דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרולוגיה על פי היהדות והקבלה לבני מזל דגים 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 6882 פעמים ]

מובא בספר היצירה (מיוחס לאברהם אבינו): "המליך אות ק' בשחוק (=שמחה)... וצר בהם דגים בעולם ו[חודש] אדר בשנה...".

מזל דגים מסמל את השפע. הדגים חיים במעמקי הים, מוסתרים מעיני הבריות ונהנים שם מריבוי עצום. בדומה לכך, בני מזל דגים מוגנים מפני 'עין הרע' וזוכים לשפע מבורך.

הדגים מצויים במים ולפי הקבלה המים מציינים 'חסדים', ואכן בני מזל דגים הינם טובי לב ונדיבים יותר מכל המזלות, מקריבים הרבה למען אחרים עד כדי התעלמות מצרכיהם האישיים. תכונה זאת מחבבות אותם על הזולת, אך עם זאת עליהם להיזהר לא לתת לאחרים לנצל אותם.

מזל דגים הינו המזל היחיד הכפול, צורת המזל היא שני דגים העומדים בכיוונים הפוכים זה מזה. כך ילידי מזל דגים הם בעלי אישיות כפולה בלתי רגילה, הם נמשכים לכאן ולכאן. עקב תכונה זו הם מצוינים בעבודה עם הציבור (מורים, עו"ס וכדומה), שכן הם מסוגלים לנתב את עצמם לכל אחד ואחד כפי תכונותיו וצרכיו.

השהות ליד בני מזל דגים דומה לתחושת השהות ליד חוף הים: לפעמים המים צלולים, בהירים ושקטים, לפעמים סוערים ובעלי גלים גבוהים, ולפעמים עכורים וסוחפים. מצבי הרוח הדגיים שונים ומשתנים, אבל כמעט תמיד אפשר למצוא אצלם עצב נסתר, עגמומיות מסויימת שנמצאת מתחת לפני השטח ומחפשת לה מוצא. אולי בגלל העובדה הזו, רבים מהדגים אוהבים לכתוב, בעיקר שירה.

חודש אדר נברא על ידי אות ק' שהיא האות האמצעית של המילה "שקר". העבודה העיקרית של בן מזל דלי היא להתנהג לפי האופי האמיתי שלו, שיהיה לו אישיות משל עצמו, ולא להתנהג לפי בקשת החברה. לא להעטות מסכה על הפנים, לא להתחפש לאדם אחר (כמו בפורים הנמצא במרכז החודש), כך האות 'קוף' לא תקבל ח"ו משמעות של "קוף אחרי בן אדם". נמצא שמזל דגים הוא בשונה ממזל דלי האוהב להיות אינדיבדואלי.

מזל דגים שייך ל"יסוד המים", המקובל הרב חיים ויטאל זצ"ל כותב שהמאפיין העיקרי של "יסוד המים" הן ההנאות והתאוות. נמצא כי לבן מזל דגים מלחמה בפן נוסף של השקר, שהרי התאוות בשקר יסודם. הם אינם נותנים הנאה וסיפוק אמיתיים לאדם, אלא רק הנאה רגעית וזמנית, הם נמשלים לשותה מים מלוחים אשר מרווים את צימאונו לרגע, ולאחר מכן נעשה יותר צמא. קחו לעצמכם הנאות רוחניות אמיתיות, ותזכו ל"שמחה", שהיא תכונת החודש, כפי שראינו בספר היצירה.

"יסוד המים" הוא עולם הרגשות והאינטואיציה, ואכן בני מזל דגים מתאפיינים ברגישות גבוהה. לעומת הצד הרגשי המפותח אצלם, חסרה לדגים יכולת המעש הקיימת אצל מזלות אחרים, כתוצאה מכך עלולים הדגים להפוך לחולמים בלתי מעשיים. (לחצו כאן לקריאת אסטרולוגיה על פי היהדות והקבלה של כל בני המזלות השונים באתר "יהדות נט")

חכמי הקבלה מסרו לנו את הפרק בתהילים המתאים לכל מזל, והמתמיד לקרוא פרק זה גורם לפתיחת מזלו. הפרק בתהילים המתאים לבני "מזל דגים" הינו פרק קכ"ו: "שיר המעלות בשוב ה' את שיבת ציון". (באתר "יהדות נט" תמצאו את פרקי התהילים המסגולים לפתיחת המזל, עבור כל המזלות השונים)

רצונך לקבל מידי חודש את האסטרולוגיה לאותו חודש, עם עוד מאמרים מעניינים, שלח בקשה ל-mhbp52@etrog.net.il

פורטל יהדות, אתר "יהדות נט": מאמרי יהדות, מאמרי הוכחה ליהדות, קבלה לעם, אסטרולוגיה יהודית, משפחה וזוגיות, הלכות, סגולות, סיפורים. "שאל את הרב" - רב מוסמך להוראה ומרצה בכיר ליהדות ישיב על שאלותיכם בהלכה וביהדות. "הורדות" - כל עלוני אור עליון להורדה. "וידאו" - הרצאות ביהדות וקבלה לצפייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב