דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלות פנים - פותחים את העיניים לעתיד 

מאת    [ 10/01/2010 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1995 פעמים ]

אדריכלות פנים זהו תחום מתחדש ועדכני ובכל שנה מתווספים אליו עקרונות עיצוביים והנדסיים חדשים בשילוב עם טרנדים עיצוביים מעניינים במיוחד. במאמר זה נעסוק באחד הטרנדים החדשים בעולם של אדריכלות פנים שאמור לתפוש תאוצה בשנת 2010- אדריכלות פנים העושה שימוש נרחב בזכוכית לסוגיה.
השימוש בזכוכית כחומר בנייה עיקרי היה נהוג עד כה רק בבנייני משרדים או גורדי שחקים ואילו בבתים פרטיים ובבנייני מגורים נהגו לשלב זכוכית בכמויות קטנות יחסית. אולם, מגמה זו עומדת להשתנות ובעתיד הקרוב נראה יותר ויותר מבני מגורים העושים שימוש נרחב בזכוכית הן בחלקו החיצוני של המבנה והן כחומר דומיננטי מבחינת אדריכלות פנים.


אדריכלות פנים בזכוכית - מכניסים את העולם לתוך הבית

אדריכלות פנים העושה שימוש נרחב בזכוכית טומנת בחובה מספר יתרונות חשובים והראשון שבהם הוא התאורה. בשנים האחרונות הגיעו מומחים רבים בתחום של אדריכלות פנים ועיצוב פנים למסקנה כי תאורה טבעית תורמת רבות למראהו הפנימי של כל חלל. אדריכלות פנים העושה שימוש רב בזכוכית מאפשרת להביא את אור השמש גם לתוך חדריו הפנימיים של הבית ומעבר לכך, גורמת לתחושת זרימה מן החוץ אל הפנים ולכן, יוצרת אווירה טבעית, שלווה ובהירה בכל החדרים בבית או בדירה. מעבר לכך, שימוש נרחב בזכוכית יוצר תחושת מרחב גדולה יותר, הן כאשר מסתכלים על הבית מבחוץ והן כאשר נמצאים בתוך אחד החללים הפנימיים שלו.
הפיתוחים הטכנולוגיים המשמעותיים בתחום הזכוכית בשנים האחרונות הפכו אותה לחומר בנייה ועיצוב מגוון וחזק במיוחד וכיום, ניתן להשתמש בזכוכית לא רק להוספה של חלונות או אלמנטים עיצוביים אלה כחומר בניין של ממש.

אדריכלות פנים בזכוכית- ירוק זה שם המשחק

המגמה הירוקה השוטפת את העולם תופשת מקום נכבד גם מבחינת אדריכלות פנים ואין ספק כי השימוש הנרחב בזכוכית כחומר בניין ועיצוב עומדת בקנה אחד עם מגמה זו. היתרון האקולוגי הגדול ביותר הגלום בשימוש בזכוכית הוא החיסכון האדיר בכמות האנרגיה המתבזבזת על תאורה וחימום. אדריכלות פנים העושה שימוש נרחב בזכוכית מקטינה משמעותית את הצורך בתאורה ובחימום בשעות היום ומאפשרת להנות מאורה ומחומה הטבעי של השמש עד לרגעים האחרונים של השקיעה. מעבר לכך, זכוכית היא חומר בנייה זול מאוד מה שמקטין משמעותית את העלויות הגלומות בבנייה.
היות וניתן למחזר זכוכית בקלות יחסית, אדריכלות פנים העושה בה שימוש תותיר הרבה פחות פסולת בניין שלא ניתנת למחזור ואם אתם רוצים לתרום לסביבה אף יותר, תוכלו להחליט שכל הזכוכית שתשתמשו בה תהיה זכוכית ממוחזרת.

אדריכלות פנים - מה צופן לנו העתיד ?

אין ספק כי אדריכלות פנים הרואה בזכוכית חומר בנייה תהפוך פופולרית יותר ויותר בשנים הקרובות. החידושים הרבים בתחום הזכוכית בשילוב עם ההבנה הגלובאלית כי יש למצוא דרכים יצירתיות להקטנת פליטות גזי החממה בעולם יאפשרו לשלב יותר ויותר מהחומר השקוף במבני מגורים וסביר מאוד להניח שהנוף הנשקף אלינו כאשר נצעד ברחוב בעתיד יכיל הרבה יותר זכוכית.

 

לפרטים נוספים:  קווים המכון לעיצוב ואדריכלות

מורה, מעצב , תואר ראשון בעיצוב , לומד לתואר שני עבוד במכון קווים לעיצוב פנים ואדריכלות http://www.cavim.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב