דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניגוד לדעה הרווחת - מוסד הנישואים הקלאסי מתפרק בזכות נשים 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 3769 פעמים ]

בניגוד לדעה הרווחת - מוסד הנישואים הקלאסי מתפרק בזכות נשים / מאת יואב ברנזון

 

 

 

מוסד הנישואים הקלאסי הוא שוביניסטי במהותו

  

מוסד הנישואים הוא בהגדרתו שובינסיטי, מכיוון שהוא נוצר על ידי הדת שנשלטה כל הדורות על ידי גברים ולא על ידי נשים. מוסד זה כופה על נשים התנהלות מצומצמת והוא מאיים על החופש של נשים לבטא את עצמן בצורה חופשית.

 

מוסד הנישואים הוא בעל יתרונות גדולים יותר עבור גברים יותר מאשר עבור נשים. זו הסיבה מדוע מרבית הגברים דווקא מרגישים נוח להישאר נשואים בעוד שנשים פשוט נחנקות במסגרת הנישואים ויוזמות למעלה מ-90% ממקרי הגירושין בארץ ובעולם.

 

 

נשים מודרניות אינן מוכנות לקבל עוד את תנאי הנישואים הדתיים

 

 

לנשים מודרניות הנישואים הממוסדים אינם מתאימים. הן אינן מוכנות לחיות עוד תחת המגבלות של מוסד הנישואים הדתי והן אינן מוכנות לקבל את האפליה המובנית של מוסד זה לרעת הנשים ולטובת הגברים. והכי חשוב, הן אינן מוכנות להיכנס לתפקיד האישה הקטנה.

 

נשים מודרניות רוצות הרבה יותר מהנשים של פעם. הן רוצות להתחבר ולהתמסד רק עם גבר שהן אוהבות ולא עם גבר שהוא שידוך נכון מבחינת ההורים או המשפחה אבל אינו מעורר בהן רגש. הן רוצות חופש במסגרת הזוגית ושאף אחד לא יעמוד להן על הראש. הן אינן מוכנות שהגבר יסרס אותן או יקטין אותן והן תובעות לעצמן בני זוג תומכים שיסייעו להן לצמוח, לגדול, להצליח בקריירה ולכבוש אתגרים. הן מצפות מגברים שיסייעו בכל עבודות הבית, בתחזוקת הילדים, בחינוך, למעשה בכל התפקידים הנשיים. הן רוצות שהגבר יהיה חזק, יוזם, עקבי, נאמן ואוהב אך גם תומך, מתחלק, מפרגן, מבין, פתוח וליברלי. 

 

  

 

שיעור הגירושין הגבוה מתאר את הרצון של נשים בחופש זוגי גדול יותר

 

מוסד הנישואים הישן למעשה מבטא גישה מאוד טכנית ומצומצמת לזוגיות מבחינת הנשים. אישה לא יכלה בעבר לבחור באמת את בחיר ליבה, אלא היה עליה להסכים להינשא לשידוך שהיו קובעים עבורה.

 

במסגרת הנישואים הכפויים הללו, היה ברור שהגבר ישלוט באישה ובמידה רבה יקבע מה היא תעשה ומה לא. תפקידו של הגבר היה לכפות על האישה שורה של חוקים מגבילים בבית, לייעד את האישה להבאת ילדים ולתחזוקת הבית ולא להתיר לה להרגיש, להתבטא, להתפתח ולזכות בחיים משלה, אלא רק לתפקד למען הגבר, למען הבית ולמען המשפחה.

  

 

 

מוסד הנישואים מתפרק בזכות נשים

 

הקריסה האדירה של מוסד הנישואים מסמלת למעשה את המרידה של נשים מודרניות במסגרות הישנות של פעם, ומוסד הנישואים הוא אחד הסמלים המרכזיים והבולטים של אותו עידן ישן.

 

מוסד הנישואים אינו מתפרק בגלל גברים אלא דווקא בזכות נשים. הן מובילות את תהליך ההתפרקות של המוסד הזה, על ידי כך שהן מתחזקות, מתעצמות, מרוויחות בזכות עצמן, משתחררות מהכבלים הישנים ואינן מוכנות עוד להקריב את עצמן למען התפקידים הישנים שהיוו את הבסיס עליו נשען מוסד הנישואים הדתי.

   

 

וטיפ לסיום: אישה חדשה ומודרנית אינה מתאימה למוסד הנישואים ואינה מוכנה גם להתאים את עצמה אליו. היא רוצה הרבה יותר, בהרבה פחות מגבלות. עדיף לה להיות רווקה, חד-הורית, גרושה או ידועה בציבור ולא להיות נשואה לא רק לבעלה אלא גם למוסד הנישואים המגביל, המיושן והמדכא נשים.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב