דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לרכוש דירת נופש? 

מאת    [ 03/01/2007 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 10663 פעמים ]

למשפחות לא מעטות בישראל יש דירה נוספת, המשמשת את המשפחה והחברים לנופש. ניתן לחלקן לשני סוגים - דירות טיים-שייר (TimeShare), בהן רוכשים נופש לשבוע בשנה (עליהן נדבר אולי בהרחבה בהזדמנות אחרת) ודירות בהן הבעלות היא מלאה וניתן להשתמש בהן לאורך כל השנה בכל מועד. 

אודות דירות נופש

בזכרון יעקב קיימים שני מלונות דירות בהם ניתן לרכוש דירת נופש: חוות הברון ושירת הים (הצמוד למלון "עדן אין"). שני המלונות נמצאים בבעלות וניהול חברת "הרטן", המצויה בכינוס נכסים, ושלאחרונה מכרה את אחזקותיה ב"ספורטן" של זכרון יעקב למועצה המקומית המפעילה אותו. בקיסריה ניתן לרכוש דירות נופש במלון "נאות גולף".

 


דירת נופש - כדאי?

 

היתרונות בבעלות דירת נופש רבים: מקום לקחת את המשפחה או חברים לגיחה קצרה של סוף שבוע או יותר, ללא אתראה מוקדמת, ללא צורך להזמין מקום, ובעלות נמוכה בהרבה מעלות שהות במלון. גם הדירות הקטנות בדירת נופש מרווחות יותר מחדר במלון, וכמובן אפשר להתקין ולאחסן בהן את הפינוקים והחפצים האישיים (מיטה נוחה, מערכת סטריאו, וכו'), כך שאפשר לקפוץ על הרכב בלי הרבה אריזה והכנות ותוך זמן קצר להיות במה שהאמריקאים אוהבים לכנות "הבית הרחק מהבית". רוצים להתרחק מהבית לתקופה ארוכה יותר? הדירה בבעלותכם ואתם יכולים לעבור ולהתגורר בה. השטחים הציבוריים (הלובי, בריכה, מדשאות, מסדרונות, מעליות) מתוחזקים באופן שוטף על ידי חברת הניהול. הבעלות על הדירות מקנה שימוש במתקני המלון הצמוד (בריכה, ג'קוזי, מגרשי ספורט, מדשאות וכו') ללא תשלום. בתשלום נוסף, ניתן להזמין שירותים נוספים מהמלון הצמוד (מסעדה, ספא, שירות חדרים, ניקיון והחלפת מצעים, ועוד). בשבועות בהם אין משתמשים בדירה ניתן להשכיר את הדירה לאחרים לחופשות קצרות, ולהוזיל את עלות האחזקה, או להשכיר לצורך הכנסה. בדרך כלל ניתן גם לשחרר את הדירות לטובת מאגר החדרים של המלון, ולהתחלק בהכנסות (בצורה זו או אחרת המשתנה בין מתחם למתחם) עם הנהלת המלון.

 

לא רק יתרונות

 

ויש גם חסרונות שצריך לקחת בחשבון. לאחר כמה שנים לא תמיד רוצים לחזור לחופשה באותו המקום. דמי הניהול החודשיים מתחייבים גם בתקופות בהן לא משתמשים בדירה. ב"חוות הברון" עומדים דמי הניהול לדירת שני חדרים קטנים על כמאה דולר לחודש. ב:שירת הים" ו"נאות גולף" עלות הניהול גבוהה אף יותר. רמת התחזוקה של המלון תלויה בחברת הניהול, ואם זו אינה מצטיינת, ישפיע הדבר מיידית על כיצד נראה המתחם וכיצד הוא פועל. בתכנית בנין העיר מוגדרים מתחמי מלונות הדירות האלה כמיועדים ל"מלונאות ונופש" ולא "מגורים" ועל כן הארנונה גבוהה יותר בכ- 50% מארנונה על דירת מגורים.  מס רכישה עלול להעמיד בסימן שאלה את הזכאות להנחת מס בגין היות דירת נופש "דירת מגורים מזכה". ומס שבח עלול להערים קשיים על קבלת הפטור הניתן בדרך כלל על מכירת דירת מגורים מזכה אחת לארבע שנים. וישנן סוגיות נוספות ייחודיות לדירות נופש אלה בנוגע למס מכירה וקיזוז מע"מ.

 

מחירים

 

מחירי הדירות ב"שירת הים" מתחילים בכ- $40,000 לדירת סטודיו, וכ 60,000$ לדירת שני חדרים. בחוות הברון מוצעות דירות שני חדרים מרמת ה $70,000. דירות שלושה חדרים ספורות קיימות שם ברמת ה100,000$ ומעלה. בנאות גולף מוצעות דירות שני חדרים החל מ כ $100,000. בכל אחד המתחמים האלה קיימות לפחות 5-10 דירות למכירה בכל עת. בכל המתחמים משקפים מחירים אלה מחירי מציאה, לפעמים עד כדי הנחה של 60%, לעומת המחירים אותם שילמו הרוכשים המקוריים של הדירות כאשר אלה נמכרו בשנות התשעים "על הנייר".

גרסא של מאמר זה מאת יואב איתיאל הופיעה ב"מגזין המושבות"

יואב איתיאל הוא מבעלי "בראל נכסים"
© כל הזכויות שמורות לבראל נכסים בזכרון יעקב, בע"מ

יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב