דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סילוק יונים 

מאת    [ 11/01/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2360 פעמים ]

מיותר לציין מדוע יונים הן בעלי הכנף המטרידים ביותר הקיימים על פני כדור הארץ, אך לשם המאמר נציין כאן בכל מקרה את העובדות הנוגעות להן. ראשית - יונים הן מטרד רועש ומלכלך מאין כמוהו. היונים מתגודדות בקבוצות-ענק של עשרות, מאות ואף אלפים, מרעישות בקקופוניה בלתי פוסקת ומשאירות לשלשת בכל פינה אפשרית. שנית - היונים אולי נראות נחמדות ותמימות למראה, אך גם הלשלשת שלהן וגם הן עצמן נושאים מחלות וטפילים לרוב - מה שעלול לסכן את בריאותנו שלנו. על שום כך חשוב להזמין שירותי הרחקת יונים ברגע שמבחינים בהן במקום מגורינו או עסקינו.

בימים עברו, וגם בימינו אנו, יונים משמשות כנשאיות דואר ומכתבים. אומנם בימינו, עם הדואר האלקטרוני והטלפון הסלולרי, מדובר יותר בתחביב מאשר בשיטת תקשורת, אבל רבים עדיין מגדלים יונים כחיות מחמד, ואף מאלפים אותן כדי להביא ולשאת דברי דואר. נדגיש שמטרדי היונים המוכרים לנו, מקורם אינו ביונים מבויתות, אלה בחבורות יוני הבר המתגודדות בכל פינה בעיר, בכפר ובטבע. זה מתחיל בטפילים קטנים ומציקים, כגון זבוב היונה, כיני יונים, קרדיות ועוד - ומסתיים בחיידקים נושאי מחלות מסוכנות לאדם ולחיות מחמד. לעתים אנשים גילו שעל קירות הבית שורצים כינים קטנים באלפים - כינים שמקורן ביונים המקננות בקרבתם הבית.

כדי להרחיק יונים ממקום מושבו של האדם, ניתן להשתמש בכמה שיטות יעילות שהוכיחו את עצמן במשך שנים. ראוי לזכור שבעולם המדבירים, אין מונח כגון "הדברת יונים", שכן מטרתנו היא אך ורק להרחיק ולסלק את היונים - לא להדבירן כפי שמדבירים חרקים או מכרסמים. יונים אוהבות לקנן בכוכים בלתי נגישים, על גגונים, במחסנים ובכל פינה שבה הן יכולות לבנות קן נעים ונוח. מטרתנו, כמרחיקי יונים, היא למנוע מהן גישה למקומות הללו. ניתן להשיג זאת באמצעים הבאים, שאפשר לרכוש בצורה עצמאית או להתקינם כחלק משירותי הדברה והרחקה:

רשתות יונים - אלו הן רשתות ניילון שקופות, בדרך כלל, הנמתחות מעל ומסביב למבנים. הרשתות מונעות את נחיתת היונים על המבנה ובתוכו, אינן יכולות לקנן ולפיכך לא משאירות פסולת וחומרים מזהמים. רשתות היונים מגיעות גם בצבעים, לפי הצורך.

דוקרני יונים - מדובר ב"סרגלים" בעלי דוקרנים מנירוסטה, המונעים את נחיתת היונה במקום שבו הם מוצבים. הדוקרנים אינם חדים מאוד, שכן איננו רוצים לפצוע את היונה; מרבית קצותיהם של הדוקרנים קטומים, דבר שרק מונע ישיבה או עמידה במקום. כמו כן, דוקרני נירוסטה הם גמישים ורוטטים, דבר שרק מוסיף לתסכול היונה המנסה לנחות עליהם. דוקרנים ניתן להתקין על שולי גגות, על אדני חלונות ועוד.

סלילים קפיציים - הסלילים מותקנים גם-הם על גגות, על אדני חלונות ועוד. הקפיציות שלהם מונעת מהיונים למצוא משטח יציב שעליו אפשר לעמוד או לנחות, ולא נותרת להן ברירה והן מחפשות מקום אחר. הסלילים עמידים בתנאי מזג אוויר שונים, והם יעילים ביותר בגירוש יונים ממקום מגוריו של האדם.

פתרונות נוספים להרחקת יונים יכולים לכלול שימוש במכשירים אלקטרוניים, הפולטים גלי קול המציקים ליונים. המכשירים הללו יעילים בטווח של כמה מטרים, ומבטיחים מרחב נקי מיונים בסביבותיהם. לקבלת התוצאה המיטבית ביותר, ניתן לשלב כמה מוצרים להרחקת יונים במבנה אחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב