דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיק עבודות - תיק קטן, תקווה גדולה 

מאת    [ 27/12/2009 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2085 פעמים ]

תיק עבודות - תיק קטן, תקווה גדולה
תיק עבודות הוא אחד הכלים העומדים לרשות הבוחנים בוועדות קבלה ללימודי עיצוב, זהו אמצעי דרכו הבוחנים לומדים להכיר את המועמדים יותר לעומק ואף להעריך את הפוטנציאל הטמון בהם. תיק עבודות עוזר להם לקבל החלטה מושכלת לגבי המועמדים הראויים ללימודי עיצוב, שכן תיק עבודות מוצלח הוא זה שיגרום לבוחנים להעדיף מועמד אחד על פני מועמד אחר שאינו בעל תיק עבודות או כזה שתיק העבודות שלו אינו איכותי דיו.

 

מהו תיק עבודות ?
תיק עבודות, או פורטפוליו בלעז, הוא קלסר בו מוצגים עבודותיו של המועמד ללימודי עיצוב, ותוכנו אמור לייצג את אישיותו במידה מסוימת ואת "מצב הצבירה" האמנותי של המועמד. תיק עבודות מציג עבודות של המועמד בצורה דו ממדית ובגודל סטנדרטי, לכן במידה והעבודות המוצגות בו הן יצירות בתלת מימד, כגון פסלים, או יצירות הגדולות מגודל סטנדרטי של תיק עבודות, הן יוצגו כצילומים. על הצילומים בתוך תיק עבודות, להיות ברורים וחדים, כדי שאפשר יהיה להתרשם מהיצירה כיאות.


הכנת תיק עבודות
כאשר ניגשים להכנת תיק עבודות כדאי לחשוב קודם כל מה הקונספט של אותו תיק עבודות. תיק עבודות ממוקד יעזור לבוחנים בוועדות הקבלה להתרשם מיכולותיו של המועמד ללימודי עיצוב וישאיר עליהם רושם עז יותר. כשבוחרים חומר עבור תיק עבודות, יש לעבור על כל החומר ולבחור מתוכו את העבודות האיכותיות ביותר אשר מעבירות מסר ואמירה אישית, ולסדרן לפי סדר כרונולוגי. אם יש תיק עבודות אשר כולל יותר מתחום יצירה אחד, יש לסדר את העבודות לפי נושאים כמו ציור, פיסול, צילום וכו'. תיק עבודות עמוס יקשה על עבודת הבוחנים ולא בהכרח ישאיר את הרושם המבוקש, לכן יש לבחור בקפידה מספר מצומצם של עבודות; בין-7 ל-14 עבודות אשר מיצג ומציג אתכם באופן ההולם ביותר. וועדות הקבלה ללימודי עיצוב אינם מצפים לראות תיק עבודות של מעצב מקצועי, על כן, אין צורך ליצור משהו שהוא מעבר ליכולתכם, עדיף להתרכז ביצירה אישית מתחומים מוכרים שבהם אתם שולטים.
כדי לעזור למועמד ללימודי עיצוב לגבש תיק עבודות מעניין ומוצלח, קיימות מכינות לעיצוב. המכינות מקנות מושגי יסוד בתחום המבוקש והן מסייעות לתלמיד להכין תיק עבודות תוך כדי תהליך הלמידה. ככלל, תיק עבודות המציג תהליך הוא בדרך כלל איכותי ומרשים יותר.


הצגת תיק עבודות בפני וועדות קבלה
היה בטוח בעבודות שבחרת לשים בתוך הפורטפוליו, שכן אלו אמורות לייצג אותך כמועמד ללימודי עיצוב וכאדם, והכר אותן היטב, כך שתוכל לענות על שאלות ולהסביר אותן במידה ותישאל במהלך הראיון. תיק עבודות הוא לפעמים הדבר היחיד שנשאר ממך בידי הבוחנים בסופו של יום ראיונות, כך שכדאי לשים לב לצורת ההגשה ולפרטים המופיעים בתוך אותו תיק עבודות. לכן חשוב לציין פרטים אישיים בתוך תיק עבודות ואפשר גם לשים עותק של קורות חיים. תיק עבודות יכול להיות מעוצב או מושקע בעטיפתו החיצונית, אם הקונספט של תיק עבודות זה מתאים לכך, או שיהיה זה תיק עבודות סטנדרטי המכיל בתוכו את היצירות הטובות והמרשימות ביותר שלך.


לפרטים נוספים: קווים המכון לעיצוב ואדריכלות

מורה, מעצב , תואר ראשון בעיצוב , לומד לתואר שני עבוד במכון קווים לעיצוב פנים ואדריכלות http://www.cavim.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב