דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם נולדתם בבית משפחתי או בבית מפורק? 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 781   [ נצפה 2538 פעמים ]

בחנו את עצמכם - האם נולדתם בבית משפחתי או בבית מפורק? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

בית משפחתי

  

בית משפחתי הוא בית שמאמין במשפחה ושם את המשפחה מעל לכל דבר אחר. בבית משפחתי היחסים הם טובים וחמים, ישנה סולידריות ותמיכה של ההורים בילדים כל החיים והביטחון במוסד המשפחה ובהורים הוא מלא ומוחלט.

 

בית משפחתי הוא בית שבו היחסים והרווחה של הילדים תמיד חשובים יותר מהישגים הכספיים או מהחיים הפרטיים של ההורים. בבית משפחתי ההורים לעולם לא מתגרשים, הביטחון והיציבות של הילדים הם בראש סדר העדיפויות, ההורים מעורבים בצורה עמוקה בחיי הילדים ותמיד קשובים ותומכים בהם. בית משפחתי הוא בית של זוג הורים בוגרים ואכפתיים שהמשפחה באמת חשובה להם, יותר מכל דבר אחר.

 

 

הגישה המשפחתית

 

 

הגישה של בית משפחתי היא תפיסת עולם שלמה וכוללת לחיים. אצל הורים משפחתיים המניע להביא ילדים לעולם הוא לא למען הצרכים האישיים של עצמם אלא כדי לטפח חיים מעולים עבור הילדים שלהם ולעשות הכל כדי שהם יחיו חיים מצויינים ויפים.

 

גישה משפחתית נבחנת במוכנות של ההורים להשקיע בילדים כל רגע ורגע - גם ברגעים הקשים ביותר, לטפח אותם, להזין אותם, לדאוג להם ולעולם לא למעול באמון שלהם, להפוך אותם למטרה המרכזית של החיים שלהם ולשאוף תמיד לטוב ביותר עבורם. גישה כזאת נמדדת החל מהדברים הקטנים ועד לדברים הגדולים ביותר.  

 

  

 

בית מפורק

 

בית מפורק הוא בית שרואה במשפחה אירוע זמני ולעיתים אקראי. בבית מפורק לילדים אין זכוויות ולהורים אין חובות, כי בבית מפורק המשפחה אינה מעל לכל אלא זכויות ההורים. בבית מפורק התפיסה הבסיסית היא שכל אחד מהילדים צריך לדאוג לעצמו ושהמשפחה וההורים אינם חייבים לילדים דבר. 

 

הדבר החשוב ביותר בבית מפורק הוא החופש האישי והזכויות האישיות של ההורים. בבית מפורק ההורים אינם תופסים את עצמם כמי שיש להם תפקיד מחייב כלפי הילדים וכמי שמחוייבים לרווחת הילדים על חשבונם. להיפך, בבית מפורק מותר להורים להביא ילדים רק כחלק מהגחמה האישית שלהם בזמן מסויים, ולכן מותר להם גם לפרוש מתפקידם כהורים במידה והדבר מעיק עליהם או מפריע להם בהשגת המטרות האישיות שלהם בחיים. הורים כאלה רואים בילדים מטרד ונטל, ובדרך כלל משתדלים להתחמק מתפקידם כהורים בכל הזדמנות כשקצת קשה להם או לא נוח להם.

  

 

 

הגישה המפורקת

 

הגישה המפורקת היא תפיסת עולם שמתאפיינת בבריחה מאחריות ובחופש גדול מאוד להורים - על חשבון הרווחה האישית של הילדים. הורים שיוצרים בית מפורק אינם מביאים ילדים למען הילדים, אלא למען האדרת עצמם או מימוש פנטזיה רגעית שהייתה להם.

 

גישה מפורקת מתאפיינת בהזנחת הילדים, בחוסר רצון להשקיע בילדים, להקריב עבורם, לתת להם ולהזין אותם. היא באה לידי ביטוי בבגידה בילדים, בנטישתם, בהזנחתם, בהעדפת הצרכים של ההורים על חשבון אלה של הילדים ובראיית הילדים כצעצוע משעשע כשהם ילדים קטנים וכעול מעיק ומיותר כשהם מתבגרים. בבית כזה בדרך כלל ההורים מתגרשים כשלא נוח להם, לעיתים הם מתחתנים שוב ומביאים ילדים נוספים, וברוב המקרים הם נוטשים את הילדים הישנים שלהם ובוגדים בהם לטובת אלה החדשים.

 

   

 

וטיפ לסיום: בית משפחתי הוא בית שגם אחרי 40 שנים המשפחה מאוחדת ומאושרת וכולם יחד. בבית מפורק ההורים בדרך מתגרשים כעבור מספר שנים מועט, הילדים זנוחים וזרוקים והמשפחה מתפוררת ונעלמת.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב