דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחקרים על תוספי מזון, דיאטות ותזונה בריאה 

מאת    [ 13/02/2010 ]

מילים במאמר: 761   [ נצפה 2925 פעמים ]

שישה מחקרים על תוספי מזון, הרגלי אכילה, יעילות הדיאטות ואכילת בשר אדום החודש חולק איתנו ד"ר ריי סטרנד כמה מהמאמרים שהתפרסמו בירחוני הרפואה לאחרונה. הוא סוקר 6 מחקרים מעודכנים על איך לשפר את בריאותינו. חומצה פולית והשפעתה במצבי יתר ל.ד

במחקר שנעשה על 93.000 נשים, נמצא שלקיחה של 1000מיקרו גרם של חומצה פולית ליום הורידה רמות ל.ד גבוהות אצל 46% מין הנחקרות. בעיקר אצל נשים צעירות .לא ניצפתה תגובה דומה כאשר הנחקרות העשירו את התזונה שלהן בחומצה פולית.

ההשערה היא שהחומצה הפולית מגדילה את יצור החומר הנקרא Nitric oxide אשר גורם להרפית העורקים ומשפר את התיפקוד של האנדותל. החומצה הפולית מורידה גם את רמות ההומוציסטאין בדם, אשר פוגע בשכבת האנדותל בעורקים.

מחקר זה מצביע גם כי לקיחה מוגברת של סידן, מגנזיום ואשלגן וכן שימוש מוגבר בסיבים תזונתיים, קשורים אף הם בירידת רמות גבוהות של ל.ד כאשר מחברים הזנה תאית עם מזון מתאים וספורט אפשר להפוך מצבים של התנגדות לאינסולין, אשר מהווה גורם נוסף להתפתחות ל.ד גבוה, למצב נורמאלי מאוזן.

חשיבות תדירות הארוחות
מחקר נוסף חקר את ההשפעה של תדירות הארוחות על השמנה ובריאות הלב. במחקר נמצא שככל שהארוחות שאדם אוכל אינן סדירות והוא נוהג לאכול ארוחות ביניים, כך נטייתו להשמנה גדולה יותר.

כמו כן, נימצא כי אלו שאכלו ארוחות לא סדירות סבלו מרמות כוסטרול ורמות LDL גבוהות יותר וכן סבילותם לאינסולין ירדה. המסקנה היא, שככל שארוחותיך סדירות יותר, אתה תשמין פחות ובריאות ליבך וכלי הדם שלך תהיה טובה יותר. עוד נימצא, כי אלו שצרכו בארוחות הקבועות שלהם, שומנים מאיכות טובה, חלבונים ופחמימות איכותיים, נהנו מבריאות טובה עוד יותר.

תה ירוק
תה ירוק מספק כמה יתרונות בריאותיים. הוא מכיל כמה אנטי אוקסידנטים רבי עוצמה הנקראים פוליפנולים. הפוליפנולים נימצאו כמורידים את הסיכון ליתר ל.ד, למחלות לב, לסרטן ולסוכרת. במחקר אחרון זה, התבוננו החוקרים במרכיב נוסף הנמצא בתה הירוק והנקרא קטצין. CATECHINS. נמצא במחקר כי שימוש קבוע בתה ירוק המכיל קטצינים מסייע בירידה במסת השומן בגוף.

ד"ר סטרנד ממליץ לעבור לשתיית תה ירוק במקום הקפה. לדבריו עדיין נקבל רמה כלשהי של קפאין אך נזכה ביתרונות בריאותיים מרחיקי לכת.

צריכת בשר והשפעתה על סרטן בפי הטבעת
המחקר נעשה על כ 150000 משתתפים. המחקר בדק את הופעת סרטן פי הטבעת בהקשר של צריכת הבשר האדום. החוקרים מצאו כי צריכה גבוהה של בשר אדום לאורך תקופה ארוכה מגדילה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ובמיוחד בחלק הקרוב לפי הטבעת. נראה כי הרמות הגבוהות של הברזל בבשר האדום גורמות לנזק מרעיל לתאים.
ד"ר סטרנד מדגיש שממצא זה הוא סיבה נוספת טובה להחליף את צריכת הבשר האדום במאכלים המכילים שומנים בריאים. כאלה כמו דגים ממים קרים, אגוזים, ירקות ודגנים מסוימים.

ד"ר סטרנד מדגיש שהמחקר דיבר על כמויות גדולות של בשר אדום והכל שאלה של מינון ואיזון. כמויות מתונות של בשר אדום, לא ניקשרו בסיכון יתר לחלות בסרטן המעי הגס ופי הטבעת. לסיכום, ד"ר סטראנד מזמין אותנו להנות מידי פעם מסטייק טוב אבל לעשות זאת לעיתים די רחוקות.

השפעותיהן של סוגי הדיאטה השונים
החוקרים חקרו מעל 60000 נשים שבדיות במטרה לבחון את השפעת השימוש בסידן על התפתחות סרטן זה. החוקרים מצאו כי יש קשר ישיר בין שימוש ברמות גבוהות של מגנזיום לבין תחלואה מועטה של סרטן פי הטבעת.

במחקרים על בעלי חיים נמצא כי תוספי מגנזיום הורידו את הסיכון שלהם לחלות בסרטן המעי הגס. כמו כן נמצא שהמגנזיום חשוב בתהליך הריפוי של הDNA של התא ומהווה חלק ממערך האנטי אוקסידנטים בגוף.ד"ר סטרנד מסיים קטע זה בצדדו את המלצתו לצריכה של 400 -800 מ"ג של מגנזיום ליום.

אנו חברה של דיאטות!
יש כאלף ספרים המדברים על סוגי דיאטות שונות, ובכל זאת אין הוכחה שדיאטות אכן תורמות לבריאות. במחקר זה נחקרו 4 סוגי דיאטות לאורך כשנה במטרה לבחון אם הן הביאו לירידה במשקל ולירידה בסיכון לחלות במחלות כלי דם ולב.הדיאטות שנחקרו הן: דיאטת אטקינס, דיאטת ZONE, דיאטת שומרי משקל ודיאטת ORNISH.
הירידה במשקל בכל סוגי הדיאטות היתה מינימאלית. 65% מהמשתתפים, לא ירדו במשקל וחלק אף עלו. 75% מהמשתתפים פרשו מהתוכנית , 25% הנותרים התמידו בדיאטה כ – 60% מהזמן בלבד.
רמות השומנים בדם פחתו במידה כלשהי מלבד בדיאטה של אטקינס. כל הדיאטות העלו את רמות הHDL חוץ מדיאטת ORNISH. עוד שיפורים ניצפו אבל רק לטווח הקצר.

המשתתפים שהתמידו זכו בשיפור מצבם ללא קשר איזה דיאטה אימצו לעצמם. מכאן ניתן להסיק כי המסגרות המעודדות התמדה הן היעילות ביותר. מסקנתו של ד"ר סטרנד ממחקר זה הוא שדיאטות פשוט אינן עובדות. רוב האנשים חוזרים למשקלם המקורי תוך שנה. ד"ר סטרנד מעיד כי זהו גם ניסיונו הקליני רב השנים.

עוד מידע ופעילוית ב - תזונה | תזונה בריאה - ניתן למצוא באתר נומיינד
פורום תזונה

ד"ר סטרנד מסיים בהמלצה חמה לאמץ אכילה מאוזנת, תוספי מזון וספורט. הוא מזמין את המעונינים לקרוא על כך בסיפרו HEALTHY FOR LIFE .
כתבה מתוך אתר המכללה לרפואה הולסטי
נומיינד - הורוסקופ, אסטרולוגיה, תזונה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב