דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפגנה לכל עונה 

מאת    [ 10/02/2010 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 2226 פעמים ]

כשאומרים את המילה "הפגנה" לרבים עולה בראש תמונה של מאות אם לא אלפי אנשים נושאים שלטים וזועקים. עם זאת גם במקרה של הפגנות הגודל לא קובע. בעבר לקחתי חלק בהפגנות שכמות המשתתפים לא עלה על עשרה אנשים, אך הן היו הרבה יותר אפקטיביות בהעברת המסר מהפגנות שבהן השתתפו מאות ואלפים. לארגונים בעלי אופי חברתי או פוליטי ההפגנה המסורתית היתה ועודנה השיטה הטובה ביותר להשיג יחסי ציבור במהירות.

אז איך זה קורה? לפניכם מספר עקרונות מנחים איך להפוך הפגנה מזדמנת להפגנה מוצלחת.

תזמון
באנגלית אומרים TIMING IS EVERYTHING (תזמון הוא הכל) אותה הדין לגבי הפגנות. יש סדר יום ציבור. ההפגנה צריכה להיות קשורה בצורה כלשהי לסדר היום הקיים. ואם היא לא קשורה אז כדאי למצוא איך לקשור אותה. דוגמא, כשהייתי פעיל באגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב "דן" החליטו לבטל את האוטובוס חינם מתחנת הרכבת לאוניברסיטה. הגענו חמישה אנשים חמושים בשלטים לתחנת הרכבת של האוניברסיטה. למחרת הופיע תמונה של ההפגנה (הענקית יש לציין) בעיתונות היומית ובסוף השבוע גם במקומונים. הלחץ הציבורי הביא את דן לפשרה והם הציעו את שירותי ההצעה לסטודנטים בחצי מחיר.

חשוב לקחת בחשבון את אמצעי התקשורת אליהם אתם מעונינים להגיע. אם מדובר בהפגנה עם עניין לכלל הציבור כדאי לערוך אותה בשעות הצהריים בסביבות השעה 12 . אומנם עמודי החדשות נסגרים בשעות הלילה בין 9 ל-11 אבל ככל שהתמונות יגיעו מוקדם יותר למערכת כך הסיכוי שהם יכנסו לעיתון עולה. לא לשכוח יום לפני וביום ההפגנה לשלוח פקס ולהתקשר לריכוזי הצלמים בעיתונים היומיים. אם מדובר בהפגנה עם עניין מקומי או מוניציפאלי מומלץ לערוך את ההפגנה בתחילת השבוע עד יום שלישי בבוקר. רוב המקומונים שיוצאים ביום שישי נסגרים ביום שלישי בערב באותו שבוע.

מסרים
כדי להשיג יחסי ציבור איכותיים מומלץ למצוא מסר קצר וקליט ואם הנושא מאפשר גם משעשע. מעטים יודה בכל אבל התעסקות האינטנסיבית של התקשורת בפוליטיקה היא לעיתים נדירות בגלל שהנושא חשוב. ראו את הסיקור הנרחב של הסכסוכים הפרסונאליים בין פוליטיקאים . ספק אם לכלל הציבור חשוב לדעת על הסכסוכים האישיים בין הפוליטיקאים שהסיקור שלהם לעיתים מקבל גוון רכילותי. עם זאת זה מאוד מעניין.

העיתונים והטלוויזיה רוצים לתת לקוראים ולצופים שואו , אז בואו נספק להם אותו. גימיק תמיד עוזר. דוגמא טובה שאני זוכר היא הפגנה מטופשת שנערכה בתל אביב לפני מספר שנים נגד הפסיפלורה. ההפגנה הייתה חסרת משמעות ונעשתה בעיקר לשם שעשוע אבל הגימיק היה מנצח. הסיקור הנרחב שההפגנה קיבלה הוכיחה התוכן לא חשוב אלא רק הגימיק.

מיקום
את ההפגנה מן הסתם צריך לעשות מול הארגון או הגוף הציבורי שגרם לעוולה. עם זאת כדי לקחת בחשבון מספר גורמים שיכלים להיות מכריעים בסיקור הפוטנציאלי של ההפגנה. אם לא מדובר בהתנגשות בין חיילים למתנחלים ולהפך יהיה יותר קשה להביא צלמים וכתבים לאזורים נידחים. ערוצי התקשורת העיקריים מרוכזים ברדיוס של קילומטר אחד פחות או יותר במרכז תל אביב. לכן מומלץ לארוך את ההפגנה באזור הזה , כלומר במרכז תל אביב. עיתונאים כיום הם עם עצלן אם בעבר הם היו צריכים לרדוף אחרי הסיפור היום מאות סיפורים רודפים אחריהם. לדוגמא, אם משרד הפנים פגע בקהילה אותו הארגון שלכם מייצג עדיף לערוך את ההפגנה מול משרד הפנים בעזריאלי (שנמצא מול בית ידיעות אחרונות) ולא מול משרד הפנים בקריית הממשלה בירושלים.

אבזור
אם אתם מתכננים הפגנה מתוקשרת נשוא לדמיין איך תראה תמונה של ההפגנה. אסור להשאיר מקום לפרשנות. צריך לוודא שהמסרים יעברו ושהארגון היוזם יקבל את הקרדיט. אל תסמכו על התקשורת שהיא תציג את המסרים והארגון שלכם, פעמים רבות, גם אם לא בכוונה, התקשורת מבלבלת ומעוותת את הפרטים על האירוע. לכן חשוב להכין שלטים ברורים עם סיסמאות המורכבות משלוש ארבע מילים לא יותר בכתב עבה וברור. מומלץ שחצי מהשלטים בהפגנה יהיו עם הלוגו או הסמל של הארגון . בנוסף חולצות וכובעים של הארגון תמיד מצטלמים טוב.

אז למדתם את העקרונות הבסיסיים להפגנת הבזק. למה אתם מחכים? עלו על הבריקדות!

 

פרטים נוספים על יחסי ציבור באתר של ביט תקשורת www.bitt.cc




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב