואדם חתם על פוליסת ביטוח לתקופת זמן מוגבלת ונזקק לסיוע סיעודי לאחר תום התקופה, הוא אינו זכאי לכספי הביטוח, גם אם לא ניצל אותם בזמן שהיה מבוטח.

 

כל המידע על שירותי בריאות, ביטוח סיעודי, ביטוחים. בשיתוף מילה טובה - תוכן באינטרנט


.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב