דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוניק הקיפוד נגד סופר מריו 

מאת    [ 08/01/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 4900 פעמים ]

סוניק הקיפוד או סופר מריו - איזה דמות אתם מעדיפים? מאז ומתמיד ישנה יריבות חזקה בין שני הדמויות האלה. ישנה הרבה דברים במשותף לשני הדמויות, שהם השנים הפכו למותג מסחרי גדול ומצליח שמגלגל מיליוני דולרים מידי שנה. כיום ניתן למצוא כל אחד מהם באתרי המשחקים ברשת כובשים את רשימת המשחקים המובילים עם מאות מיליוני חשיפות.

רקע כללי על סופר מריו וסוניק הקיפוד:

סופר מריו היא דמות שנוצרה למשחקי הוידיאו הישנים עוד בשנת 1981. דמותו של סופר מריו נוצרה ופותחה על ידי יצרנית המשחקים היפנית, נינטנדו. ועם השנים הפכה דמותו של סופר מריו למותג מסרחי ברמה עולמית. אך עוד בהתחלה יצרו לדמותו של סופר מריו זהות. כאשר הוא ואחיו קיבלו שם ותכונות אופי ואישיות. מריו אדם נמוכה קומה, אשר מקצועו כביכול הוא שרבב, והוא מדבר אנגלית עם מבטא איטלקי. כבר בתחילת דרכו של סופר מריו היה ניתן לצפות את הצלחתו הקרובה. עד מהרה הפך המשחק של מריו לרב מכר, והגיע למקום השני ברשימת המשחקים הנמכרים ביותר אחרי המשחק פקמן.

סוניק הקיפוד הוא דמות מצוירת שנוצרה בשנת 1991 על ידי חברת המשחקים שאגה. שהחליטה לאמץ את דמותו של סוניק הקיפוד לסמלה של החברה, בעקבות הצלחתו הרבה של הדמות. סוניק הקיפוד מתאפיין בעיקר בדמות מהירה במיוחד, אשר גם לה נבנתה עלילה, ונוצרה סדרת טלוויזיה מצוירת אשר מבוססת על דמותו של סוניק הקיפוד ומשודרת עד היום בערוצי הילדים בארץ ובעולם. הצלחתו של סוניק הקיפוד התפתחה למימדים רבים, וכיום ניתן למצוא אלפי פרטים כאלה ואחרים המבוססים על דמותו המצליחה והפופולארית של סוניק הקיפוד.

השוואה בין סוניק הקיפוד לסופר מריו:

כאמור סוניק הקיפוד נוצר רק אחרי 10 שנים מאז שנוצרה דמותו של סופר מריו, אך עובדה זאת לא הפריעה לו לצמצם מהר את הפער ולהגיע לרמה אליו הגיע סופר מריו. דמותו של סוניק הייתה ונשארה אותו דבר מאז שנוצרה דמותו, אך לעומת זאת דמותו של מריו עברה שינויים רבים, ויצרנית המשחק ערכה למריו מעל שמונה דמויות שונות, ואחרונה מבניהם נוצרה בשנת 2008 ומוצגת גם במשחק החדש של מריו. שני המותגים המסחריים האלה הצליחו גם בענף הטלוויזיה והקולנוע, אם כי סוניק הקיפוד הצליח יותר, וסדרת הטלוויזיה שלו משודרת שוב ושוב מידי שנה בעולם.

משחקים ברשת של סופר מריו וסוניק הקיפוד:

בעולם המשחקים ברשת נבנו מאות משחקים המבוססים על שני הדמויות הללו. אך ניתן לומר שבתחום המשחקים לסופר מריו יש יתרונות משמעותי. מכוון שכיום ישנם עשרות משחקי מריו פופולאריים במיוחד שזוכים מידי שנה למיליוני חשיפות, ולעומת זאת לסוניק הקיפוד יש משחקים מעטים אשר זוכים להצלחה כפי שמקבלים משחקים מריו באתרי המשחקים. לסופר מריו נבנו משחקי מחשב רבים, ומנגד זאת לסוניק הקיפוד נבנו משחקי מחשב בודדים.

סיכום:
אין ספק ששני הדמויות עשו היסטוריה שתיזכר גם עוד הרבה שנים קדימה, וניראה שיש מצב של תיקו בין הדמויות כי בעולם המשחקים מריו זכה להצלחה יותר גדולה, אך בעולם הטלוויזיה והקולנוע לסוניק הקיפוד יש רקורד יותר מרשים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב