דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך קנייה: מחשבים ניידים 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 6737 פעמים ]

מערכות מחשב נייד הפכו פופולריות יותר, בעקבות השיפור המשמעותי בביצועי המערכת וכמובן שנושא הניידות משחק תפקיד חשוב לא פחות. מחשבים ניידים משווקים היום כתחליף למערכות מחשב אישיות [PC], אך מעטים מהם באמת יכולים לתפקד באותה רמה של מחשבי PC, במיוחד כשזה מגיע לביצועי גרפיקה ותלת מימד. המדריך הבא יסייע לכם ויסביר לאלו מרכיבים חשובים עליכם לשים לב, טרם בחירת מחשב נייד.

משקל וגודל

המשקל והגודל של מחשב נייד הוא חשוב כמובן. ניידות מאפשרת קלות משקל וגודל קטן יחסית, אך על חשבון זה, אנו מקריבים כוננים [Drives]. וודאו, לפני שאתם רוכשים מחשב נייד, כמה הוא שוקל והאם אתם מוכנים לסחוב משקל כזה - חשוב לקחת בחשבון משקל של אביזרים כגון מתאם חשמל.

מעבד CPU

בעבר מעבדים לניידים היו איטיים יותר מאלו של מחשבי PC, אך כל זה מאחורינו. מעבדי שתי ליבות [Dual Core], נפוצים ומשפרים את ביצועי המערכת בעבודה על מס' משימות בו-זמנית. סוג המעבד שנמצא במחשב נייד משתנה, זאת לפי גודל ומטרת המחשב. למעבד יש השפעה ישירה על ביצועי המערכת, כמו גם על אורך חיי הסוללה לכן יהיה קשה להשוות בין סוגי המעבדים למחשבים ניידים.

זכרון RAM

מחשבים ניידים בד"כ יותר מוגבלים בכמות הזכרונות שהם יכולים להכיל, לעומת מחשבים אישיים [PC]. חשוב לוודא מהי הכמות המקסימלית של זכרון שהמחשב יודע לנצל, לצד כמות הזכרון שמותקנת בו כעת. דבר חשוב נוסף שכדאי לברר הוא האם שדרוג הזכרון יכול להתבצע באופן עצמאי או האם יש צורך בטכנאי מחשבים. קחו בחשבון כי 2GB צריך להיות הזכרון המינימלי למחשב נייד ולביצועים טובים יותר אולי כדאי לשקול 4GB.

תצוגה

התצוגה מוגדרת ע"י גודל המסך והרזולוציה. ככל שהמסך גדול יותר, כך ערך הרזולציה בד"כ יהיה גבוה יותר. תצוגת מסך רחב, נכון להיום, היא סטנדרטית. הכרטיס הגרפי, הוא זה שיקבע את ביצועי המחשב בעבודה עם גרפיקה תלת ממדית ועם וידיאו HD.

כוננים

כמה מקום לאחסון אתה צריך? גודל הכונן והביצועים שלו מושפעים באופן ישיר ממהירות הסיבוב שלו. [RPM] כוננים אופטיים משחקים תפקיד חשוב ברכישת מחשב נייד. נכון להיום, צורבי DVD הם חומרה סטנדרטית, אך קיימים גם כוננים כגון Flash/LightScribe/Blu-ray הכל בהתאם לצרכים שלכם ולאופי השימוש.

רשת

היכולת להתחבר לרשת היא בלתי נפרדת מרב המחשבים הניידים היום. חפשו אחר מערכות שכוללות מודם 56Kbps מובנה ו- Fast Ethernet. עם הפיתוח של הרשתות האלחוטיות סביר שתמצאו את החומרה הזו ברוב הניידים החדשים. לשימוש מינמלי ברשת אלחוטית, חפשו נייד עם חומרה 802.11b/g

אורך חיי סוללה

כמה טוב מחשב נייד יכול להיות אם הוא מסוגל לספק 30 דקות של זמן עבודה על המחשב מטעינה אחת? נסו לחפש את הגדרות היצרן לאורך חיי סוללה סטנדרטית. חפשו אחר מערכת שמספקת לפחות שעתיים, אורך חיי סוללה, תחת תנאי עבודה רגילים. במידה ואתם צריכים אורך חיי סוללה גבוה מכך, חפשו אחר ניידים שמאפשרים זאת ע"י חיבור לבטריה נוספת למשל.

אחריות

למחשבים ניידים סיכוי טוב יחסית להתקלקל - זאת מעצם היותם ניידים. כשרוכשים מחשב נייד, חשוב לדאוג לקבל לפחות שנה של אחריות מהיצרן. אם אתם משתמשים "כבדים" במחשב - מערכת שמגיעה עם 3 שנים אחריות מהיצרן, תיהיה מתאימה יותר עבורכם, אך גם יקרה יותר. אחריות מגוף שלישי היא לא רעיון כ"כ טוב, אלא אם אכן השרות מתבצע דרך היצרן.

לקריאת הכתבה  ב- בלוג גולדטופ מחשבים :

http://blog.goldtop.co.il/2009/11/מדריך-קנייה-מחשבים-ניידים/

בלוג גולדטופ מחשבים | פורטל החומרה הגדול בישראל http://blog.goldtop.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב