דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך קנייה: לוח כתיבה אלקטרוני 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 707   [ נצפה 5919 פעמים ]

אם אתה מעצב גרפי, בטח כבר אמרו לך שלוח כתיבה אלקטרוני יכול להועיל לך... מדריך קנייה זה, יתן לך אינפורמציה רלוונטית לגבי לוחות הכתיבה שקיימים בשוק. כך, תוכל לבצע רכישה מושכלת יותר ולבחור את המוצר שמתאים יותר עבורך, לצרכים שלך וכמובן בהתאם לתקציב.

מה זה בדיוק לוח כתיבה?

יכול להיות שנתקלתם באחד מהשמות הבאים: לוח כתיבה, לוח אלקטרוני, פד גרפי ועוד. בכל מקרה, הכוונה לציוד הקפי שמתחבר למחשב ויכול להחליף או לעבוד בשילוב עם העכבר. הלוח מורכב משני חלקים: משטח ציור שטוח ועט שתפקידו לעבוד על אותו משטח ציור. אפילו אנשים שאינם אמנים או מעצבים, יכולים לבחור לעבוד עם הלוח, בעיקר משום שהוא מציע שיטה יותר ארגונומית של שליטה וניהול במערכת המחשב. אז מה בדיוק מאפיין את אותם לוחות כתיבה...?!

גודל

גודל הוא אחד הגורמים הראשונים לקחת בחשבון, כשבוחרים לוח כתיבה. שימו לב, לוח כתיבה גדול לא בהכרח אומר שהוא טוב יותר. עבור המשתמש הביתי ועבור אלו שרואים בציוד זה כתחביב, הגדלים הנפוצים ביותר הם 10X13cm ו - 15X20cm. עבור מעצבים, שרטטי CAD ויוצרי רישומים טכניים - הרצון הוא לעבוד על משטח גדול יותר, אך המחיר עולה בהתאם לגודל הלוח. מעבר לכך, ככל שלא הכתיבה שעליו תעבוד יהיה גדול יותר, כך תצטרך להזיז את הידיים. הרבה אנשים מעדיפים לוח כתיבה קטן, זאת ע"מ שיוכלו לצמצם את תנועת הידיים. אין ספק, שצמצום תנועת הידיים יכול להרגיש לא טבעי לאמן שרגיל לרשום ולצייר, ע"י שימוש במחוות גדולות של תנועת ידיים. דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי גודלו של לוח הכתיבה, הוא שהממדים הנתונים כמעט תמיד מתיחסים לחלקו הפנימי של הלוח, משמע לחלק שעליו מציירים. הגודל הפיסי האמיתי של הלוח יכול להיות גדול בסביבות 10-15ס"מ יותר. חשוב לקחת עובדה זו בחשבון, זאת ע"מ למנוע הפתעות בנוגע לכמות המקום שאותו לוח תופס בסביבת העבודה שלכם.

בהתחלה, הגדלים הפופולריים ביותר של לוחות הכתיבה עמדו על 10X13, 15X20, 23X30cm התואמים ליחס 4:3, המוכר לנו ממסכי המחשב. איפשהוא באמצע שנות ה- 2000 היה שינוי עם הוצאת המסכים הרחבים. חברת Wacom המייצרת לוחות כתיבה אלקטרוניים, התחילה לייצר לוחות בפורמט רחב, אשר תאמו לאותם מסכים רחבים שנכנסו אל השוק.

ממשק

הממשק משמעו, כיצד אותו לוח כתיבה מתחבר אל המחשב שלך. למרבית הלוחות, ממשק USB סטנדרטי ונוח לשימוש. ניתן להעביר את הלוח ממחשב למחשב בקלות, כמו גם לנתק אותו ולפנות את שולחן העבודה במידה הצורך. ממשק נוסף שזמין לחלק מלוחות הכתיבה, הוא חיבור Bluetooth ממשק אלחוטי.

עט כתיבה

על הלוח כתיבה להגיע בצירוף עט שמרגיש נוח וטבעי לידיים. ברר האם הפעלת העט מצריכה שימוש בבטריה. לא רק ששימוש בבטריה תצריך החלפה שלה כל פרק זמן מסוים, אלא גם סביר שהעט יהיה כבד יותר. מאחר והעט ברב המקרים הינו אלחוטי, עליך להזהר שלא לאבד אותו. לחלק מעטי הכתיבה כפתורים מובנים או מחק בקצה. כפתורים מובנים על גבי העט הם כלי מצויין, מאחר וניתן לתכנת אותם לבצע פעולות מסוימות כגון קליק ימני או דאבל קליק וקצה העט יכול להיות מוגדר להפעלת כלי המחיקה. חלק מיצרני לוחות הכתיבה מציעים עטים נוספים וכלים אחרים לעבודה. כאשר משתמשים באביזרים אלו, על לוח הכתיבה לזהות כלי חדש אותו תוכל להגדיר באופן עצמאי.

רגישות לחיצה

רגישות לחיצה מתייחסת לרמת הכוח/לחץ שאתה מפעיל על גבי משטח הכתיבה. למרבית מלוחת הכתיבה יש או 256/512/1024 רמות לחיצה. אותה רגישות שולטת על עובי, שקיפות ו/או צבע. ככל שלמשטח הכתיבה יותר רמות לחיצה, כך הוא יגיב טוב יותר, ירגיש טבעי יותר לעבודה ותיהיה לך יותר שליטה עליו.

דרייבר

כל לוח כתיבה מגיע עם דרייבר שתואם את מערכת ההפעלה שלך. כדאי שתבדוק איזו תוכנה כולל הדרייבר, משום שלדרייבר השפעה ישירה לגבי תפקוד הלוח והגדרתו. לוחות כתיבה יקרים יותר, בד"כ מגיעים עם תוכנות מתקדמות הכוללות מאפיינים כדוגמת מיפוי משטח הלוח והתאמה למסך המחשב, סרגלי כלים להתאמה אישית, תפריטים הניתנים לתכנות ועוד. מעבר לכך, הרבה מלוחות הכתיבה מגיעים עם תוכנת ציור ואפילו חלק יכללו כלים מתקדמים שיעשירו את ביצועי הלוח שלך.

קח בחשבון

לחלק מלוחות הכתיבה ציפוי שקוף על גבי משטח הציור, אותו ניתן להרים ולהכניס תמונה או רפרנס אחר שיעזור לך להתמצא ולבצע את הפרויקט בצורה הטובה ביותר. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא נושא האחריות, וודא מה משך האחריות הניתנת והאם ניתן לרכוש רכיבים להחלפה.

מחיר

לוחות כתיבה יכולים להיות יקרים, רובם עומדים על טווח המאות שקלים. למרות זאת, המחירים ירדו וממשיכים לרדת. חשוב למפות את הצורך שלך בלוח הכתיבה ולרכוש מוצר בהתאם, היתרון הוא שאם אתה משתמש ביתי חובב תוכל למצוא מוצרים זולים וטובים - העונים לביצועים הנדרשים.

למעבר לכתבה ב- בלוג גולדטופ מחשבים:

http://blog.goldtop.co.il/2009/12/מדריך-קנייה-לוח-כתיבה-אלקטרוני/

 

בלוג גולדטופ מחשבים | פורטל החומרה הגדול בישראל http://blog.goldtop.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב