דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זן - שאלות ותשובות 

מאת    [ 13/01/2007 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 6018 פעמים ]

זן - שאלות ותשובות, הוא ספר מהפכני וחדשני מכמה בחינות. ראשית, הנושא: לראשונה, מורה זן אמיתי, ישראלי שחי ולמד ביפן מעל 13 שנים, מר דני וקסמן, עונה על שאלות שעלו בשנים של הוראת זן בישראל. 70 שאלות ותשובות שנבחרו מתוך אלפי השאלות שהוצגו למורה זן זה, בשנים הרבות שהוא מלמד בישראל. שנית, בפורמט שלו.

הספר מציג לצד כמה פרקים קצרים, 70 שאלות ותשובות, כך שכל תשובה היא בערך בהיקף של עמוד או פחות. פורמט זה מאפשר לקורא העסוק מאד של המאה ה 21, לבחור בקלות את השאלות וההיבטים המעניינים אותו, מבלי שיהיה צריך לקרוא עשרות עמודים כדי לסיים נושא או היבט. צורת כתיבה זו, הולמת מאד את רוח הזן, שחותר תמיד לישירות, מיקוד ואופטימאליות של ניצול הזמן. היבט נוסף חשוב, זו הפעם הראשונה שמופיע בעברית תרגום לכתביו של מורה הזן דוגן, ויוצא לאור ספר המוקדש כולו לזרם הסוטו זן היפני.

זרם הסוטו זן הוא זרם הזן הגדול ביפן וחובר לזרם זן נוסף, זרם הרינזאי זן, המוכר יותר לקהל הקוראים הישראלי בזכות שיטת הקואנים - חידות זן שאינן מיועדות להיפתר על ידי חשיבה קוגניטיבית לוגית. בזרם הסוטו זן, הקואן, חידת הזן נמצא בחיי היומיום ונפתר בחיי היומיום. השאלות בספר עוסקות במגוון נושאים. מהצגת הזן לקורא הישראלי, צורת התרגול, הזה-זן (ZAZEN), המטרה, והחשיבות.

דרך היבטים היסטוריים כגון מי היה בודהה, כיצד התפתח הזן, ועד להיבטים שונים בחייו של האדם וההתייחסות של הזן אליהם ואל תקוותיו של האדם. נושאים כמו משמעות חיי האדם, הזמן, זקנה ומוות, אהבה, חינוך ועוד. בספר מובא לראשונה תרגום של הטכסט בן ה 800 שנים, הנחיות לישיבה בזה-זן. כמו כן ישנו פרק מעניין על זן ואמנות. נקודה חשובה בספר מבחינת המתעניינים היא שהיא נכתבה ע"י ישראלי, צבר, יוצא קיבוץ בית אלפא, שמכיר את תרבות יפן ואת דרך הזן מתוך אימונים וקשר ישיר עם מורה זן יפני ביפן במשך שנים ארוכות. אדם שחיי חיי זן, נושם זן ומדבר מתוך ניסיונו הממשי בזן. אז, לפי הספר, מהו זן?

זן הוא הדרך הישירה למציאת האני האמיתי והפעלתו בחי יומיום, נאמר בספר. הדרך לעשות זאת היא באמצעות תרגול הישיבה השלוה - זה-זן. העיקרון של הישיבה, הוא להיות מעבר למחשבות, לא להתמקד בדבר ולעזוב הכל, לעשות לט-גו (Let-Go). תרגול הזה-זן, כותב מורה הזן, דני וקסמן, אינו מתנגש ביהדות ויכול להשתלב בחיי כל אדם ללא הבדל של גזע, מין, מעמד, גיל או אמונה. כל בוקר, כשקמים שוטפים את הפנים, יושבים מספר דקות בשקט בישיבת הזה-זן, לאחר מכן חושבים על סדר היום ויוצאים כל אחד לעיסוקיו. הספר מתגלה כמבוא קליט, הכתוב בגובה העיניים, המתייחס בעמקות ופשטות להרבה נושאים החשובים בחייו של כל אדם.

עופר כהן, MA, דאן 8 בנינג'יצו, שידושי, מלמד הגנה עצמית לנשים, מורה לטאי צ'י, מחבר הספר טאי צ'י ועוד אוצרות שבהוצאת הצוק הכחול
מלמד באיזור המרכז
תלמידם של דני וקסמן, דורון נבון וד"ר הצומי סנסאי ועוד מורים בארץ ובמזרח הרחוק
ofer999@013.net, sotozen01@hotmail.com
http://www.ninway.com
http://www.tai-chi-book.com
http://www.zenki.com
http://www.blue-cliff.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב