דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיל 40 - ממשבר לצמיחה! 

מאת    [ 30/01/2010 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 10577 פעמים ]

משהו קורה לנו בסביבות סוף העשור השלישי תחילת העשור הרביעי. משהו, שהעולם מכנה: משבר גיל הארבעים. זה קורה לנשים ולגברים, בעוצמות נמוכות או גבוהות, באופן מוחצן או מופנם, אבל זה קורה לכולם. אנו טועים לחשוב שמשבר גיל הארבעים אצל נשים, הוא המפגש הראשון עם מנתח פלסטי, ואצל גברים הוא רכישת אופנוע כבד. בעצם, אלה רק סימנים שוליים, המעלים חיוך על שפתינו, האירוע הוא הרבה יותר מורכב.

נדמה, כי בעשור האחרון, לנשים המשבר מופיע בעוצמות גבוהות יותר, זאת משום שהשינוי הפוטנציאלי גבוה יותר. אפשר להתייחס לדבר כמשבר ולהישבר ואפשר לראות בדבר הזדמנות. כיצד נשים יכולות למנף את משבר גיל הארבעים ולראות בו הזדמנות לצמיחה?  

המשבר מהו? אנו ממצבים את עתידנו המקצועי, הכלכלי, המשפחתי והחברתי בעשור השלישי לחיינו. זהו העשור הקובע את מיקומנו בסולם ההצלחה. זהו העשור בו אנו מגבשים את הזהות הפוליטית והערכית ואת השקפת העולם שלנו. בסוף העשור השלישי אנו עוצרות לרגע קט, ומביטות לאחור. שואלות את עצמנו: איפה אני? מה הספקתי? אני באמצע החיים, חלפו ארבעים שנים ונותרו רק עוד ארבעים שנים טובות. זהו השלב או אנו בודקות את משבצת הקיום שלנו בשלושה היבטים. בהיבט האישי, אנו בוחנות את מידת הסיפוק מן המימוש העצמי, הזהות המגדרית, וההישגים האישיים כגון הישגים אקדמים או אומנותים.  בהיבט המקצועי בוחנות את הקידום והתפתחות הקריירה המקצועית, כמו גם את איכויות הביצוע ובהיבט המשפחתי, את תפיסת העולם לגבי מוסד הנישואין, הזוגיות, התא המשפחתי ורעיון ההורות.

בתם הבירור, מגיע שלב העמידה. זהו השלב בו אנו עומדות בפני ההחלטה האם לעשות אחרת. אנו מזהות כי קיימים סיכונים בהחלטה על נטישת משבצת הקיום הנכחית ובמעבר למשבצת קיום אחרת. הסביבה, אינה מעודדת שינויים ולא מורגלת אליהם. במקום שאת נמצאת לא ממש רוצים לתת לך ללכת, ולמקום שאת רוצה ללכת אליו לא ממש רוצים לתת לך להכנס. המשפחה אינה מעודדת שינויים, היא משדרת לך שהיא זקוקה לך, ורומזת כי בלכתך את נוהגת באנוכיות רבה. ובמקום העבודה, באקדמיה, בשוק העבודה החופשי, לא ממש רוצים שתכנסי. יש רבות אחרות שמעוניינות במה שאת מעוניינת והתחרות קשה. משדרים לך מבית ומחוץ – השארי במשבצת הקיום שלך. ואת? לעתים רבות טרם הונחה תשתית מספקת לשינוי, להתפתחות משמעותית. באשר תלוי בך, לא נעשו כל הפעולות הרלוונטיות שתאפשרנה לך את השינוי הזה.

אולם, גיל ארבעים הוא חלון הזדמנויות! אין אלא לעשות את המעשה בנקודת זמן זו, בה הגעת לתובנותייך ואת יודעת מה את רוצה וצריכה לעשות. הסביבה מקבלת בהבנה יתרה מעברים כאלה בגיל הזה, ואת בשלה מחד וכוחך במותנייך מאידך. מומלץ לנצל את הרגע. הפכי את המשבר להזדמנות.

איך לצמוח? אין מרשם אחיד לצמיחה. לכל אחת קצב משלה, פערים משלה לצמצם, יעדים משלה לכבוש, מאוויים משלה להגשים, כל אחת והמשבצת שיצרה לה.  צרי לך את המשבצת שלך, וחשבי באופן חיובי. האמיני כי את יכולה לו, למשבר  ותהפכי אותו להזדמנות. זכרי את דברי דוד המלך: ממדבר לא יצא הרים, או בלשון העם: מדיבור לא יצא עיבור.  אל תדברי על מה שלא עשית, עשי את שאת חייבת.

 


קטי טל  




מגשרת מוסמכת – משפחה וגירושין (התמחות באנשי צבא)




מנחת קבוצות  וסדנאות העצמה




ליצירת קשר:  054-7437435, href="mailto:katitq@walla.co.ilkatitq@walla.co.il">">katitq@walla.co.il




 





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב