דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


3 אילוצים של מחפש עבודה בעידן המיתוג האישי 

מאת    [ 30/01/2010 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2473 פעמים ]

1. האינטרנט מאלץ את מחפשי העבודה להיות משווקים

חלפו הימים בהם רק יזמים או בוגרי מנהל עסקים ושיווק היו צריכים לדעת איך להשתמש בשיווק כדי לבנות מותג. בימים אלה, האינטרנט מאפשר לכל מי שנמצא עם יד על הדופוק ובעל אמביציה לנצל את היתרונות של הפלטפורמה המשוכללת (והמשתכללת הזאת).

זה הכל עניין של הישרדות: מי שיידע לשווק את עצמו בצורה הטובה ביותר עם המסר הנכון, יקבל את מרב תשומת הלב וכך גם ביותר הזדמנויות העסקה. לרובינו כבר יש נוכחות אינטרנט מינימלית (כרטיס פייסבוק, לדוגמא). החוכמה היא לדעת לתחזק את אותה נוכחות לצורך יצירת תוכן מקצועי שימתג אתכם כמומחים בתחומכם.

כמו מותג מסורתי, גם מותג אנושי, חייב "להיות בשטח" כל הזמן. אנחנו למעשה נלחמים על "זמן אוויר" עם 'משווקים' אחרים בתחומכם, שחלקם אנו בכלל לא מכירים. הזירה התחרותית הזאת יכולה להלחיץ מי שאינו מוכן אליה. על כן, מומלץ על אוניברסיטאות (ואפילו בתי ספר) להכין את מחפש העבודה העתידי לחיים שבחוץ ולהקנות לו את הכלים האינטרנטיים, שאמורים להפוך את משימת מציאת העבודה לפשוטה הרבה יותר.

(מאת: מאור קפלנסקי )

2. הכלכלה מאלצת את מחפשי העבודה להיות מומחים

הכלכלה של היום שונה בהרבה ממה שהיתה לפני עשור, ואני לא מדבר על המשבר הכלכלי. כמות התחרות שיש בשוק העבודה יכולה להעביר על דעתם גם את הקשוחים ביותר. מי שחושב שהוא ימצא המשרה הנחשקת, רק על ידי סיום לימודים (בציונים גבוהים ככל שיהיו) וטיפוס בסולם הארגון, הוא כנראה טועה.

רבים מסתייגים מלקרוא לעצמם "מומחים" ואני לא מדבר רק על מחפשי עבודה. אבל הם (ואתם) חייבים לצאת מזה. מותר (ורצוי) להגדיר את עצמכם כמומחים. תמצאו לעצמכם נישה ותעבדו עליה חזק, עד שתרגישו שאתם מומחים בתחומכם, זאת בזמן שאתם לא מפסיקים להוכיח זאת (באונליין ובאופליין).

דן שאובל,  "ילד הפלא" של המיתוג האישי ונציג של דור ה Y, אומר כי הדרך המהירה ביותר למתג את עצמכם כמומחים היא פשוט לכתוב ספר. אז נכון, המילה "פשוט" לא כל כך מתחברת עם "לכתוב ספר", אבל אם תחשבו על זה, הפצת תכנים אינטרנטיים בתדירות שבועית במשך חצי שנה, היא כבר שווה לפחות ספר בן 100 עמודים. והיום, כשהחלק של ההוצאה לאור והשיווק הופך להיות קל מתמיד עם שירותים כמו "אופיר - הוצאה לאור" או אתרי אינטרנט כמו  LuLu.com ו iUniverse, הרי שכל אחד (שכבר יש לו מומחיות ותכנים) יכול להוציא בקלות ספר.

(מאת: מאור קפלנסקי)


3. מערכת הגיוס מאלצת את מחפשי העבודה לעשות נטוורקינג

תשאלו את כל חברות ההשמה ומחלקות משאבי האנוש והם יודו בפניכם שתהליך גיוס עובדים היום לא דומה למה שהיה פעם. יחד עם זאת, מנקודת מבטם, הם עדיין שואפים למצוא את העובד הטוב ביותר, בעלות הנמוכה ביותר, תוך נטילת הסיכון הנמוך האפשרי. לעומתם, מחפש העבודה, שואף להשיג את המשרה עם המשכורת הגבוהה ביותר ובעלת אפשרויות קידום.

שתי גישות אלה יוצרות קונפליקט, המאלצות את שני הצדדים להסתגל לדרך חדשה. קורות חיים סטנדרטיים הם "פאסה", וטובים ככל שיהיו (מתוך מאות הנשלחים על כל משרה), אינם מקנים שום יתרון למחפש העבודה. מה יכול כן להקנות יתרון? גודל הרשת האישית שלכם.

כמות גדולה של קשרים בלינקדאין, חברים "איכותיים" בפייסבוק, עוקבים בטוויטר, או נרשמים לבלוג שלכם - יכולים להוות יתרון ביחס למתחרה שלכם על מקום העבודה. זה נראה ונשמע מעט שטחי, אבל המציאות היא שהגודל במקרה הזה בהחלט קובע. על כן, נטוורקינג ויצירת רשת רחבה של אנשים סביבכם, הם עוד אילוץ בשוק מחפשי העבודה.

מאת מאור קפלנסקי

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב