דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דם טבורי - שימור דם טבורי 

מאת    [ 16/01/2010 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2705 פעמים ]

שימור דם טבורי הוא הליך נפוץ מאוד שמתבצע היום כמעט לאחר כל לידה. דם טבורי הוא בעצם הדם שנשאר בחבל הטבור ובשלייה לאחר שהתינוק נולד. כיום  ידוע כי דם טבורי מכיל תאי גזע עם איכות גבוהה מאוד. משום שמדובר בתאי גזע של תינוק שזה עתה נולד, אלו תאים שטרם התחלקו לתפקידים שונים בגוף ולכן יכולים לשמש ולהפוך לתאים מסוגים שונים כמו תאי לב, תאי כבד, תאי דם, תאי עור וכדומה.

שימוש בתאי הגזע כיום יכול לעזור לרפא סוגים שונים של מחלות הסרטן, מחלות של כשל במערכת החיסונית ומחלות נוספות. שימוש באותו דם טבורי הוכיח את עצמו ככלי יעיל להצלת חיים לאחר שהשתמשו בו בהשתלות ולכן כיום יותר ויותר הורים דואגים לשימור דם טבורי לאחר הלידה. במקרים רבים חולה אשר נזקק להשתלת מח עצם ולא נמצא לו תורם מח עצם במאגר, יכול להשתמש בדם טבורי שנשמר על ידי משפחתו, או בדם טבורי מן המאגר הארצי.

בעבר הלא רחוק תאי הגזע שנשארו בחבל הטבור ובשלייה היו נזרקים, אך כיום עקב ההבנה וההכרה בחשיבותם, הצוות הרפואי דואג לאסוף את הדם הטבורי ולהעבירו הלאה. איסוף הדם הטבורי הוא הליך פשוט מאוד, שלא מזיק או כואב לאם ולתינוק וכמו כן, ניתן לשמר אותו בהקפאה למשך תקופה ארוכה. תאי הגזע המוצאים מן הדם הטבורי יכולים לעמוד לשימוש מיד כאשר עולה הצורך בהשתלה והם מבטיחים התאמה של 100% לתינוק שלאחר לידתו נאספה הדגימה וכ- 75% התאמה לבני משפחה קרובים.

כיום הורים המעוניינים בביצוע שימור דם טבורי של ילדם והעברתו לשמירה בבנק פרטי על מנת שיוכל לשמש את המשפחה בעתיד, נדרשים לבחור חברה לשימור דם טבורי שתקבל את הדם ותשמור אותו. בישראל פועלות מספר חברות לשימור דם טבורי, אשר חלקן שומרות את הדם במתקנים מיוחדים בחו"ל, כגון טבורית, קריוסל ואחרות. התשלום לחברה על השימור משתנה מחברה לחברה וחשוב לבדוק לפני שבוחרים בחברה בדיוק אילו שירותים תקבלו.

ראשית חשוב לבדוק האם הדגימה נשמרת בארץ או בחו"ל והאם היא נשמרת כדגימה אחת או מפוצלת לשתי דגימות נפרדות הנשמרות במקומות שונים. חשוב לשאול לכמה זמן נשמרת הבדיקה, כאשר הזמן המקסימאלי המקובל הוא בדרך כלל 20 שנה. כמו כן, כדאי לשאול תוך כמה זמן מסופקת הדגימה כאשר עולה הצורך בהשתלה. חשוב לבדוק האם תשלמו על כל יום בו נשמרת הדגימה, או סכום קבוע מראש והאם תקבלו החזר תשלום בכל מקרה בו הדגימה נפגמה.

להורים שמחליטים לתרום את דגימת הדם הטבורי לשימוש כלל האוכלוסייה, עומד כיום בנק ציבורי שמופעל על ידי מד"א ומשרד הבריאות. הדם הטבורי המועבר לבנק הציבורי משמש כל אדם אשר נזקק מסיבה כלשהי להשתלה, כאשר התורם נשאר אנונימי. תרומה של דם טבורי לבנק ציבורי היא בעלת חשיבות גדולה ביצירת מאגר בינלאומי שישמש את כולנו ויעזור להציל חיים.

 

קרוסלה - פורטל הריון, לידה, תינוקות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב