דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דחיית תובענה להצהרה על זכויות קניין במקרקעין שהוקצא למבקשת בפטור ממכרז לצורך עידוד הקמת אזורי תעשיה באזורי עדיפות לאומית 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2000 פעמים ]

מקרקעין

הפ 97/08, פאן פקטורי בע"מ נ' מדינת ישראל - מינהל מקרקעי ישראל ואח'

כב' השופט עאטף עיילבוני

 

05.11.2009

העובדות:
1. המבקשת, חברת פאן פקטורי בע"מ, פנתה ביום 30/5/00 למשרד התמ"ת בבקשה לקבל הקצאת מגרש בפטור ממכרז לצורך הקמת מפעל באזור התעשייה של טבריה עילית. המינהל אישר את בקשתה למטרת "תעשיה ומלאכה", בתנאים מיוחדים. במסגרת אישור ההקצאה צוין כי פרטי עסקת ההקצאה ותנאיה ייקבעו בהסכם הפיתוח. ההקצאה בפטור ממכרז נועדה לעודד הקמתם של אזורי תעשייה באזורי עדיפות לאומית ובכך ליצור מקומות עבודה, כחלק ממדיניות הממשלה. אי לכך, נחתם ב- 24/8/03 הסכם פיתוח בין המינהל לבין המבקשת, במסגרתו התחייבה המבקשת לבנות במקרקעין מפעל לרכיבים אלקטרוניים. ביום 16/7/08, ולאחר שחלפו מספר שנים מבלי שנעשה במקרקעין מאום, הודיע המינהל למבקשת כי הואיל ולא בנתה במקרקעין והפרה את תנאי ההסכם, הינו מבטל את ההסכם בתוך 14 יום.

החלטה:
2. במבוא להסכם הפיתוח נקבע כי המינהל מוכן להעמיד את המקרקעין לרשות המבקשת לתקופת הפיתוח בלבד, וזאת רק לשם בניית המבנים למטרת ההקצאה. בנוסף, נקבע כי המינהל יהיה מוכן להעמיד את המקרקעין לרשות המבקשת כדי שישמשו למטרת ההקצאה. חרף הוראות הסכם הפיתוח, לא ביצעה המבקשת את התחייבויותיה במשך שנים רבות ולא החלה לבנות במקרקעין, וזאת מבלי שהצביעה על מניעה לעשות כן במהלך השנים שלאחר חתימת הסכם הפיתוח. משלא עמדה המבקשת באף אחד מהמועדים ולמעשה לא השלימה ולו שלב פיתוח אחד עד היום, מהווה הדבר הפרה יסודית של ההסכם.
3. המבקשת אף עשתה שימוש בפועל במקרקעין בניגוד להסכם הפיתוח ולמטרת ההקצאה - וזאת כשנתיים לאחר שהסכם הפיתוח פקע - משהעמידה בשנת 2006 את המקרקעין לרשות עיריית טבריה לצרכי חניה, ללא תשלום, וזאת ללא ידיעתו ואישורו של המינהל.
4. ישיבתה של המבקשת בחיבוק ידיים ואי קיום חיוביה על פי הסכם הפיתוח משך שנים, בנוסף על העברת זכויות השימוש במקרקעין לגורם נוסף, ללא ידיעתו ואישורו של המינהל, והגשת תוכנית בניה המנוגדות להסכם הפיתוח ולמטרות ההקצאה - מעידה על התנהלות שאינה עולה בקנה אחד עם חובת תום הלב המוטלת על המבקשת, אם לא למעלה מכך. יתירה מזו, מהווה הדבר הפרה יסודית של ההסכם המקנה למינהל זכות ביטול כדין ללא מתן ארכה.
5. בהתחשב בכך שהמבקשת לא קיימה את חיוביה על פי הסכם הפיתוח, ואף פעלה בניגוד מוחלט להוראותיו הברורות של ההסכם, ניתן לקבוע כי החוזה פקע וחלף מן העולם, ולא קנויות למבקשת עוד זכויות על פיו. הדברים מקבלים משנה תוקף מקום בו מדובר בהקצאת מקרקעין בפטור ממכרז ביחס למקרקעין שהם רכוש הציבור - הקצאה אשר צריכה להיעשות בצמצום וכחריג בלבד - שנעשתה מתוך מטרה ברורה לעודד ולחזק אזורי עדיפות לאומית, שאז ניתן לצפות מהמבקשת כי תקפיד ביתר שאת על קיום המועדים וההתחייבויות המוטלים עליה ותפעל בתום לב לשם קידום מטרות ההקצאה ולקבלת ההטבות המשמעותיות שהוענקו לה הן לטובתה והן לטובת האינטרס הציבורי העומד בליבה של ההקצאה.

את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב