כתבה שיווקית היא שילוב מנצח בין כתבה עיתונאית לפרסומת בעיתון. השילוב הייחודי מאפשר למפרסם של הכתבה השיווקית ליהנות מהיתרונות של שני העולמות: הפרסום והעיתונות.
עומק בפרסום הוא צירוף מילים שנשמע לפעמים לקוח מעולם האגדות, אבל זה בדיוק מה שנותנת לך הכתבה השיווקית – פרסומת עשירה בתכן ובמידע. אם יש לך הרבה מה להגיד אבל פרסומת קונבנציונאלית מספקת לך רק שורה וחצי של טקסט, אז כשמדובר בכתבה שיווקית, ניתנת לך ההזדמנות להרחיב, לכתוב, לתאר, להתעמק ולהתבטא. הכתבה השיווקית מאפשרת לך להעניק ללקוח רקע רלוונטי על המוצר והחברה, לספק תשובות למגוון שאלות, לפתור חסמים שעלולים להופיע ולהבליט את היתרונות היחסיים של המוצר בשוק.
מלבד הערך התכני לכתבה שיווקית מקצועית יש ערך תדמיתי רב. היא לא "מסתירה" את המוצר מאחורי סלוגן או תמונה, אלא מציגה אותו בצורה ישירה ועניינית. הכתבה השיווקית מוכיחה לקוראים כי למוצר שלך יש הרבה מה להגיד, הושקעה בו חשיבה רבה והוא מספק מענה מקיף לצרכים הספציפיים של קהל היעד. צורת ההגשה של הפרסום ככתבה עיתונאית לכל דבר, מעבירה לקורא תחושה של רצינות והבנה מעמיקה.
תפקידו של הקופירייטר הוא קודם כל ליצור את המבנה של הכתבה כך שהמסרים העיקריים שלה יבלטו, יופיעו בה כותרות מסקרנות והיא תיצור עניין להתעמק ולקרוא עוד. בגלל האורך של הטקסט אסור לגרום לכתבה להיות מייגעת ומונוטונית. גם כאן נכנס לתמונה הקופירייטר – כתיבה מסוגננת וטקסט מהודק יהפכו את קריאת הכתבה השיווקית לקלה, מעשירה ומהנה.
אהוי. שכירי חרב של קריאייטיב