דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין משפחה אמיתית לבין משפחה מזוייפת? 

מאת    [ 17/01/2010 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 3256 פעמים ]

מה ההבדל בין משפחה אמיתית לבין משפחה מזוייפת? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

משפחה אמיתית

  

משפחה אמיתית היא קבוצה מלוכדת ומחוייבת לכל החיים. היא מבוססת על הורים דואגים ומעניקים אשר מביאים ילדים, בונים עבורם תשתית לחיים ומסייעים להם נפשית, רגשית וכלכלית כל חייהם עד יום מותם.

 

משפחה אמיתית דומה לחברה עסקית, במובן זה שבעלי החברה חייבים להשקיע, לטפח ולהזין את החברה כל הזמן, ללא הפוגה, ללא מנוחה כל חייהם - כדי להגיע לשגשוג, לעוצמה ולהצלחה. אחרת החברה שלהם תתחיל להתנוון ובסופו של דבר היא תקרוס, בדומה למשפחה מפורקת ומוזנחת שהיא מפוצלת, חלשה, מפוררת ומסכנה.

 

 

משפחה מזוייפת

 

 

משפחה מזוייפת היא משפחה מפולגת ומפוצלת. אמנם ההורים מביאים ילדים ויוצרים לכאורה תא משפחתי, אבל למעשה אין שום מחוייבות של ההורים לטיפוח ילדי המשפחה ולהזנת התא המשפחתי באופן משמעותי ועמוק.

 

משפחה מזוייפת היא משפחה ללא נשמה, ללא מהות וללא מחוייבות. בפועל, כל אחד מחברי המשפחה צריך לשרוד בעצמו ובכוחותיו הוא, ההורים אינם מחוייבים לילדים עד הסוף אלא רק באופן חלקי ובמקום לבנות ולטפח את הילדים הם מזניחים, פוגעים, מנצלים, מתנערים מאחריות ומתעסקים בעיקר בעצמם.

 

  

 

בשביל מה מביאים ילדים?

 

במשפחה אמיתית הילדים הם המרכז והפרי של המשפחה. ללא ילדים אין משמעות למשפחה וכל הייעוד של ההורים הוא הילדים, רווחתם ואושרם. במשפחה אמיתית המעורבות והסיוע של ההורים לילדים הוא עצומה והיא מתרחשת ברמה היומיומית ומלווה בחום, באהבה, בדאגה ובאכפתיות אינסופית.

 

במשפחה מזוייפת הילדים אינם במרכז הבית אלא בשוליים, לעיתים קרובות הם אפילו נתפסים כמטרד, כנטל וכטורח. הם אינם מהווים את עיקר שמחתם ודאגתם של ההורים. להיפך. במשפחה מזוייפת ההורים הם מרכז המשפחה, הילדים הם סרח עודף, ההזנחה כלפיהם היא שיטתית והציפייה מהם היא לא להטריד ולא להפריע. כשיש בעיות - האצבע המאשימה מופנית מיידית כלפי הילדים והם אלה שצריכים "לתקן" ולפתור את הבעיה המשפחתית, כי להורים אין עניין עמוק במשפחה.

  

 

 

זכות לכל החיים

 

במשפחה אמיתית ההורים דואגים, מסייעים, תומכים, מאמינים ודוחפים את הילדים שלהם כל החיים. ברבות הזמן הם גם תומכים ודוחפים את הנכדים ואת הנינים. הורים משפחתיים אמיתיים רואים בהקמת המשפחה ובשגשוגה זכות לכל החיים. הם חיים במחשבה שהמשפחה היא ההישג הגדול והמרכזי ביותר בחייהם, הרבה לפני הנאה אישית או גחמה או פנטזיה פרטית שלהם.

 

ואילו במשפחה מזוייפת, ההורים מבקשים להתנער מתפקידם המחייב כמה שיותר מהר, לשלוח את הילדים לעצמאות ולהתפנות לחייהם האישיים והפרטיים, להנאות שלהם ולמימוש העצמי שלהם, כאילו שתפקידם של ההורים מסתיים בנקודת זמן מסויימת שלאחריה ההורים "פטורים" מתפקידם.

   

 

וטיפ לסיום: במשפחה אמיתית להורים באמת אכפת מהילדים ברמה היומיומית, והם מוכנים לעשות הכל, כולל להקריב את כל מה שיש להם, עבור הילדים שלהם. במשפחה מזוייפת המושג קורבן אינו קיים. ההורים אינם מוכנים להקריב מעצמם למען הילדים, והילדים מוזנחים רגשית וכלכלית לכל חייהם.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב