דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


TRIBUTE, לבוגרי מכללת אנטליה 

מאת    [ 06/01/2010 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 4165 פעמים ]

בסוג של התנהגות כפייתית, בכל פעם שאני חולף על פני אנדרטת הזיכרון לרבין, אני קופא לרגע ומנסה להרהר באותו לילה שבו במשך שעות נשארתי צמוד לטלוויזיה ובכיתי ללא שליטה, כמו שבכיתי בקיץ השמיני לחיי, ביום מותו של סטלין, בעת שכל כלי התקשורת ברחבי עירי בודפסט, הכריזו בקול חנוק כי שמש העמים, איש הברזל, או הגרוזיני הכי מפורסם אי פעם עבר מן העולם הזה לעולם אחר, ואין לי ספק שהוא לא כולו טוב, אלא במרב משהו באמצע.
אתמול, חלפתי על פני אבני הבזלת השחורות, המוארות באור צהבהב מלמטה, כאילו לרמז כי מעבר לכל השחור הזה של המציאות שלנו, יש עוד מקור אור והוא אפילו מבצבץ מדי פעם, למרות שבכל יום שחולף צריך להתאמץ עוד קצת כדי להבחין בו.
אולם בעת הזאת, ראיתי את האוטובוס שלי מסמן את כניסתו לתחנה, כך לא היה לי את שבריר השנייה לפרוצדורה שתיארתי למעלה. חלפתי בצעדים מהירים על פני האנדרטה, ועליתי על האוטובוס בליווי קריאות עידוד של נהגו האינטליגנטי, משו בסגנון של "יאללה, יאללה, אתה עדיין לא למעלה?".
ואז, בעוברו מול האנדרטה, נאלץ הנהג לעצור כדי להשתלב בתנועת כלי הרכב. הוא ואני, (טרם השלמתי את הפרוצדורה של החלפת הכסף בכרטיס הנסיעה), הבחנו בקבוצה של כמה עשרות איש, עומדים סביב האנדרטה.
"מה כבר קרה הפעם", הפטיר בטון חסר סבלנות של ישראלי בוגר הרבה סמסטרים באנטליה, "מה כבר יש לעשות על יד האנדרטה?".
הבטתי לאחור, וראיתי כמה עשרות חובשי כיפות שהתקבצו סביבה.
"הכל בסדר", אמרתי, רק כמה מתנחלים באו לעשות "נוסטלגיה".
האיש, בוגר "האקדמיה לחוכמת הרחוב ומגרשי הכדורגל" בדרום תורכיה, הרגיש בנימה האירונית בקולי, (מפתיע מאוד לבוגרי המוסדות באזור הזה של העולם. הוכחה שאני לא צודק לגמרי), והעיר לי בקול סמכותי, "אתם", (מעניין איך בעיני האנשים המיוחדים האלה, אני הופך לרבים ברגע שאני פותח את הפה, כאילו מן האקסמפלר הזה, שהוא המכלול האישי שלי, לא די באחד וזהו), לא יודעים להעריך את האנשים היקרים האלה, (כוונה למתנחלים), בזכותם אנחנו פה, הם מגנים עלינו ובלעדיהם הערבים היו מוחקים אותנו, הם קדושים, שיבורכו, (ואני סיננתי טפו טפו), ואמרתי לו גם משו בסגנון שמשתמע ממנו כי בינתיים זה אנחנו, (כלומר בני האידיוט לדוגמא, שמגרד את ה- 40, ועדיין הולך למילואים, כדי לשמור עליהם), תושבי ישראל השפויה, שמגנים עליהם, כלומר בדיוק הפוך ממה שאמרו לו באקדמיה אי שם באנטליה.
הנהג קצת התאדם, אבל כיאה לאיש ציבור, (בעיני עצמו, במציאות משרת את הציבור, אולם גם בקונספט הזה, מטעים אותם באקדמיה), הרגיע את עצמו בשנייה, ואמר בצורה נחרצת כי כל אחד ודעותיו, ואל לי לנסות לשכנעו שזה לא כך.
אני, כדי לרצות את האיש היקר הזה, וגם כדי להגיע ללא לינץ' ליעדי, (עדיין הפרידו שתי תחנות ביני לבין חוף המבטחים, וכן לשמע קולות רחש עלומים מירכתי האוטובוס, וגם בהבזק פתאומי של הכרה ב"דע את מקומך ראבאק", אחרי שנזכרתי כי אני בעצם נוסע באוטובוס שתחנתו הסופית אי שם בבת ים), אמרתי בכל חנוק מפחד, "לא היה עולה בדעתי", כלומר, אפילו לא ייחלתי לשנות את דעתו ואו חלילה להטיל מום בשלמות הזאת של העולם הפנימי שלו, שכבר עכשיו עסוק בהכנות מנטאליות של יום המנגל הגדול על אי תנועה עלום, בכל מקום רק לא בעירו שלו, כי איי התנועה של בת ים, משמשים את תושבי אשדוד, כפי שאלה של אשדוד, את תושביה של שדרות ונתיבות, ללמדנו, שהכלל הזה "של משנה מקום, משנה מזל ", הוא לקח חשוב באקדמיה שהזכרתי למעלה.
ואחרי שירדתי באזור הניאוטראלי מול לונדון מיניסטור, לקחתי נשימה של אויר נקי משרידי אנטליה, וחשבתי כמה חסר תכלית וחסר תקווה החלום שלי שאי פעם, במקום הזה, יבינו מספיק אנשים, שהשמש אפילו בעזרת השם לא תזרח בלילה.


כותב, מבקר ומייחל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב