דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חסכון במים ומיחזור מים- האם הם נטל כספי נוסף או שהם חובה הנובעת ממודעות לבעיית המחסור במים? 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 3588 פעמים ]

מאזן משק המים של ישראל שלילי כלומר הצריכה הממוצעת של מים בישראל עולה על כמות המשקעים הממוצעת. עקב כך נתונה המדינה בשנים האחרונות במשבר מים הולך ומתמשך. גידול בצריכת המים לנפש במקביל לגידול באוכלוסיה הולך ומדלדל את מקורות המים הטבעיים, בעייה מקבילה נוספת הקיימת ומחמירה את המצב היא בעיית זיהום מקורות המים. בשנים האחורונות הולכת וגוברת המודעות לנושא וכתוצאה מכך יותר ויותר אנשים מחפשים פתרונות לחיסכון במים, הצריכה החקלאית המהווה כמחצית הצריכה של מים בישראל מתבססת יותר ויותר על מי קולחין מטוהרים כתוצאה מעליית המודעות לצורך במיחזור מים.

כ-70% מגופנו הם מים, אבל עובדה זו איננה משקפת את היחס שלנו לחומר הטבעי, היקר והחשוב הזה. אנחנו ממשיכים להתייחס למים כדבר מובן מאליו, וברוב המיקרים איננו חוסכים במים או מחפשים דרכים למחזר מים. מיחזור מים בטבע הוא תהליך שקיים מאז שעולמנו קיים, מחזור המים בטבע מתקיים כל הזמן ובזכותו ייתכנו החיים עלי אדמות. אבל רוב בני האדם על פני כדור הארץ איבדו את הקשר עם תופעה זו ואינם מתייחסים אליה. המים מופיעים באורח פלא בברז הביתי ונעלמים לאחר מכן בצורה נוחה אל תוך פתח היציאה לביוב, בלא שמושקעת מחשבה במיחזורם. וזאת למרות שניתן לבצע פעולות כמו סינון וניקוי המים, טיפול בעזרת כימיקלים ודרכים נוספות על מנת להביא את המים המטופלים לשימוש חוזר בבית לצרכי ניקיון, כביסה או שטיפת האסלה. הידעת?: הצריכה הממוצעת לנפש בישראל לצורך שטיפת האסלה היא כ-20,000 ליטרים של מים שפירים בשנה!

להלן כמה נקודות הקשורות לחיסכון במים בצריכה הביתית, שיש לשים אליהן לב:


    • בדיקת נזילות כל ברז מטפטף צורך כמויות גדולות של מים למרות שזה לא נראה כך, יש לבדוק נזילות גם בבית וגם בחצר. ניתן לבצע בדיקת נזילות על ידי סגירת כל הברזים בבית ובדיקה של מד המים, אם מד המים מסתובב סימן הוא כי ישנה נזילה וצריך לטפל בה בדחיפות.
    • התקנה של אביזרים חוסכי מים כחסכמים, קוצבי מים, מיכלי הדחה מוקטנים לאסלה ובעלי כמויות הדחה מוקטנות. ניתן לוסת את גובה המים במיכל על ידי הורדת גובה המצוף. מיכלי הדחה ישנים מכילים כתשעה ליטרים של מים, בעוד החדשים מכילים שישה ליטרים ויש בהם מנגנון המאפשר גם שמוש במחצית כמות המים להדחה.
    • שמוש חכם במכונות ביתיות אין להפעיל את מכונת הכביסה או המדיח כאשר הם אינם מלאים.
    • שמוש חכם וחסכוני במים לצורך הניקיון האישי או הדחת כלים: יש לסגור את הברז בשעה שמצחצחים שיניים, מסתבנים במקלחת או מסבנים את הכלים.
    • שטיפה חיצונית של חלונות, מדרכות וכלי הרכב יש לבצע עם דלי ולא בעזרת צינור, קיים חוק האוסר שטיפת כלי רכב בעזרת צינור ואי קיומו כרוך בקנס כספי גבוה.
    • איסוף מים ניתן לאסוף את המים המתנקזים ממערכות מיזוג האויר ולהשתמש בהם להשקייה של עציצים ואדניות.

הממשלה בישראל החליטה להעלות את תעריפי המים מתוך כוונה שהדבר יגרום להפחתת הצריכה, הוחלט גם להטיל מס בצורת על צרכני מים מעבר להקצבה שנקבעה לכל נפש. אך האם זהו פתרון פלא לבעיית מחסור המים? כלל וכלל לא! הכספים שייאספו כתוצאה מהחלטות אלו, אמורים לשמש את הממשלה לצורך השמה של תוכניות לטווח ארוך, שישפרו את מצב משק המים למשל על ידי הקמת מפעלי התפלה נוספים, אך פתרונות אלו כולם הם פתרונות שתוצאותיהם יתבררו בטווח הרחוק, על הממשלה לעורר את המודעות של הציבור לצורך הדחוף בחסכון במים, עליה להחליט באילו דרכים יתאפשר לציבור להשתמש במים ממוחזרים, הנקראים "מים אפורים", ולהשתמש בכספים שהיא גבתה לצורך עידוד, על ידי סיבסוד, של רכישת ציוד המתאים למיחזור מים ואף לחייב את כל מי שעוסק בבנייה להשתמש במוצרים חוסכי מים ובמערכות מיחזור מים בבניינים החדשים המוקמים מעתה והלאה, בעיית המחסור במים כנראה היא לא בעייה חולפת היא תשאר איתנו לנצח ומוטב ונתייחס אליה כעת בכובד ראש הראוי לה ויפה שעה אחת קודם!

חיליק הינו מומחה בתחומים הבאים: קידום אתרים מקצועי בגוגל, בניה וניהול מסעות פרסום בגוגל, באתרי תוכן וברשתות החברתיות, תחזוקת אתרים וקופירייטינג.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב