דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קואצ'ינג ניהולי מהיר - מה עושים עם זה? 

מאת    [ 16/12/2009 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 3500 פעמים ]

קואצ'ינג ניהולי משמעו הפעלת כלי האימון בהקשר של סיטואציות ניהוליות המתרחשות בארגונים מכל סוג וגודל (חברות, עסקים קטנים, מלכ"רים וכו'). באופן מעשי, האימון הניהולי מופעל בשתי צורות:


    • אימון ניהולי אישי - אימון השם דגש על הפרט במערכת, מאפייניו האישיים, האינטראקציה שלו עם שאר המערכת, מטרותיו האישיות ואלו שנובעות מתפקידו.
    • אימון ניהולי קבוצתי - אימון המבוצע לקבוצה של פרטים בארגון, השייכים לצוות/גוף אחד ו/או בעלי מטרה משותפת. אימון קבוצתי מאפיין בעיקר את הקבוצה, מבחינת היכולות, הצרכים, המטרות ואסטרטגיות הפעולה שלה, ופחות נדרש לעסוק בפרט ספציפי בקבוצה. כאשר עוסקים בפרט ספציפי, בדרך כלל זה נעשה בהקשר של התפקיד אותו הוא ממלא בקבוצה ולא באדם עצמו.

אימון ניהולי יכול לסייע לארגון או לחלק בארגון לקבוע אסטרטגיות, מטרות ויעדים, ולבנות תוכניות פעולה אשר ישפרו את רמת השגת התוצאות. אימון ניהולי יכול גם להתמקד בבעל תפקיד ספציפי ולשפר את רמת השגת התוצאות האישית שלו. כאשר מדובר במנהל, המשמעות של שיפור התוצאות האישיות היא גם שיפור התוצאות של כל העובדים והיחידות הכפופים לו.

באימון, יש ערך לזמן. זמן העובר בין מפגשים מאפשר למתאמן להטמיע את תוכן המפגש הקודם, להרהר בדברים מזוויות שונות ולשקול מחדש צורות חשיבה והתנהגות. בעקרון, כלל זה תקף גם לסיטואציות של אימון ניהולי, אבל בהן עקרון זה חלש בהרבה. אימון ניהולי המתרכז בביצועים בתחום מצומצם יחסית של חיי המתאמן (ועוד יותר מכך כאשר מדובר בקבוצה) אינו נדרש לאותה רמה של רפלקציה אישית כדי להביא לתוצאות מועילות. כאן נכנס הקואצ'ינג הניהולי המהיר.

ההנחה העומדת מאחורי הקואצ'ינג הניהולי המהיר היא שהערך לארגון ולמתאמן יגדלו ככל שהתוצרים יתקבלו וייושמו בפועל מהר יותר, ושברוב המצבים, ערך התוצרים לא ייפגע במידה משמעותית כתוצאה ממהירות הפעולה. הכלים שפותחו ליישום המתודה מאפשרים לבצע אבחון מהיר ויציאה לפעולה מיידית.

לכן, קוא'צינג ניהולי מהיר מתאים לכל המצבים בהם מבצעים קואצ'ינג ניהולי רגיל, למעט מצבים בהם מתברר כי הגורם המחבל בהשגת התוצאות הרצויות הוא חסם הצלחה אסטרטגי. לא ניתן להתגבר על חסם כזה בתהליך מהיר. המאמן האישי ניהולי המוביל את התהליך אחראי לזהות מצב כזה, אם קיים, ולהרחיב את האימון לתהליך אימוני מלא.

בכל שאר המצבים, קאוצ'ינג ניהולי מהיר הוא חלופה תקפה ובעלת ערך בארגז הכלים של המאמן הניהולי. למעשה, חלקים ממתודה זו ניתנים בהחלט ליישום גם במסגרת אימון אישי, אבל על כך במאמר אחר.

 

רוצה לדעת מה עוד יש למאמן הניהולי לומר בנושא? הירשם לניוזלטר שלי וקבל טיפים ורעיונות באימון, ניהול, שיווק ועסקים ועוד. הירשם כבר היום וקבל חינם את "אימון ברבע שעה", "איך לבחור את המאמן שלך "ועוד חומרים מקוריים ומועילים. שמעיה דוד הוא מאמן אישי וניהולי מוסמך (MCI/EMCI) ומשמש כסמנכ"ל תפעול באיגוד הישראלי לאימון ולייעוץ ממוקד תוצאות - איק"א. שמעיה מלמד ומדריך מאמנים בקורסי אימון, מפתח כלי אימון והכשרה למאמנים ולמנהלים בתחומים מקצועיים ועסקיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב