דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קשר זוגי יכול להיות בדרגות שונות של קרבה ומחוייבות 

מאת    [ 17/01/2010 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 4608 פעמים ]

קשר זוגי יכול להיות בדרגות שונות של קרבה ומחוייבות / מאת יואב ברנזון

 

 

 

הגדרת "הקשר הזוגי" משתנה

  

בעבר, לקשר זוגי הייתה הגדרה ומתכונת כמעט אחת בלבד. על פי הגדרה זו המחוייבות והקשר בין בני זוג היו מלאים וטוטאליים לחלוטין והם באו לידי ביטוי בנישואים, הבאת ילדים ושיתוף מלא בנכסים הכלכליים.

 

אלא שהיום הגדרת הקשר הזוגי משתנה והיא מגוונת הרבה יותר. דרגות הקשר הזוגי הן רבות החל מקשרים מזדמנים לחלוטין (סטוצים) ועד קשרים חלקיים ויחסיים שבהם אין שיתוף מלא, לא קיימת מחוייבות מלאה, אין נישואים פורמליים, אין ילדים משותפים ואין אפילו מגורים קבועים משותפים. 

 

 

לא כל הקשרים הזוגיים הם קשרים "מלאים"

 

 

לא כל הקשרים הזוגיים בעידן המודרני הם קשרים זוגיים מלאים, להיפך. מרבית הקשרים הזוגיים אינם מלאים אלא יחסיים מאוד, משום שהחברה המודרנית היא חברה שמעודדת חופש, אינדיבידואליזם ופרטיות ואנשים לא מוכנים עוד להקריב את כל המשאבים והחיים שלהם עבור אדם אחר.

 

למשל, חלק גדול מהזוגות שהם ידועים בציבור חיים בצורה של קשר יחסי ולא של קשר מלא. חלק גדול מהזוגות שחותמים על הסכמי ממון בו כל אחד שומר על החלק שלו הם זוגות שחיים בצורה של קשר יחסי. זוגות שגרים בבתים שונים, כך שלכל אחד יש את הפרטיות ואת הבית שלו חיים בקשר יחסי. מאהבים ומאהבות חיים בקשר יחסי ואנשים נשואים שבוגדים בבני הזוג שלהם חיים בקשר יחסי.

 

  

 

קשר זוגי מוגדר אך ורק בהתאם ליכולות של בני הזוג ולרצונות שלהם

 

ההנחה שכל האנשים מסוגלים לחיות בקשר זוגי מלא, מחייב וטוטאלי היא הנחה שגויה מאוד, בעיקר בעידן המודרני. להיפך, יותר ויותר אנשים אינם מסוגלים ואינם רוצים לחיות בקשר זוגי מחייב.

 

הם מעדיפים את החופש האישי, התנועה, החוויה, ההרפתקאה, השינוי, המימוש העצמי, התיאבון הבריא והעצמאות הכלכלית על פני מיסוד מחייב במסגרת זוגית "קאתולית" שאינה מאפשרת שום תזוזה ודורשת את מלוא ההקרבה.

  

 

 

לעיתים קשר יחסי הוא טוב הרבה יותר מקשר מלא

 

במקרים רבים, דווקא ההתעקשות של אנשים ליצור לעצמם קשר זוגי מלא הורסת את איכות הקשרים הזוגיים שיש להם וגורמת להם למפח נפש עצום ולטרגדיות וסבל רב.

 

כאשר לצד השני אין את הרצון, המסוגלות או היכולת לנהל קשר זוגי מחייב ומלא במתכונת המיושנת של פעם - הניסיון לאכוף עליו סטנדרט חיים גבוה ומחייב שכזה דווקא מביא לכך שאיכות הקשר הזוגי איתו יורדת בצורה דרסטית ובדרך כלל משבשת לחלוטין את הבסיס הזוגי ומביאה בסופו של דבר אפילו להרס הקשר.

   

 

וטיפ לסיום: לקשר זוגי יחסי יש שלל רב של יתרונות לשני בני הזוג. לפני שרצים בצורה עיוורת על קשר זוגי מלא וטוטאלי, מוטב לשקול ולבחון את היתרונות הגלומים בקשר היחסי המודרני.

 

 

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב