דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקור בקנטינה 

מאת    [ 28/12/2009 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 11629 פעמים ]

באחד האמשים (טוב, האמת שבשעת צהריים מאוחרת, אבל למה להיטפל לפרטים תפלים) הזדמנתי לבית-הקפה, שהוא מקדש-מעט לתרבות-הסלבים. ממש, מכה של כלל מפופרצי-בייגל.

כבר מזה זמן לא מועט בכלל, שעלתה בדעתי לבקר שם ולהיווכח, במו-עיניי (ואזניי ולשוני ושיניי und so weiter), על מה, בדיוק, כל המהומה.

כאילו, כולה בית-קפה מסעדה!!

 

אם-כן, היות שממילא, נכחתי בסביבה ועקב צירוף-מקרים ממוזל ונדיר במיוחד, היו לי גם כמעט עשרים שקלים חופשיים-בעיקרון, אמרתי בלבי, הבה אעברה-נא בארץ (כלומר, בשדרות רוטשילד) וארא, מהי זאת המסעדה.

למותר לציין, לא היה לי ולו שמץ-כוונה, להזמין את כל מנות-השחיתות שלהם – אשר מחיריהן, כולם, הם בני שלוש ספרות האחד – וגם לא הייתי רעב; לצורך הבדיקה, הסתפקתי בקפה הפוך אחד.

ובכן, בדקתי בתפריט – והנה, בניגוד גמור לשלט, המצהיר על המקום כ"Caffe", לא כלל, תפריט המשקאות החמים, בלתי-אם: אספרסו, קפה הפוך ותה (חליטות משל ויסוצקי?). לא קפוצ'ינו, לא אמרטו, לא מוקצ'ינו, לא שוקוצ'ינו (או שוקו בכלל...) וגם שום עוגות, לא נזכרו בתפריטו, של "בית-הקפה" הלז. אם-כן הזמנתי, כאמור, קפה הפוך.

ה"קפה ההפוך", הגיע בספל כה-קטן, עד שניתן היה, כמעט, להגדירו כאספרסו; את האספרסו, מן-הסתם, הם מגישים במבחנות. לגמתי ממנו ו –

חי אדוניי שפירא!!

 

כה יעשה לי ה' וכה יוסיף, אך קפה כה גרוע, לא "זכיתי" לשתות, בשום מקום ציבורי, מאז נסיעתי לפולין, לפני שתיים-עשרה שנה כמעט (הפולנים, הם סבבה של בני-אדם, באמת; אולם, הקפה שהם שותים....משאללה). לפני מספר חדשים, היה מצבי הכלכלי כה רע, שיום אחד, לא נותר בביתי, בלתי-אם קפה נמס אבקתי ומעפן במיוחד (זה בקופסה האדומה), אשר זמנו עבר – ולא שום חלב שהוא בכלל. בהעדר ברירה אחרת (איכשהו צריך להתעורר, לא?), שתיתי את התוצאה – שטעמה, כך עליי לציין, היה זהה בתכלית, לטעם הקפה ההפוך האחד והיחיד, המוגש ב"קנטינה"...

 

וזה שאצלם, היה עם חלב!!

 

על טעם-האספרסו אצלם, מוטב שלא לתהות; לא אם רוצים, לחשוב מחשבות חיוביות אי-פעם. ומכיוון שכך, נותרה רק עוד תהייה אחת ויחידה...

 

הזה בית-הקפה, שכל הסלבים מעריצים כל-כך?!?

 

ג'יזס, מה אידיוט הוא הסלב, אם-כך!!!

סופר, משורר, עורך, הוגה-דעות, פובליציסט, אינטלקטואל, מתרגם, רעיונאי ("קופירייטר"), מעצב והומוריסטן רחובותי מקורי ביותר, בעל עמדות שמאלניות אולטרא-רדיקאליות בכל נושא ונושא. בשנים 2005-2007 למדתי, באוניברסיטה העברית - הר הצופים (לימודי הודו, בורמה, רוסיה, פולין ואוקראינה, לשון עברית ומעט בלשנות כללית). יליד-רחובות (1975) והתגוררתי גם בתל-אביב (1998-1999 ו-2001), בבודאפשט (1998), בחיפה (2004-2005) ובירושלים (2005-2007). מרקסיסט, אנארכיסט, נודיסט, דאואיסט, רומנטי מאד, מחבק-עצים ומבטל-מגדר. מאמין בדת הפרדס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב