דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על עובדות, מציאות ו...ספר החוקים 

מאת    [ 23/12/2006 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 3060 פעמים ]

"על עובדות, מציאות ו...ספר  החוקים"  

אנחנו לא באמת רואים בעיניים. אנחנו רואים לפי מי שאנחנו. כשאנחנו מתארים דבר כלשהוא, נוף או סיטואציה, אנחנו בעצם מתארים את עולמנו הפנימי - הערכים שלנו, החוויות שלנו וניסיון החיים שלנו. מסיבה זו לעולם שני אנשים המביטים על אותו דבר לא יראו בדיוק את אותו הדבר!  

אם-כן, אנחנו יותר רואים בעזרת המחשבות שלנו מאשר בעזרת העיניים. אי-שם, בתוך המוח מצוי לו ספר חוקים הקובע "מה נכון ומה לא?! ואיך דברים צריכים/אמורים להיות?". ספר חוקים זה שולט בעניינים. הוא זה שעומד בבסיס עמדותינו, המניעים שלנו, הבחירות שלנו בחיים (אישיות או מקצועיות) ותגובותינו.    

אפשר לקרוא לספר החוקים הזה בשמות אחרים, כגון: תבניות חשיבה, פרדיגמות, דפוסי חשיבה ועוד. אבל לא משנה איך נקרא לו אלא שנבין את המנגנון באמצעותו הוא גורם לנו לראות ולחוות את המציאות.   לדוגמא: אם למישהו כתוב בספר החוקים ש"ריב או ויכוח זה מלחמה" אותו אדם יראה בכל ריב או ויכוח מלחמה וינהל ויכוחים או ריבים כמלחמה.

דוגמא נוספת: אם למישהו כתוב בספר החוקים: "זוגיות מפריעה לעצמאות האישית שלי" אז סביר שאותו אדם לא יראה בין כל הדייטים את אותה אחת המתאימה לו ולא יקיים קשר זוגי ארוך טווח ומחייב. לחילופין, אם למישהו כתוב בספר החוקים ש"לא ניתן לשלב זוגיות וקריירה" רוב הסיכויים הם שאותו אדם באמת לא יראה איך השילוב ייתכן ויבחר באחד מהשניים - זוגיות או קריירה.

ייתכן ואחד מהם יהיה סמל למצוינות בחייו ואילו השני עיי-חורבות.  רוב האנשים לא מודעים כלל למנגנון הטריקי הזה ופשוט מנהלים חיים של "כזה אני מאז ומתמיד".  אם-כן, זו לא באמת המציאות שקובעת כי אם המחשבות שלנו שקובעות "מה יש לנו מתחת לאף" ומה יקרה בדרכנו. מסיבה זו אדם בעל אנרגיות שליליות וערך עצמי נמוך יראה את העולם כמציאות חיים אומללה ובכל אשר ילך ימצא עוד ועוד עדויות לכך שאנשים לא מכבדים ו/או מעריכים אותו.

לעומתו, אדם שבספר החוקים שלו כתובות הצהרות חיוביות של מימוש והערכה עצמית יראה את העולם ואת אשר נקרה בדרכו ככזה. הכל מתחיל ונגמר בראש שלנו - לא בעובדות היבשות. עדיין, שלא כמו ספר החוקים המדיני אליו רק לכנסת או לבג"צ יש גישה, לכל אחד מאיתנו קיימת גישה לספר החוקים האישי שלו. לכן, אנחנו יכולים לאתר חוקים/פרדיגמות שתוקעות אותנו ולהחליפם בחוקים/דפוסי חשיבה שמקדמים אותנו ובכך בעצם ליצור את תמונת המציאות הרצויה.  

האימון מזמין אותנו ונותן לנו "קוד גישה" לספר החוקים הזה. גישה שאכן מצריכה אומץ רב, נחישות ומחוייבות אישית, אך ברגע שהגישה בידינו נוכל להחליף כל פרדיגמה/חוק שמפריע לנו במהלך החיים - האישיים ו/או המקצועיים - בפרדיגמה/חוק חדש שמקדם אותנו ואפקטיבי לנו יותר.  

בל נשכח שהאדם נבדל מבע"ח ביכולת שלו למודעות והתבוננות עצמית. נשתמש ביכולת זו בכדי לחקור ולברר מה כתוב אצלנו בספר החוקים ולשנות את אשר דורש שינוי. "אדם נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיו, וודא שמחשבותייך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות" (ר' נחמן מברסלב).   
אסנת ברושי-חן (M.A), מאמנת להישגים, מגשרת, בעלת ניסיון בעסקים ובאקדמיה 050-7806354

ליווי אישי לפריצות דרך מתוך ידיעה ש: "שמעתי-שכחתי, ראיתי-זכרתי, עשיתי-ידעתי".



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב