דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על יציבה ויציבות 

מאת    [ 09/01/2010 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2280 פעמים ]

ע. פנתה אלי לאחרונה בבקשה לתיקשור. מהמעט שסיפרה על עצמה ניתן היה להבין שמצבה הכלכלי לא מזהיר, הזוגיות לא משהו ובכלל מצב רוחה שפוף וירוד. המסר שהועבר לה דיבר על התייצבות ועל יציבות וחשבתי שזהו נושא נהדר למאמר.

כל בני האדם שואפים ליציבות. אדם שיכור מתנדנד כי הוא מנסה בכל כוחו לשמור על יציבות, ללא הצלחה. יציבות היא ביטוי לביטחון, לקרקע בטוחה תחת הרגליים, לצורך שלנו לצמוח בתוך מסגרת קיימת ומוכרת.

הבעיה שאנו חיים בעולם חסר יציבות. כמו האדם השיכור מציאות חיינו אינה בטוחה ואיננו יכולים לדעת בוודאות מה ילד יום. זהו גם עולם מהיר, דינמי וסוער. עולם שמשתנה ללא הרף ומחייב אותנו שוב ושוב לאזן את עצמנו, להיערך בהתאם שינויים, ולהשתנות בעצמנו. מה שהיה נכון אתמול, היום כבר אינו נכון. די אם ניזכר בנפילת חומת ברלין והתמוטטות השלטון הקומוניסטי. מה שנראה היה פעם כמציאות בלתי ניתנת לשינוי השתנה ממש בן לילה.

היציבות היחידה שאפשרית עבורנו היא ההבנה שאין יציבות מלבד זו הפנימית. כאשר אנו מחוברים לעמוד השדרה הפנימי שלנו אז ורק אז אנו יכולים להתמודד עם פגעי הזמן וטלטלותיו. עמוד השדרה הפנימי הוא ציר בלתי נראה לעין שעובר ממרכז הגולגולת שלנו מטה דרך מרכז הגוף עד לחיבור שבין הרגליים, ומשם ממשיך בקו דמיוני אל הקרקע.

כשאנו מתחברים לציר דמיוני זה אנו כמו מקבעים את עמוד השדרה שלנו. משם נוצר קשר עם שלל מערכות החיים שלנו ואנו כמו מלופפים סביב עמוד השדרה הפנימי  ונמצאים בקשר עם הזהות שלנו, עם הקול הייחודי שלנו, עם האמת שלנו. מהמקום הזה אנו יכולים להתחיל להתייצב. אנו יכולים לזקוף את עמוד השדרה, לשפר את היציבה הפנימית והחיצונית, וכל מערכות החיים שלנו יתייצבו בהתאם.

העולם החיצוני שסובב אותנו אינו אלא השתקפות של עולמנו הפנימי.

אדם שסובל ממצב כלכלי רעוע, בעיות בזוגיות ומצב רוח שפוף – טוב יעשה אם יעבוד על היציבה הפנימית שלו, יעשה תרגילי יציבה פיזית (למשל, יצעד בחדר כשספר על ראשו וישתדל לא להפיל אותו), ויקשיב לקול הפנימי שבוקע מעמוד השדרה. טוב גם אם ימשיך לנוע וימצא את יציבותו הפנימית תוך כדי תנועה.

המסרים שהועברו לע. דיברו על תנועה כאמצעי להשגת יציבות כאשר התנועה  היא היציבות היחידה. עוד נמסר לה שכאשר אנו משדרים יציבות – החיים  מתייצבים בהתאם, וכאשר אנו נמצאים בתנועה – החיים נעים ועימם הבריאות.

בתשובה לשאלתה על מצבה הכלכלי הועבר לה המסר הבא: "ממני לעצמך זכויות – והיקום יממן לך שפע" וכן "השקיעי בעצמך – והיקום ישקיע בך". על נדנדת השפע קראו בגיליון הבא שיוקדש כולו לענייני שפע ועושר.

נגה אלאיזה - מתקשרת באמצעות מייל. שיטת תיקשור חדשנית שאינה דורשת חשיפה.

כתובת האתר: http://www.tikshoor.com

שאלו וקבלו מענה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב