דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור בעידן הרייטינג 

מאת    [ 30/12/2009 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2039 פעמים ]

פעם הייתה מן בדיחה כזאת , 'קודם הייתה ישיבת מערכת ב'הארץ' ואחר כך ישיבת ממשלה'. אומנם זו בדיחה אך היא לא רחוקה מהמציאות. התקשורת עד לפני 20 שנה הייתה מגדל השן. אנשים במערכות העיתון וברוממה קיבלו את ההחלטות איך ל'חנך' את ציבור. בל נשכח ש'מבט' נהנתה אז מ-80 אחוז רייטינג, לעומת כל תוכנית היום שלא מגיע לחצי מזה.

היום החוקים השתנו. אמצעי התקשורת מאוד קשובים לצרכנים שלהם. העיתונים ומהדורות החדשות עורכים סקרים יומיים ובודקים בדיוק מהקהל שלהם אהב ומה לא. רייטינג, רייטינג, רייטינג. זהו שם המשחק. כל מה שסנסציוני עם קורטוב של צהוב הולך. נושאים צהבהבים למרות חשיבותם הציבורית שולית מצליחים לדחוק נושאים יותר חשובים הצידה. למה? כי מעשי סדום ונגיעה באיברים מוצנעים של ילדים מביאים רייטינג.

אז איך עסק או עמותה יכול לעשות יחסי ציבור לקדם עצמו בתקשורת תחרותית יותר מתמיד. הנה כמה טיפים וטכניקות שרלוונטיות להתנהלות מול התקשורת של היום:

תחשוב כמו מו"ל - אחת הטעויות של של ארגונים: עסקים ועמותות היא שהן באות לתקשורת בגישה של ל'ידע את הציבור'. כן יכול להיות שהעבודה שלהם חשובה, טובה, אפילו מצויינת, אבל את הציבור ובעיקר את התקשורת זה לא מעניין. לפני כמה ימים ישבתי עם בעלים של חברה גדולה לאחסון (אחסון אמיתי לא וירטואלי). הוא ציין בפני שלו יש את המתקנים הכי איכותיים בארץ ושאצלו השירות הכי טוב. אמרתי לו בסדר אני בטוח שאתה עושה יופי של עבודה ובאמת יש לך עסק מצויין ומצליח, אבל למה שאנשים ירצו לקרוא על זה אלא אם תגיד שמקום שלך מצויין לאחסון חלקי הגופות שביתרת (לא באמת הצעתי לו את זה אבל משהו דומה). בקיצור כמו שאתה כבעל עסק או מנהל שיווק חושב איך תייצר הכי יותר לקוחות אתה צריך לחשוב איזה סיפור על העסק שלך ייצר הכי הרבה קוראים.

עזבו את הקומוניקטים - אנשי יחצ, דוברים ולקוחות עדיין רואים בקומוניקט (הודעה לעיתונות) ככלי מרכזי לעבודת יחסי הציבור. אלה הם שטויות. עיתונאים מופגזים במאות ואלפי קומוניקטים כל יום, את רובם הם בכלל לא קוראים ואפילו לא פותחים את המייל. תמיד עדיף לדבר עם העיתונאי ולהציע לו הסיפור. אם הוא מעוניין אפשר לשלוח לו תקציר בכמה משפטים לא יותר שמסביר למה הסיפור שלך ראוי. רק אם הוא מגיב ונשמע רציני שווה לכתוב ידיעה שתראה בדיוק איך שאתם רוצים. לא לכתוב שזו 'הודעה לעיתונות' אלא רק חומר רקע.

תרדו ממסיבות העיתונאים - ישנם לקוחות שעדיין חושבים שמסיבות עיתונאים עובדות. זו טעות מרה. עיתונאים מוזמנים לעשרות מסיבות עיתונאי ואלא אם כן יש לכם משהו ממש חשוב עדיף לא לקיים מסיבה. ברוב המקרים עדיף להזמין מספר מוצמצם של עיתונאים לארוחת צהריים דשנה מאשר להזמין 30 למסיבת עיתונאים.

בקיצור כדי להשיג יחסי ציבור היום צריך לחשוב רייטינג. איזה סיפור אתה יכול לייצר שיביא את העסק שלך לתקשורת?

הכותב שותף במשרד ביט תקשורת בוטיק " + "r" + "nיחסי ציבור בלתי רגילים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב