דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש וסריקה של פטנטים 

מאת    [ 05/01/2010 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 1664 פעמים ]

יש לכם רעיון חדש, המצאה, תגלית או שגיליתם תהליך כלשהו? מזל טוב. אבל עכשיו צריך להתחיל לחשוב איך לעגן את הרעיון במציאות, ולהגן עליו מפני גניבה או שימוש בלתי הוגן. אחרי הכול, אם לא תרשמו פטנט על הרעיון שלכם - לא תזכו לקבל עליו תמלוגים. תהליך כזה מתחיל קודם כל בחיפוש פטנטים במאגרים קיימים. ומדוע? כי ראש וראשון לכל רישום פטנט, יש לוודא שמישהו אחר לא חשב על אותו רעיון או תהליך; אולי בעצם חשבתם שהרעיון שלכם, אבל מישהו כבר חשב עליו לפניכם - וגם רשם עליו פטנט. לשם כך יש לבצע חיפוש פטנט.

אז מה עושים? כיום האינטרנט מציע אפשרות להיכנס למאגרי פטנטים ולבצע בהם חיפוש. למשל - מאגר הפטנטים המקוון של משרד הפטנטים האמריקאי. המאגר מאפשר לחפש פטנטים שאושרו, לצד פטנטים שממתינים לאישור. בצורה כזו ניתן למצוא פטנטים ורעיונות שכבר חשבו עליהם, ושדומים לרעיון או לתהליך שלכם. כל מי שרוצה לרשום פטנט חייב לוודא שהוא עצמו לא מפר פטנטים אחרים, ולכן חשוב לבצע את ההליך הזה.

כמובן שאדם שאינו בקיא ברזי עולם הפטנטים עלול לפספס משהו. צריך לדעת אילו פטנטים כבר מהווים חלק מסוים מהרעיון שלכם, והאם הרעיון שלכם - אפילו שהוא לא דומה לפטנט הרשום - מפר פטנטים אחרים בצורה עקיפה. הדבר הכי טוב לעשות הוא לפנות לעורך דין מומחה לפטנטים (או לעורך פטנטים מקצועי). אנשי המקצוע הללו בקיאים בכל התחום הסבוך הזה, והם יעשו עבורכם את עבודת חיפוש הפטנטים, עריכת הפטנט שלכם והגשתו לאישור על ידי הגורמים הרלוונטיים.

עורכי פטנטים מודעים לכל הדקויות בתחום התמחותם, והם יודעים כיצד אפשר להגיש פטנט לאישור במדינות השונות. יש לזכור שלכל מדינה יש כללים שונים לאישור פטנטים, וצריך להכיר את כללי המשחק בכל אחת מהן בנפרד (יש הבדל בין פטנטים אמריקאיים, אירופיים, יפניים ועוד). חיפוש פטנטים הוא תחילתו של תהליך הגשת פטנט, אך ניתן לקצר את זמן ההמתנה לאישור על ידי שימוש באמנת PCT. באמנה זו חברות מעל 130 מדינות מכל העולם, והיא מקציבה זמן מסוים שבו הפטנט יוכל להיות בהמתנה במדינות השונות.

ניתן לחפש פטנטים לפי מילות מפתח כלליות, וכן לפי קטגוריות נוספות כגון סיווגים, שם הממציא, תקופות זמן, מתחרים ועוד. סריקת פטנטים יכולה להתמקד בקטגוריה אחת או בכמה קטגוריות במקביל, וצריך לדעת להגדיר את אסטרטגיית החיפוש מראש על מנת לדעת כיצד לבצע זאת בצורה הטובה והיעילה ביותר. חיפוש פטנטים בישראל, למשל, הוא מעט יותר קשה, כיוון שאין מאגר מקוון וחינמי בתחום. ניתן לפנות למאגרי פטנטים מקוונים בתשלום, או לחילופין - להגיע לספריית רשם הפטנטים בירושלים. שם ניתן לבצע חיפוש פטנטים ידני (שמן הסתם יהיה זול יותר, אך יגזול יותר זמן ואולי אף יהיה פחות יעיל מחיפוש פטנט על ידי מומחה).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב