דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשך עליות בשוק המניות 

מאת    [ 20/02/2010 ]

מילים במאמר: 845   [ נצפה 2188 פעמים ]

לכולנו יש תחזית או הבנה של מה יקרה בשוק ההון. לפעמים אנחנו מנסים לנחש, לצפות ולהתפלל שיקרה מה שאנחנו רוצים שיקרה. משאלות הלב גורמות לנו להאמין שהמזל לטובתנו ושבסוף יהיה בסדר. בשוק ההון זה לא כך. אחד הכללים שאני מלמד ומיישם באופן יומיומי הוא: תמיד תסחור לפי הכיוון שהסוחר רואה בגרף. אני שומע המון על ציפיות לירידות בשוק המניות ובעיקר לפי גלי אליוט (שאני לא משתמש בתיאוריה) ושואלים אותי מה אני חושב. התשובה היא חד משמעית, כאשר השוק יחזור לרדת, נהיה בשורט. בינתיים השוק חיובי וצריך לעשות כסף אז יש להתרכז בלונג.

אחת הבעיות הנפוצות בשוק ההון היא "קבעון מחשבתי". שוק ההון כל כך דינמי כאשר לנו הסוחרים קשה לעבד, מחשבתית, את השינויים בשוק ההון ולשנות את קו המחשבה שלנו בהתאם. אבל אם עובדים נכון וזוכרים למממש רווחים אז הכל בסדר.

 

ניתוח מאקרו כלכלה

בשבוע האחרון פורסמו נתוני מאקרו רבים והתוצאות מגוונות. שוק הנדל"ן מנסה להתאושש ודמי האבטלה עלו השבוע במפתיע. הפד העלה את הריבית הבין בנקאית והאינפלציה ממשיכה לעלות באיטיות. נתון אינפלציה PPI הפתיעה עם קפיצה של 1.4% ורומז על קצב עלייה גבוה יותר באינפלציה. נתון Core CPI מורה על אינפלציה שלילית (!) מינוס 0.1% בחודש ינואר. הנתון טוב מאוד לשוק המניות ולכלכלה ומעדכן אותנו שהריבית לא תעלה בזמן הקרוב.

בשבוע הבא יפורסם נתון מדד אמון הצרכנים ויגרום לשווקים קצת לרקד במסך. יפורסמו נתוני נדל"ן ועדכון נתון הצמיחה לרבעון הרביעי. סה"כ צפוי שבוע רגוע בנתוני המאקרו.

 

ניתוח שוק המניות

שוק המניות המשיך לעלות אחרי ההיפוך מלפני שבועיים. שוק המניות משלים יעדים וסוחרים מממשים  רווחים בהדרגה תוך כדי העליות. הצפי לשוק המניות הוא המשך עליות אך יתכן תיקון של 1%- 2% אולי בתחילת השבוע ולצורך חידוש העליות לאורך החודש.

שוק המניות חיובי והסקטורים המועדפים הם: מתכות, אנרגיה, שבבים ופארמה.

ראה נספח

 

ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח רגיש מאוד לשנויי ריבית והפד הפתיע את המשקיעים. שוק האג"ח הקצר ירד ואילו שוק האג"ח הארוך התחזק מעט כאשר כספים עוברים מה"קצרים" לארוכים" ולשוק המניות.

יתכן שוק האג"ח מתחיל להרגיש את האינפלציה.

 

ניתוח שוק החוזים עתידיים והמט"ח

הפקיעה הסתיימה באזור ה- 1100 במדד S&P 500. הפקיעה הייתה אידיאלית לכותבים כאשר כותבי הפוטים דחפו את השוק למעלה בשבוע האחרון ועד ל- 1100 נקודות. אחרי הפקיעה הלחץ של כותבי הפוטים יסתיים ויש צפי למימוש בשוק המניות שיאפשר כניסה נוחה למשקיעים שפספסו את השפל האחרון.

טווח המסחר למדד S&P 500 לחודש הקרוב הוא בין 1140 (התנגדות) ל- 1080 (תמיכה) נקודות כאשר מעל ומתחת לטווח תתרחש תנועה חזקה יותר שתאפשר למדד לעלות או לרדת מעבר לרמות התמיכה ולהתנגדות. יעד מעל 1140 הוא 1170 נקודות ומתחת ל- 1080 היעד הוא 1060 נקודות.

 

הפד הפתיע את שוק המט"ח כאשר הסוחרים הקפיצו את הדולר יותר מאחוז והיורו חזר לרדת.

דולר משחק תפקיד משמעותי בשווקים והמשקיעים מנצלים את העליות למימוש ואת הירידות לחיזוק.

המגמה הכללית של הדולר היא חיובית וגם של שוק המניות, אירוע נדיר בשוק ההון אבל אפשרי לחלוטין ובעיקר בזכות  היורו שנסחר במגמה יורדת עם שילוב נתוני מאקרו סבירים בארה"ב.

 

שוק הסחורות חיובי. להיזהר מהנפט אשר עלה 5$ מאז האיתות בסקירה הקודמת. הנפט מדשדש בעצבנות ורק מעל 80$ אפשר לתכנן כניסה ללונג.

 

סיכום

שוק המניות חיובי. יש צפי לתיקון קל שיאפשר כניסה נוחה.

צפי לתקופה חיובית בשוק המניות האמריקאי.

הדולר חיובי אבל דיי ספקולטיבי - לממש רווחים באופן שוטף ולאסוף בשפלים.

היורו עדיין לא מתאים ללונג.

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך. מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר. בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך. לפרטים נוספים: 2199742 - 054 בברכה אייל כרמי מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://marketingpro.howmlmwork.net/onlinemarketing/tradesafe/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב