דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ברשתות חברתיות - שיווק ויראלי 

מאת    [ 04/02/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2645 פעמים ]

כבר אי אפשר להתעלם מהן, הן צצות מכל עבר , מצרפות אליהן עשרות אלפי גולשים ולוקחות נתח משמעותי מזמן הגלישה ברשת - רשתות חברתיות - הצעקה האחרונה בעולם השיווק.

עם הגדילה המשמעותית של האינטרנט בשנים האחרונות, החלו להתפשט גם רשתות חברתיות. רשתות חברתיות לקחו למעשה מתכון שהחל כבר בשנות ה- 80 , אז באמצעות קבוצות דיון החלו גולשים לשתף מידע. הרעב והצורך היה ונשאר ועם השנים החלו לקום יותר ויותר רשתות חברתיות שמאפשרות לגולשים לנהל את חייהם הוירטואליים ברשת. הרשת שעשתה את המהפכה בתחום היא ללא ספק "פייסבוק", שמוערכת כיום בלמעלה מ- 15 מיליארד דולר ומרכזת בתוכה מאות מיליוני גולשים ברחבי העולם.

כך החל להתפתח השיווק הויראלי - SMO. ברגע שרשתות חברתיות הפכו למקום בו הדברים קורים ולמקום בו הגולשים מעבירים את רוב זמנם - החלו מחלקות השיווק להפנות יותר ויותר משאבים לכיוון השיווק הויראלי. בעוד בעבר, תקציבים של מיליוני שקלים הופנו לפרסום MLM שמתבסס גם על פרסום במדיה כמו הטלוויזיה, הרדיו והעיתון - כיום חלק עיקרי מהשיווק מופנה לשיווק באינטרנט ובתוכו לשיווק ברשתות חברתיות. בכדי להעצים זאת, נוכל לראות כיום שהפרסום בפייסבוק אף נוגס מהפרסום בגוגל.

רשתות חברתיות לשיווק ויראלי:
 1. הרשת החברתית המובילה כיום - פייסבוק. מאפשרת לכם לייצר דף אוהדים PAGE, אותו ניתן לראות גם בתוצאות מנועי החיפוש. דפי אוהדים שזוכים לתנועה רבה של גולשים ועדכונים - מופיעים בתוצאות חיפוש גבוהות. פייסבוק מאפשרת לכם להוסיף קישורים למאמרים ואתרים שלכם. בנוסף , ניתן כיום באמצעות הפילוח הממוקד של פייסבוק - לנהל קמפיין קישורים ממומנים בתוך פייסבוק, אותו תוכלו לפלח לפי גיל הגולשים והמקום בו הם נמצאים. 
 2. טוויטר - עוד רשת שהפכה לתופעה. 140 תווים שנועדו לעדכוני סטאטוס הפכו למכונת שיווק ויראלי ולמעצמה של חברות שיווק שמצרפות אליהן גולשים רבים ש"עוקבים" אחריהן ומוזנים ממאות קישורים וידיעות שיווקיות. 
 3. לינקדאין- הרשת העסקית המובילה בעולם. כאן הדגש הוא על חיבור עסקי ולא חברתי. מקום נהדר למצוא עבודה ולמצוא פרילנס לעבודות שונות. 
 4. רשתות ממוקדות נישה: דרך מצוינת לקדם את האתר שלכם ולמתג את העסק שלכם - היא באמצעות רשתות ממוקדות נישה. כך למשל רשת שתעסוק בתחום האופנה ותרכז אליה עשרות אלפי גולשים מתחום האופנה, תהיה מקום מצוין לקדם בו עסק חדש בתחום האופנה.

כמה דגשים חשובים לגבי שיווק ברשתות חברתיות
 1. רשת חברתית היא מקום בו הגולשים באים ליהנות , הם לא באים לקבל שיווק ופרסומות מכל עבר. על כן, בכל התנהלות ברשת חברתית עליכם להיות זהירים ובעלי אינטליגנציה רגשית. אל תתנפלו על הגולשים שלכם, התחברו אליהם קודם. משווק שיחל בעבודת שיווק מרגע כניסתו לרשת חברתית או לפורום מסוים - יישרף מיידית על ידי חברי אותו פורום - דבר שיכול להוות לו בהמשך נזק לעסק - היות ומרבית לקוחותיו מסתובבים באותו פורום / רשת חברתית. 
 2. מומלץ לאתר רשת חברתית מתאימה - רשת חברתית שקשורה לתחום שלנו, חזקה מבחינת תנועת גולשים ומבחינת הערכה של מנועי החיפוש. רשת חברתית שגמישה בהוספת קישורים וידיעות שעמידים לאורך זמן. 
 3. הוסיפו חברים - ככל שיהיו לכם יותר חברים - זה מצביע עבור מנועי החיפוש שהדף שלכם יותר מוערך. 
 4. עדכנו את הדף שלכם בקישורים / ידיעות / מאמרים / תמונות באופן שוטף.

גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, עיצוב אתרים, עיצוב ממשקי GUI והקמת אתרים יעודיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב