שם למוצר מכל עבודות הקופירייטינג מציאת שם למוצר היא הקשה ביותר עוד לפני הכתיבה השיווקית של העלון ו- האתר או מציאת הסלוגן הנכון והסיבה לכך פשוטה - אנחנו צריכים להכיל המון מידע במילה או בצירוף מילים אחד.
השם של המוצר הוא כרטיס הביקור שלו, בדיוק כמו שם של אדם, על פי השם אנחנו מזהים את המוצר, מבינים למי הוא פונה ומה בעצם הוא מציע לנו.
לכן, השם הנבחר חייב להגיע מתוך עולם התכן של המוצר עצמו ולדבר לקהל הצרכנים הספציפי שלו. המשמעות של השם והסיפור מאחוריו הם אלו שהופכים אותו מצד אחד למעניין עבור אותו קהל שאליו פנית ומצד שני לרלוונטי לסוג השירות שהעסק מעניק.
אבל, זה לא מספיק, כי השם של המוצר יכול להיות קשור מאוד לעולם התכן שלו רק שהוא לא יהיה שווה כלום אם הוא לא קליט וזכיר. שם למוצר שיהיה מסורבל מדי או קשה להגיה פשוט לא יצליח לגרום לקהל שלך לזכור את הדבר החשוב לך ביותר - איך קוראים לדבר הזה שרצית למכור לו?
אז מכאן, חשוב לשים דגש על המצלול של השם ולא פחות חשוב על הגיה קלה וחלקה שמתנגנת על השפתיים, כי שמות שקל להגיד קל גם יותר לזכור.
חשוב לזכור ששם הוא לפני הכל אופי. שם יכול להיות חצוף ומתגרה או ישיר וכבד הוא יכול להיות צעיר או מבוגר, שובב או רציני הכל בהתאם לאופי הייחודי של המוצר שלך.
מקוריות אם היית סופר את כל שמות המוצרים שבהם נתקלת בכל יום, שבוע, חודש, שנה היית מגיע לעשרות אלפים. אז למה שיזכרו דווקא את שם המוצר שלך? התשובה לשאלה היא מקוריות. כשנחשפים לכל כך הרבה שמות זוכרים דווקא את החריגים והבולטים שבהם, את המפתיעים ואת היוצאים מהכלל ולא את השמות הטריוויאלים והמתבקשים.
שם מוצלח למוצר משלב בתוכו את כל העולמות, הוא יוצא מתוך התחום שבו "חי" המוצר, מביא איתו סיפור מעניין ומפתיע, נושא את האופי הייחודי של המוצר ויחד עם כל אלה הוא קליט מאוד ומקורי.
אהוי. שכירי חרב של קריאייטיב