דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לידיעת היצואנים: הסכם החקלאות החדש עם האיחוד האירופי 

מאת    [ 23/12/2009 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2230 פעמים ]

             עו"ד גיל נדל, מורן שמילוביץ

 

הסכם הסחר עם האיחוד האירופי הוא הוותיק ביותר מבין הסכמי הסחר של מדינת ישראל, ותחילתו כבר בשנות השבעים. במהלך השנים ההסכם עבר תיקונים ושדרוגים שונים. לאחרונה התבשרנו כי בעקבות מו"מ ממושך שהתקיים בין מדינת ישראל )משרד התמ"ת ומשרד החקלאות) לבין האיחוד האירופי, נחתם הסכם חדש בתחום החקלאות והמזון המעובד הצפוי להיכנס לתוקף מיום 1.1.2010.

 

כידוע, חלק ניכר מהיצוא הישראלי מופנה לאיחוד האירופי. בכל הנוגע לתחום המזון והחקלאות, קיימים מכסים ומכסות שונים אשר פגעו בתחרותיות היצוא הישראלי, ואף מנעו לעיתים, דה-פקטו, את כניסתו לאיחוד האירופי. ההסכם החדש פותח אפשרויות חדשות רבות בפני ציבור יצואני המזון הישראליים, ואף יאפשר ליצרנים קטנים ובינוניים להיכנס לשווקי יצוא חדשים באירופה.

 

ההסכם החדש בא, בעיקרו, להביא להקלות מכס הדדיות על מוצרים חקלאיים מעובדים, וקובע כי הקהילה האירופית ומדינת ישראל ינהיגו בהדרגה ליברליזציה רבה יותר בסחר ביניהן במוצרים חקלאיים.

 

ההסכם החדש בנוי משני פרוטוקולים: האחד קובע את ההסדרים החלים על יצוא של מוצרים חקלאיים שמקורם במדינת ישראל, והשני קובע ההסדרים החלים על יבוא מוצרים כאמור שמקורם באיחוד האירופי. ברשימה זאת נתרכז בפרוטוקול אשר חל על יבוא מוצרים לאירופה.

 

ככלל, ההסכם החדש מציג שלוש רשימות שונות הנוגעות לביטולי מכסים והפחתותיהם.

 

רשימה אחת מצידה הסדר כוללני ומרשים ולפיו כל מוצר שאינו מופיע ברשימה פטור ממכס ביבוא לקהילייה. כך, למשל, מוצרי מזון שעד היום סבלו מגישה מוגבלת לשוק האירופי בשל מכסות או היטלים גבוהים, כגון שוקולד ומוצרי מאפה, ופלים, פסטה, קפה, בסיסים להכנת מיצי פירות, מרשמלו, סלטים טריים ועוד, ייהנו מפטור מתשלום מכס.

 

באשר למוצרים שהופיעו באותה רשימה, הרי שאלו אמנם לא יינו מפטור מתשלום מכס, אולם בכל זאת ייהנו מהטבות אחרות. חלק מהמוצרים ייהנו ממכסות משמעותיות הפטורות ממכס.  על מוצרים אלו נמנים: תרנגולי הודו, ירקות ופירות מסויימים, מיצי הדרים, יין מענבים טריים, סוגי עמילנים ועוד.  לגבי מוצרים אחרים נקבעה תקרה, שהמכס המוטל על אותם מוצרים לא יעלה על אותה תקרה, כמו סוגים מסוימים של תירס מתוק, של אבקת קקאו, של תכשירי מזון מסויימים, ועוד.

 

את נוסח ההסכם ניתן להוריד מאתר משרד התמ"ת, כאן:

 

http://www.moit.gov.il/NR/rdonlyres/183C42A9-B517-4A35-9400-10C674FB597C/0/agri_agree_2009.pdf

 

 

עו"ד גיל נדל עוסק בתחום דיני יבוא ויצוא, מסי יבוא ומסים עקיפים, חוזים בינלאומיים, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני. עו"ד נדל מרצה בפורומים מקצועיים רבים כגון מכון היצוא, לשכת עורכי הדין, ארגוני סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, איגוד שלכות המסחר ועוד. לעו"ד נדל מדור קבוע בעיתון "תעשיות", במגזין PORT 2 PORT, ובפרסומים נוספים. חומר נוסף מאת עו"ד נדל ניתן להוריד באתר האינטרנט, בכתובת http://www.nadel-law.co.il האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי. מידע על ספרים מפרי עטו של עו"ד גיל נדל ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.tradelibrary.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב