דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשכת מנתחי מערכות מקדמת את הידע על Governance Corporate במטרה להגביר את היישום בפועל 

מאת    [ 21/12/2009 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 7391 פעמים ]

הצורך לגשר בין Governance IT ל-Business Governance והכלים ליישום הפתרון היעיל ביותר המגשר בין המחלקות האופרטיביות ובין היעדים העסקיים של הארגון - בנושא זה התמקד יום עיון מיוחד שנערך על ידי לשכת מנתחי מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. הכנס נערך בחסות חברת My Single Point הפעילה בתחום, יחד עם חברת PwC.

 

שי זנדני, מנכ"ל קסלמן פתרונות בניהול סיכונים PwC, ציין בכנס כי במשך השנים הפך ה-IT למנוע העסקי של חברות, אך כיום לחברות רבות חסרות הקישוריות וההלימה בין יעדי ה-IT ליעדים העסקיים - עובדה שבהכרח מונעת שקיפות ופוגעת בתקשורת ובהצלחת הארגון כולו. 

 

הרצאה מקיפה בנושא תרומת ה- IT לרווחיות העסק נשאה יעל חי-קנובל, שניתחה את המתודולוגיה הנדרשת לאיתור כשלים, ובעיקר להבטחת מענה של תחום  מערכות המידע לצורכי העסק המשתנים. היא עמדה על המגמה לעבור לשילוב רב-זרועי של מדיות ניהול המידע–Convergence.

 

ינון שילד, מנכ"לMy Single Point , הציג מקרה מעשי של יישום מערכת IT Governance בחברת מנורה-מבטחים. שילד הדגיש כי התוצר של תהליכי IT Governance העניק ערך רב לארגון כולו, ולא רק ל- IT.

 

במסגרת הכנס נערך פאנל בהנחייתו של  שי זנדני, החבר בנשיאות לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל, בהשתתפות מנהלי מערכות מידע מובילים בתחום:

דורון פלח– מנהל מערכות מידע, סלקום

רז הייפרמן – סמנכ"ל טככנולוגיות המידע, ביטוח ישיר

אודי ניסימיאן– מנהל מערכות מידע, משרד המשפטים

יעקב נבות- חבר המועצה הציבורית בלשכה (מנכ"ל שעם לשעבר)

 

דורון פלח, סמנכ"ל מערכות מידע סלקום, הסביר: "אי אפשר לנהל אגף מערכות מידע ללא שקיפות מול הלקוחות העסקיים. דרושה שותפות בין מערכות המידע ומנהלי הכספים כדי לבחון השקעות עתידיות ותעדוף".  

אודי ניסימיאן, מנהל מערכות המידע של משרד המשפטים, אמר בפאנל: "ללא כלי שנותן בידי את היכולת להבין את 'שעון החול' של המשאבים שלי, היכולת לרוץ קדימה מוגבלת, ומכאן הצורך ב- Governance  הוא הכרחי. הקמנו Office Of The CIO כש'רגל' אחת נמצאת במשרד המנכ"ל. כך למעשה הופך  IT Governance ל- Business Governance ".

 

במהלך יום העיון הועלו מספר סוגיות לגבי המגזר הפיננסי.  ינון שילד, מנכ"ל My Single Point, שמוצריה מומשו אצל ארגונים רבים המיישמים פתרונות IT Governance ו-Business Governance  , ציין כי אחד היתרונות ביישום הפיתרון אצל לקוחות במגזר הפיננסי הוא הלימה לרגולציה ולחוזרים היוצאים ממשרדיהם של ראשי הממונים על הרגולציה.


כמו כן הציגו שילד וזנדני בפני משתתפי האירוע את שני התקנים המקבלים תנופה עולמית בימים אלו: VAL IT ו- 38500ISO  המעלים את נושא ה- Governance לרמת הנהלת החברה והדירקטוריון.

 

בדברי הסיום שלו אמר שי זנדני: "אנו, כאנשי מערכות מידע, "רצים" למחשב כל תהליך אספקה או מחסן, ולו גם הקטן ביותר בארגון, אך כדי לנהל את תקציב מערכות מידע שנע בין 13%-7% מהתקציב הכולל של הארגון אנו משתמשים "בכלים" כגון אקסל ומצגות".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב