דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטנטים - האם השקעה בפיתוח פטנטים היא השקעה נבונה? 

מאת    [ 15/02/2010 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 3720 פעמים ]

ראשית עלי להתחיל מגילוי נאות.

אני מפתח פטנטים מקצועי, והפרנסה שלי תלוייה ביזמים בעלי רעיונות, המצאות ופטנטים, אשר מגיעים לחברה שבבעלותי לצורך פיתוח פטנטים או פיתוח המצאות.

עם זאת, אני רוצה לדבר לרגע על נושא של "כדאיות" תהליך הפיתוח, ולמרות העניין הברור שלי ביזמים ואנשי עסקים, אנסה להסביר מתי כדאי, ויותר חשוב, מתי לא כדאי להשקיע כסף וזמן בפיתוח פטנטים.

* דבר חשוב שיש להבין על תחום זה, הוא שהאינטרס הברור שלי הוא להגיע ליזמים מצליחים, אשר בסופו של תהליך ימכרו את הפטנטים או ימסחרו את הרעיון בצורה כלשהיא. פעמים רבות היזם מחליט להכניס אותי או את החברה שלי כשותפים בפטנט תמורת שרותים נוספים מעבר לפיתוח פטנטים, או הנחה בהצעת המחיר (למרות שהמחירים שלנו דווקא נמוכים מאוד ביחס למקובל בשוק). כמו כן, יזם שהצליח למכור את הרעיון או למכור כמות גדולה של מוצרים, כמעט תמיד חוזר אלינו לסבב פיתוח נוסף.

 

אז האם כדאי להשקיע כסף בפיתוח מוצר?

הנה כמה כללי אצבע לנושא:

1- השקעה בפיתוח פטנטים היא לא השקעה הונית. אל תצפה להתחיל לקבל תשלומים של 10-15% על ה"קרן", ועל תצפה שהתהליך יהיה מיידי.

השקעה בפיתוח פטנטים היא דומה יותר להשקעה בחברת סטארט-אפ. לפעמים, השקעה קטנה מאוד, של 10-20 אלף ש"ח, מניבה רווחים של מליוני דולרים ב"מכה" או לאורך שנים בתמלוגים ממכירות, ופעמים רבות החברה לא מצליחה להתרומם והרעיון נגנז או משנה צורה.

אם אתה מוכן לסכן השקעה של כמה עשרות שקלים תמורת סיכוי לתשואה של מליונים, תוך סיכון הקרן, אזי - כדאי להשקיע כסף בפיתוח המצאה. אם אתה מעדיף "השקעה" סולידית - לך לבנק או לאפריקה ישראל (אין לראות בנאמר המלצה לביצוע פעולה (-:)

2- יש לך רעיון מבריק? זה לא מספיק! לדעתי 90% מההצלחות נובעות מיישום נכון של רעיונות בינוניים, ולא מרעיונות מבריקים במיוחד. אפשר לחשוב על עשרות דוגמאות כמו נעלי הקרוקס, רולרבליידס, טאמאגוצ'י ומוצרים רבים אחרים, אשר אין בהם חידוש טכנולוגי או המצאתי ממשי, אך הם זכו להצלחה מסחרית גדולה מאוד.

3- תחתים על הסכמי סודיות אם אתה רואה בזה צורך, אבל אל תהפוך לקנאי, חשדן או פראנואיד. הרעיון שלך הוא לא ייחודי כמו שאתה חושב, וסביר להניח שגם אם תצעק את פרטיו בלב תל-אביב, אף אחד לא יעשה מאמץ גדול בשביל לגנוב לך אותו.

זה נכון יותר מבחינה עיסקית לצרף לעסק אנשים רבים אשר יכולים להביא מימון, קשרים, התלהבות וידע (כמובן שכדאי לשמור על כמה שיותר מאחוזי הבעלות על הפטנט).

אם אתה פאראנואיד יתר על המידה, לא כדאי לך להשקיע בפטנטים, כיוון שסביר להניח שתפחד לנצל הזדמנויות עיסקיות בזמן ובצורה המתאימה.

אז מתי כן כדאי הלשקיע כסף וזמן בפיתוח המצאות?

1- אם אתה מכיר את התחום אליו אתה מנסה להיכנס, או בעל יכולת לחקור את הנושא.

2- אם יש לך רעיון אשר יכול תרום לחברות קיימות, ולכן סביר להניח שניתן יהיה למכור את הרעיון או המוצר די בקלות.

3- אם אתה מוכן להשקיע כסף בפיתוח הנדסי, יצירת מצגות, הוכחת קונספט, והגנה על קניין רוחני, תוך סיכוי להצלחה גדולה, אך גם סיכון בכישלון מר.

4- (הכי חשוב), אם יש לך חדוות יצירה, ראש מלא רעיונות ואש בוערת בבטן אשר גורמת לך לדחף לא נשלט לנסות ולשנות את העולם, להשאיר את חותמך על פני האנושות וגם להרוויח לא מעט מבחינה כלכלית וחוויתית בדרך.

 

המאמר נכתב בשיתוף עם מפתחים בחברת מקביט

מאור לוגסי (עיצוב המוצר): 0543203266

אולג זוקוב (מכניקה):  0543203264

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב