דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרעות בהריון עשויות לנבא מחלות לב 

מאת    [ 06/01/2010 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 2920 פעמים ]

יתר לחץ דם בהריון (המכונה קדם-רעלת הריון), מרמז על סיכוי ללקות במחלות לב בהמשך. כך עולה ממחקר קנדי שפורסם בשבוע שעבר.

לממצא חשיבות רבה, לאור העובדה כי מחלות לב הן גורם התמותה המוביל אצל נשים בקנדה. הגילוי המוקדם, יכול לאפשר לנשים עם פוטנציאל לתחלואה לבבית לסגל אורח חיים שיצמצם את הסיכונים מבעוד מועד. החוקרים מדגישים כי כיום עדיין לא קיימים נהלים רפואיים לטיפול באותן נשים, וממליצים לגבש כאלו.

קדם-רעלת הריון (pre-eclampsia) היא סוג של יתר לחץ דם, המתרחש ב-10%-5% מכלל ההריונות - הסביר פרופסור גרם סמית (Graeme Smith) מאוניברסיטת קווינס שבחבל אונטריו, קנדה - רופא מיילד וגינקולוג, שעמד בראש המחקר הנוכחי. מדובר בלחץ דם גבוה שמתפתח בזמן ההריון, אצל אישה שלפני ההריון הייתה בעלת לחץ דם תקין. הוא מתאפיין בהצטברות נוזלים, ולעתים גם בנוכחות חלבונים בשתן.

ממצאי המחקר, שנערך באוניברסיטת קווינס, העלו כי נשים בהריון שחוו קדם-רעלת הריון, למעשה "זכו" לאזהרה מוקדמת על היותן בסיכון לפתח מחלת לב עתידית. הממצאים פורסמו בכתב העת הרפואי American Journal of Obstetrics and Gynecology.

המחקר, שהחל לפני חמש שנים, עקב אחר 400 מטופלות ממחוז אונטריו, שמחציתן פיתחו קדם-רעלת הריון במהלך ההריון. שנה לאחר הלידה הן נבדקו שוב, ובקבוצה שסבלה מקדם-רעלת הריון, נמצאו גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם (שכללו יתר לחץ דם, ושיעורי שומן גדולים פי שניים עד שלושה מקבוצת הביקורת).

הדו"ח השנתי של איגוד הלב והשבץ הקנדי מ-2007 מצא, כי מדי שנה מספר הנשים שמתות מבעיות לב וכלי דם בקנדה, השתווה למספר הגברים, ועומד על כמעט 37,000. "ממצאים אלו צריכים להתנוסס על מסך הרדאר של כל רופא מיילד ורופא משפחה", אמר פרופסור סמית.

לאור ממצאי הדו"ח, התרגשנו במיוחד מתוצאות המחקר שלנו, הוסיף סמית. "במרבית המקרים עסקנו בנשים צעירות ובריאות, והמחקר שלנו העניק להן את ההזדמנות להגן על עצמן מלפתח מצב מסכן חיים בעתיד".

לדבריו, מרבית הרופאים לא מודעים לקשר בין קדם-רעלת הריון, לבין הסיכון לפתח בעתיד בעיות בלב ובכלי הדם. הם אינם מבצעים בדיקות רפואיות ומעקב לאיתור בעיות קרדיאליות במטופלות שלהם, וכתוצאה, האחרונות לא נוקטות באמצעי זהירות שיכולים למנוע התקפי לב ושבץ אפשריים.

סמית הציע שהיות והמודעות לכל הנושא אינה מספקת, מן הראוי לקבוע קווים מנחים למעקב ולטיפול לטווח ארוך, באותן חולות פוטנציאליות. "הריון יכול לשקף בעיות הממתינות לפרוץ מתחת לפני השטח, שניתן לצמצם בעזרת שינויים בסגנון החיים. כל זאת, לפני שמתעורר הצורך בטיפול תרופתי".

ממצאי המחקר הנוכחי רלוונטיים במיוחד, לאור פרסומי דו"ח ארגון הבריאות העולמי מהעת האחרונה, לפיהם מחלות לב וכלי דם ממשיכות להיות ה"רוצח" מספר אחד ברחבי העולם, וכי יותר נשים מתות ממחלות לב מגברים.   

12/11/2008

שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל

עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם.
התקף לב | מחלות לב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב