דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זן בחיי יומיום - כתבי מורי הזן הגדולים 

מאת    [ 13/01/2007 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 5752 פעמים ]

הדרך הישירה לאני האמיתי ולתפקוד מלא בחיי יומיום.


ספר זה, מציג לראשונה בעברית, ב 280 עמוד בכריכה קשה ב 25 פרקים, מבחר רחב מאד של מיטב מכתבי מורי הזן הגדולים בגישת זרם הסוטו זן. לראשונה בעברית יוצאים לאור תרגומים ליצירה שובוגנזו של מורה הזן דוגן זנג'י, שהביא את הסוטו זן מסין ליפן. פרקים כגון: פוקאנזהזנגי - הנחיות לישיבה בזה-זן, בנדואה, אוג'י (על הזמן) שוג'י (על המוות), גנג'וקואן (מציאת חידת חיינו בחיי היומיום) וזנקי (תפקוד מלא). אלו הם מהיצירות העמוקות ביותר שנכתבו בהגות והפילוסופיה היפנית.


בנוסף מובאים מכתביו של מורה זן ענק נוסף, קיזאן זנג'י ומכתביו ופרשנותו של מורה הזן המודרני בן המאה ה 20, פרופ' מסונגה רייהו. פרופ' מסונגה, ממשיכו הרשמי של דוגן זנג'י במסורת שמגיעה עד בודהה, ופרופ' לספרות ופילוסופית הזן באוניברסיטת קומהזאוה שבטוקיו, תרגם וכתב במיוחד לאנגלית שלושה ספרים, כדי לקורא המערבי יהיה בסיס איתן של דברי חוכמה ממיטב גדולי מורי הזן. שלושת ספרים אלו תורגמו במלואם לעברית בספר זה.


הזן הוא דרך להכיר את עצמך והעולם באמצעות אימון. בספר מצוטט מורה הזן דוגן שאומר: אימון חובק הארה והארה שוכנת בתוך האימון. הם בלתי נפרדים. זו המהות של הזן. כל אדם יכול כאן ועכשיו לחדור לאני האמיתי שלו ולהגיע לעצמו ולהפעיל אני זה (שמשולל אנוכיות ואגו) לטובת החברה ושאר בני האדם בחיי היומיום. הדרך לעשות זאת היא תרגול זה-זן (Zazen), הישיבה השלווה.

התרגום נעשה ע"י מורה הזן דני וקסמן, מחבר הספר: זן - שאלות ותשובות ותלמידו עופר כהן.


הספר מציע לקוראים, ראיה רחבה, מעין אלמנך לתורת הזן. בספר ניתן למצוא טכסטים בעומקים שונים. החל מכתבים עמוקים בנושאים המעסיקים כל אדם, כגון משמעות החיים, חיים ומוות וזמן, היבטים הסטורים בעלי אופי אינפורמטיבי יותר וגם עיסוק בהיבטים הקשורים לתרבות זן, יפן והרלוונטיות של הזן למציאות המערבית של המאה העשרים ואחת.


בספר זה ימצא כל אדם המתעניין בבודהיזם בכלל ובזן בפרט שפע של רעיונות ומידע שיאתגר אותו ויעורר אותו לעשייה המכוונת להתפתחות עצמית ועזרה לא אנוכית לזולת. אך הספר לא רלוונטי רק לאנשים המתעניינים בזן כדרך חיים. תכני הספר המגוונים עשויים להיות רלוונטיים ומעניינים גם כל מי שעוסק בהגות ופילוסופיה, בהתפתחות עצמית-רוחנית בכלל והתפתחות עצמית באמצעות הגוף בפרט.


הזן, כדרך חיים, פילוסופיה ושיטת תרגול אינו נמצא בניגוד ליהדות או לכל דת מונותיאיסטית אחרת.


מטרתו להיטיב ולקדם כל אדם באשר הוא אדם כך שיהיה מאושר, יגשים את מלוא הפוטנציאל האישי שלו ויתרום את תרומתו הייחודית לחברה ולקהילה. לקידום החברה והאנושות לכיוון של חיים ללא אלימות ולחיים של שגשוג רוחני ותרבותי.


בגב הכריכה מובא ציטוט מתוך הפרק גנג'וקואן, מדברי מורה הזן דוגן: ללמוד בודהיזם זה ללמוד את האני. ללמוד את האני זה לשכוח את האני. לשכוח את האני זה להיות מואר על ידי כל הדברים. להיות מואר על ידי כל הדברים זה להיות חופשי מתלות בגוף ונפש שלנו ושל אחרים. הכוונה היא לבטל אפילו את התלות שלנו בסטורי (הארה). בעודנו מבטלים את התלות שלנו בסטורי, אנו מוכרחים להיכנס לחברה הממשית.

עופר כהן, MA, דאן 8 בנינג'יצו, שידושי, מלמד הגנה עצמית לנשים, מורה לטאי צ'י, מחבר הספר טאי צ'י ועוד אוצרות שבהוצאת הצוק הכחול
מלמד באיזור המרכז
תלמידם של דני וקסמן, דורון נבון וד"ר הצומי סנסאי ועוד מורים בארץ ובמזרח הרחוק
ofer999@013.net, sotozen01@hotmail.com
http://www.ninway.com
http://www.tai-chi-book.com
http://www.zenki.com
http://www.blue-cliff.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב