דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


spam 

מאת    [ 26/01/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 1843 פעמים ]

אחת השינויים שהביא לנו האינטרנט היא מהפכת הדואר האלקטרוני. כיום, לכל אדם שמחובר לאינטרנט יש כתובת דוא"ל משלו. ישנם מאות מיליוני כתובות מייל פרוסות ברחבי האינטרנט. בעלי עניין מתחומים שונים מנצלים עובדה זו על מנת לשלוח לאנשים מיילים פרסומיים בנושאים שונים שלא על לרצונם.

את כתובות הדוא"ל שלך משיגים הספאמרים (spammer- אדם השולח הודעות "זבל" בדואר אלקטרוני) בדרכים שונות. לרוב, הם משיגים את הכתובת שלך כאשר אתה מפרסם אותה בדף כלשהו באינטרנט. לדוגמא, בפורומים חלקנו מצרפים לחתימה את כתובת הדוא"ל שלנו על מנת שמשתמשים אחרים בפורום יצרו איתנו קשר.

הדרך הנפוצה ביותר המאפשרות לספאמרים לזהות את כתובות המייל שלנו היא על ידי הסימן '@'. סימן זה מאפשר להם לזהות שהביטוי בטקסט הוא כתובת דוא"ל. לספאמרים יש מנגנונים (נקרא גם "בוט") המסוגלים "לקרוא" טקסט רב ולסרוק אחרי הסימן '@'. כאשר הם נתקלים בתו זה, הם יודעים שהם עלו על כתובת נוספת שתכנס לרשימת הנמענים. כלי להתגוננות- email icon generator.

נוסף על כך, ישנן דרכים מתקדמות יותר (וקשות יותר להגנה) אשר מספקים להם כתובות דוא"ל ל"רשימה השחורה". בין היתר: על ידי התקנת תוכנות ריגול על מחשבי המשתמש ופריצה למאגרי לקוחות של חברות גדולות.

אחת העובדות שמעודדות מאוד תעשיה זו היא - עלות תפעולית נמוכה. כאשר הספאמרים שולחים דואר לרשימות תפוצה, העלות היא נמוכה מאוד. לכן, הם עושים בזה שימוש בתדירות גבוהה.

ישנו עוד שוק אשר נפגע מתופעה זו, אלו הם ספקיות האינטרנט אשר נאלצות לצרוך תעבורה רבה ברשת האינטרנט. ההודעה שנשלחת לרוב היא הודעה קטנה, אבל כששולחים אותה מיליוני פעמים יש לזה עלות... כך, נגרם לספקיות האינטרנט עלויות גבוהות- שליחת הודעה למיליוני משתמשים צורכת רוחב-פס יקר. לכן, חברות ספקיות אינטרנט מנסות לחסום ולסנן הודעות מייל אלו.

מלבד היות ה-spam מטרד, הוא גם עשוי להיות מסוכן. החל מסוף שנות ה-90, היום וכנראה גם בעתיד, ה-Spam היה מקור להידבקות בווירוסים ובתוכנות ריגול. אין לדעת מה יש בהודעה שנשלחה מאי שם. לכן, יש צורך להיות זהיר!

מגוון התכנים אשר נשלחים למשתמשים הוא רחב. בין כל הנושאים שנשלחים, הנפוצים בניהם הוא: כספים, מבוגרים, הונאה, אינטרנט, פנאי ודת.

על מנת ל"ייבש" תעשיה זו, יש חשיבות עליונה לא להתעניין במוצריה. ופה נחלקת העשייה בשתי מישורים:

1.      לבעלי עסקים- לא לפרסם באמצעי שיווקי זה. פרסום מוצריך כ-spam מזרים אנרגיה חדשה לשוק הזה, דבר שהוא לא אתי גם כלפי הלקוחות של אותו העסק. זכרו שבסופו של דבר, ה-spam פוגע ויפגע גם בכם.

2.      למשתמשים- לא לצרוך שירותים שדבר קיומם הגיע אליכם בדרך spam. הכוח האמיתי לעצירת התופעה נמצא אצל צרכני השירות. במידה ואנחנו לא נשתמש בשירותים אלו, תעשיה זו תדעך!

על ידי כך, נקטין את היקף התופעה ונמזער את היקפה.

Free email anti spam service

שירות חינמי שיעזור לכם לשמור על תיבת הדוא"ל שלכם נקייה מספאם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב