דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דחיית בקשה למתן צו הגנה 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 3793 פעמים ]

משפחה

תמ"ש 24401/09, י. פ. נ' י. פ.

כב' השופטת ד"ר ורדה בן שחר

בשם התובעת - עו"ד ניכטברגר דורון; בשם הנתבע - עו"ד לנדשטיין אברהם

26.10.2009

העובדות:
המבקשת עתרה לבית המשפט בבקשה ליתן צו הגנה. ב"כ המבקשת מבסס את העילה לצו ההגנה על סעיף 3(3) לחוק למניעת אלימות במשפחה. הבקשה הוגשה מלכתחילה ביום 20.8.09 והונחה בפני שופט תורן. ניתן צו הגנה זמני והבקשה נקבעה לדיון בפני ביום 26.8.09 .במועד זה הסכים המשיב להמלצת בית המשפט ולכך שמבלי להודות במעשה אלימות כל שהוא יעזוב את בית הצדדים לפרק זמן. הצעה זו של בית המשפט,לה הסכים המשיב, נבעה מרצונו של בית המשפט לנסות ליישב את ההדורים בין הצדדים בדרכי שלום, תוך מתן זמן לכל אחד מהצדדים להתארגן ולהפנים את המצב שנוצר ביניהם, שכפי שמסתמן עומד להביא לסיום הקשר הזוגי בין השניים וכדי שההרחקה המוסכמת תהווה תמרור אזהרה. בעקבות הסכמת המשיב, הוא הורחק עד ליום 27.9.09, כלומר למשך למעלה מחודש מיום הגשת הבקשה לצו הגנה. ביום 23.9.09, משלא התקבל עדיין תסקיר פקידת הסעד, ביקש ב"כ המבקשת להאריך את צו ההגנה. במסגרת החלטה זו נדונה הבקשה הנ"ל.

החלטה:
א. מטרת החוק למניעת אלימות במשפחה להרחיק בן משפחה אשר נוקט מעשי אלימות והתעללות כאלה שאינם מאפשרים חיים סבירים, פוגעים פגיעה משמעותית בכבודו וברווחתו של בן המשפחה המבקש הגנה. על בית המשפט לאזן איפה בין כבודו שלמותו וחירותו הגופנית והנפשית של האחד אל מול זכותו של האחר להמשיך את מסגרת ורצף חייו הרגילים בביתו, עם בני משפחתו וילדיו. לכן, רק במקרים שבית המשפט מגיע למסקנה ברורה וחד משמעית שהאלימות הננקטת היא אכן כזו המצדיקה נקיטת אמצעי כה מרחיק לכת הוא יעתר לבקשה וירחיק את האדם מביתו.
ב. רק אם נוכח בית המשפט, כי אזהרותיו אינן מועילות וכי כל דרך אחרת לא תצלח, רק אז, בלית ברירה, ייתן את הצו ויגבילו מראש, פרט למקרים חמורים במיוחד, לתקופת זמן קצוב. הטעם לכך הוא, שהצו לא נועד ליצור סטאטוס של פירוד, הזר לדין שלנו, אלא מטרתו להגן על הצד הנפגע ולהביא את הצד הפוגע שיהרהר במעשיו ויתקן את דרכיו, וכך ייווצר סיכוי חדש לחיי שלום בין בני הזוג. הצו מטבע ברייתו חייב להיות זמני, עד להתפייסות או עד לגירושין.
ג. במקרה דנן לא מתקיימת העילה אשר בסעיף 3(3) לחוק ואף לא כל עילה אחרת אשר בגינה בית המשפט סבור שיש להרחיק את המשיב מביתו. המבקשת תיארה בפני פקידת הסעד מסכת יחסים רבת שנים של שתלטנות מצד המשיב .למרות זאת המשיכה את חיי נישואיה למשיב ובמשך שנים ניסתה להרות ועברה טיפולי פוריות עד שהצליחה להרות. ההסלמה במערכת היחסים החלה לפני כחודשיים עקב חשדות של המשיב שהמבקשת בוגדת בו עם גברים אחרים המבקשת לא הכחישה ולא סתרה את עדותו של המשיב אשר סיפר שבנוכחותו שלחה מיסרונים לגברים אחרים ואף אישרה בפניו שהיא עושה זאת. גם לפקידת הסעד אישרה המבקשת שהיא נמצאת בקשרים עם גבר אחר אלא שטענה שמדובר בקשרי ידידות. אם המבקשת הייתה חשה מאוימת ודאי הייתה מסתירה את מעשיה מבעלה. תגובת המשיב למעשה הבגידה שהם הגורם להסלמת היחסים בין השניים ,שקולה. המשיב פנה לבית הדין הרבני והגיש תביע גירושין ואף ניסה לשקם את היחסים בינו לבין המבקשת. המבקשת טוענת בתצהירה שהמשיב עוקב אחריה מחטט בתיקה ובמחשב.המשיב הסביר שבעקבות חשדות שהתעוררו אצלו הוא שכר שירותיו של חוקר פרטי. מן הסתם הוא גם ביצע חקירות משל עצמו ובנסיבות המתוארות אינני רואה בכך נקיטת מעשי אלימות או הטרדה מאיימת.
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט

ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב