דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מורה הזן דני וקסמן 

מאת    [ 17/01/2007 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 6824 פעמים ]



דני וקסמן הגיע ליפן בשנת 1958 ולמד זן ואמנויות לחימה (ג'ודו ונינג'יצו) במשך למעלה מ 13 שנה. הוא תלמידו של מורה הזן בגישת הסוטו-זן, פרופ' מסונגה רהיהו ז"ל וממשיך דרכם של דוגן ומסונגה בישראל ובעולם כולו. במשך למעלה מ 45 שנה הוא מתאמן זן ואמנויות לחימה ומאז 1994 הוא מלמד זן בישראל באופן קבוע.

בשנת 2000 הוציא לאור בעברית את ספרו הייחודי "זן - שאלות ותשובות", בהוצאת גל, הכולל 70 שאלות שנשאל ע"י תלמידיו ותשובותיו להם. בשנת 2006 יצא לאור בהשראתו ומעורבותו המלאה כמתרגם וכמורה זן ספר התרגומים: "הדרך הישירה לאני האמיתי לתפקוד מלא בחיי יומיום", בהוצאת הצוק הכחול.
בנוסף לכל אלו פיתח דני וקסמן את שיטת הלט-גו ג'ודו למציאת האני האמיתי באמצעות תרגול של ג'ודו. הוא גם נותן את השראתו לאתר הזן: www.zenki.com.

הרקע והניסיון של דני וקסמן נטועים בארבעה יסודות עיקריים. הייתו תלמיד של זן וכעבור שנים רבות מורה בעצמו. הייתו תלמיד אישי של פרופ' קוטני סנסאי דאן 10 בג'ודו שהיה תלמידו האחרון הישיר של מייסד הג'ודו פרופ' ג'יגורו קאנו ושל מורים גדולים נוספים מתחום הג'ודו ביפן, היותו תלמיד וידיד אישי של מייסד שיטת פלדנקרייס, ד"ר משה פלדנקרייס והיותו תלמידו האישי של ד"ר מאסקי הצומי ראש השיטה של הבוג'ינקאן נינג'יצו.

לימוד זן שונה מהותית מכל תחום הוראה אחר, כולל אמנויות לחימה, שיטות ריפוי לימוד פילוסופיה, צילום וכדומה. לפי דרכם של פרופ' מסונגה וממשיכו דני וקסמן, אדם לא יכול ללמד זן אלא אם כן הוא הגיע לעצמו. כשאדם מגיע לעצמו הוא יודע את זה וגם המורה שלו יודע ומאשר לו את העובדה הזו. הדרך לעצמך נמשכת בד"כ שנים רבות וכוללת התפתחות הדרגתית שהיסוד המהותי שלה הם אימוני זה-זן (הישיבה השלווה).

דוגן מורה הזן בגישת הסוטו זן שהביא את הסוטו זן מסין ליפן, כותב בספרו שובוגנזו. "האימון חובק הארה, הארה שוכנת בתוך האימון" אין הארה (סטורי) בלי אימונים. עוד הוא כותב בפרק גנג'ו קואן (הבעיה שבחיי היום יום):
"ללמוד את האני זה לשכוח את האני. לשכוח את האני זה להיות מואר על ידי כל הדברים. להיות מואר על ידי כל הדברים זה להיות חופשי מתלות בגוף ובנפש שלנו ושל אחרים. הכוונה היא לבטל אפילו את התלות שלנו בסטורי. בעודנו מבטלים את התלות שלנו בסטורי, אנו מוכרחים להכנס לחברה הממשית".

לאחר שאדם הגיע לעצמו הוא נמצא כבר באיזור ההארה ויכול ללמד זן. הוא ממשיך להתאמן, ללמד ולתפקד כהרגלו. יום אחד הוא חווה הארה פתאומית -סטורי. גם לאחר שהגיע להארה הגדולה הוא ממשיך לשבת בישיבה השלווה וממשיך את חייו כרגיל. זוהי דרכו של דני וקסמן, זהו הציר שעליו סובבים חייו.

דני וקסמן למרות היותו אדם צנוע, כמעט נחבא אל הכלים, הוא חלוץ בקנה מידה עולמי וחדשן הנותן תקווה ודרכים חדשות לכל אדם למצוא את עצמו בחיי היום יום ולהגיע לסטורי ותפקוד מלא. דני וקסמן הוא בו זמנית ישראלי שורשי, אוהב ארץ ישראל, עובד האדמה, איש הטבע ובהבעת מורה לזן ואמנויות קלאסי במסורת של המזרח הרחוק.

הוא ממקד את הנקודה החשובה ביותר בגישתו של מורה הזן שלו פרופ' מסונגה רהיהו ומפתח אותה. כל אדם יכול למצוא את עצמו בעולם המהיר והטכנולוגי של המאה ה21, אם ישב כל יום חמש עד עשר דקות זה-זן - הישיבה השלווה. נכון, הדרך תהיה ארוכה וחיוני לפגוש מורה אמיתי, אך היא אפשרית. לא צריך להיות חכם או משכיל, בעל ממון או מעמד חברתי. כל מה שצריך לעשות זה להתחיל לשבת את הישיבה השלווה. כל אחד יכול וצריך לפנות 5-10 מחייו ביום בשביל משימה זו.

זוהי נקודת המוצא של פרופ' מסונגה ומשם ממשיך דני וקסמן ותורם את השקפתו הייחודית גאן ועכשיו, כדי לסייע לכל מי שמעוניין בכך למצוא את עצמו.
עופר כהן, MA, דאן 8 בנינג'יצו, שידושי, מלמד הגנה עצמית לנשים, מורה לטאי צ'י, מחבר הספר טאי צ'י ועוד אוצרות שבהוצאת הצוק הכחול
מלמד באיזור המרכז
תלמידם של דני וקסמן, דורון נבון וד"ר הצומי סנסאי ועוד מורים בארץ ובמזרח הרחוק
ofer999@013.net, sotozen01@hotmail.com
www.ninway.com
www.tai-chi-book.com
www.zenki.com
www.blue-cliff.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב