דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפיתרון לבידוד רעשי כביש ושכנים מהבית הוא התקנת חלונות פולימרים - לא אלומיניום - עם זכוכית כפולה 

מאת    [ 03/01/2010 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 6899 פעמים ]

אני לא מכיר מישהו ששמח לשמוע את רעשי הכביש והשכנים גם כשהחלון סגור, יש אפילו אנשים שלא מצליחים להירדם בגלל רעשים חיצוניים שנישאים באוויר. אם לא הצלחתם להשתיק את מקור הרעש, מה הפיתרון?
כמו תמיד, כדי למצוא פיתרון צריך למצוא את שורשי הבעיה. תיאורטית, הרעש יכול לחדור דרך קירות המבנה, אולם, לרוב, הבניה הקונוונציונאלית מבודדת היטב מבחינה אקוסטית והרעש חודר דרך פתחי המבנה. טעות נפוצה לחשוב שזכוכית טריפלקס יוצרת את הבידוד האקוסטי לחלון. חיפוש מקרי בפורומים באינטרנט מגלה מקרים רבים של אנשים ששדרגו לחלונות עם זכוכית טריפלקס ומתלוננים שהרעש עדיין בלתי נסבל. מדוע?
הרעש החודר למבנה דרך הפתח, עובר דרך ארגז התריס, הזכוכית והפרופיל (חלון מורכב מזכוכית ופרופיל), ואם אחד מהם אינו מבודד, הרעש יחדור. מאחר שארגז תריס הוא נקודת תורפה חמורה מבחינה אקוסטית, ההמלצה היא לוותר על ארגז התריס ובמקומו לשלב צלון אינטגראלי בזכוכית בידודית וההתמודדות האקוסטית היא עם הזכוכית והפרופילים. אפשרות אחרת היא להחליף גם את ארגז התריס לארגז מבודד אצל יצרן החלונות האקוסטיים.
מבחינת הזכוכית, הבידוד האקוסטי היעיל מושג בזכוכית כפולה ("בידודית") עם מרווח בין הזכוכיות של 20 מ"מ ומעלה. לכל זכוכית יש תכונות של הנחתת תדרים שונה בהתאם לעובי הזכוכית, ולכן שילוב של עוביים שונים של זכוכית יתרום גם הוא להנחתה האקוסטית. מאחר שלא תמיד ניתן ליישם עובי גדול של זכוכית כפולה, יש לציין שגם זכוכית רבודה ("טריפלקס") מגיעה לעיתים לרמת הנחתה אקוסטית משמעותית וזה תלוי בסוג ועובי הP.V.B  (השכבה המדביקה של זכוכית רבודה).
אבל בבידוד הזכוכית אין די, על אף ששטח הזכוכית גדול, בדיוק כשם שאין די בבידוד הקירות שהם רוב המעטפת ויש לבודד גם את החלונות. בחלונות מבודדים אקוסטית יש להשתמש בפרופיל מבודד אקוסטי: פרופילי עץ או פרופילים פולימרים (נקראים גם UPVC או Vinyl). הפרופילים המתכתיים, אלומיניום וברזל, אינם בעלי כושר בידוד אקוסטי דומה ואין משמעות לשדרוג הזכוכית ולביטול או בידוד ארגז התריס למשתמשים בפרופילים אלה.

חשוב לציין שחלונות מבודדים ככל שיהיו לא יצליחו לבצע את המצופה מהם ללא התקנה מקצועית מיוחדת לבידוד אקוסטי ותרמי.
מלבד המעלות האקוסטיות, חלונות אלה גם נותנים בידוד תרמי מעולה וחיסכון באנרגיה. חלונות ודלתות פולימרים ניתנים ליישום בכל צבע ובכל גודל של פתח ולשילוב עם צלון אינטגרלי. אופציה נוספת היא שדרוג למיגון מפני פריצה ללא סורגים.
הדור החדש של החלונות אינו רק מיובא, אלא גם מיוצר בארץ.

כתב: צבי צוברי. מנכ"ל ביתא - חלונות ודלתות פולימרים. בעבר מנהל פרוייקטים ומפקח בניה ומרצה בנושא איכות הבניה. טלפון 1-700-707-242 אימייל tzvi@beita.co.il www.beita.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב