דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ארגונים יכולים ללמוד מדרכי למידה של פעוטות? 

מאת    [ 31/01/2010 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2587 פעמים ]

מה ארגונים יכולים ללמוד מדרכי למידה של פעוטות?

פעוטות הם סקרנים ובעלי רצון טבעי ללמוד. בסביבה מעודדת המותאמת ליכולותיהם הם שמחים ונהנים לשתף פעולה מה שמבטיח למידה משמעותית ויעילה. 
בהנחה שסקרנות היא טבע אנושי, מה יכול לשמר את הרצון הטבעי ללמידה ואת הרצון לשיתוף פעולה גם בארגונים?

מאפייני תהליך הלמידה בגיל הרך:

·        המשחק מהווה מנוף ללמידה של פעוטות: כאשר פעוט מצליח ללמוד משהו חדש אנו מוחאים לו כפיים, כאשר הוא נכשל אנו מעודדים את המאמץ בחיבוק חם.
·        ילדים בגיל הרך נהנים לחזור שוב ושוב למשחקים ידועים ומוכרים ומעדיפים את אלו שלא דורשים מהם מאמץ רב, וסיכויי ההצלחה בהם גבוהים.
·        כאשר ילד קטן מצליח ואף קיבל חיזוק הוא חוזר על הפעולה שוב ושוב מתוך ביטחון שיצליח.
·        אין לנו ציפיות שפעוט ילמד את כל מה שאנחנו יודעים בבת אחת. ספרים העוסקים בגידול ילדים מספקים להורים אינפורמציה מפורטת על שלבי ההתפתחות צעד אחר צעד. זיהוי צבעים, למשל, יכול להילמד בגיל שנה וחצי, בעוד ששמותיהם ילמדו לרוב חצי שנה מאוחר יותר.
·        אנו מקבלים בהבנה את פרקי הזמן המוגבלים שפעוטות מקדישים למשחק אחד ומאפשרים להם לנוח.

 כיצד ניתן ליישם את המאפיינים בלמידה משמעותית בארגון? 
1.     מנוף הלמידה של העובדים הוא אוסף ההצלחות והכשלונות שלהם. הביעו הערכה למאמציו של העובד, גם כאשר הם לא נשאו פרי ואל תשכחו להפיק לקחים גם מהצלחות.
2.     התאימו את תחומי האחריות של העובדים לנקודות החוזק שלהם. הם יהנו יותר מעבודתם והנאה, כידוע, גורמת להנעה.
3.     סייעו להצלחתם של העובדים, כל הישג ביצועי יתרום לתחושת המסוגלות שלהם ויגדיל את מידת נכונותם להתאמץ שוב בפעמים הבאות.
4.     הגביהו את רף הציפיות מהעובדים באופן עקבי אך מדורג כך שיהיה ריאלי ובר השגה.
5.     אתגרו את העובדים בנושאים חדשים ומעניינים אך אל תשכחו לתת זמנים להתאוששות, הפוגות משפרות את יכולת הלמידה. 

ארגון החורט על דגלו את ערך המצוינות, חייב לכלול  בשיגרה הניהולית שלו למידה והתחדשות. בעידן של שינויים בקצב מהיר, נכונות ללמוד ולהתחדש באופן מתמיד היא קריטית ומקנה לארגון יתרון יחסי המאפשר מובילות.
מנהלים היוצרים סביבה מעודדת למידה משמעותית יזכו בעובדים מתחדשים, יצירתיים ויוזמים הנהנים מעבודתם. מנהלים שבתפיסת התפקיד שלהם מחוייבים להצלחת העובדים, לא חוששים מאיתגור מתמיד ומדורג ומאפשרים זמנים להתאוששות יזכו בעובדים בעלי מוטיבציה ונכונות להפיק מעצמם את המיטב.

 

 

 

מומחית בפיתוח מצויינות, מפתחת מודל האימון "להפוך את כיוון הספירלה" שהוצג בכנס שניידר מאי 2008 http://www.zipi-coach.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב