דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם 3 השלבים בדרך לגמילה עצמית מהתמכרות? 

מאת    [ 12/12/2009 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 3112 פעמים ]

מהם 3 השלבים בדרך לגמילה עצמית מהתמכרות? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

צעד 1: להכיר בהתמכרות ולזהות אותה

  

הבעיה הבסיסית בכל נושא ההתמכרויות היא חוסר המוכנות של אנשים להודות בכך שהם מכורים. מרבית המכורים מדחיקים את עצם היותם מכורים, ולכן מקשים על עצמם את הסיכויים להיגמל.

 

הצעד הראשון בדרך לגמילה מהירה היא להודות בעובדה שהינכם מכורים לדבר שאליו אתם מכורים. זהו את ההתמכרות שלהם והודו בפני עצמכם בחולשה שלכם, בהתמכרות שלכם, בסגידה שלכם ובאפסיות שלכם אל מול מושא ההתמכרות שלכם.

 

 

צעד 2: לקבל החלטה טוטאלית להיגמל מההתמכרות

 

 

הבעיה השנייה בדרך לגמילה מהתמכרות היא חוסר הרצון להיגמל ממנה. מרבית המכורים לא באמת רוצים להפסיק את ההתמכרות שלהם. ההתמכרות שלהם נוחה להם.

 

הם מפיקים ממנה הנאה, הם אינם רואים דרך אחרת, קשה להם לוותר עליה לחלוטין או שהם פשוט נהנים מההרס העצמי שלהם. לכן, הצעד השני והקריטי בדרך לגמילה היא להגיע לבשלות נפשית המאפשרת קבלת החלטה חד-משמעית, חד-ערכית, בלתי משתמעת וטוטאלית - להיגמל מההתמכרות לחלוטין ולעולם לא לשוב אליה בשום צורה או אופן, כולל להימנע באופן מוחלט וחסר פשרות גם מהטריגרים ומהגירויים המקדימים המפעילים את "בלוטת ההתמכרות" ומביאים להתפרצותה הבלתי נשלטת.

 

  

 

צעד 3: ללמוד כיצד להתגבר על הקריז

 

הבעיה השלישית בדרך לגמילה היא הקריז. קריז משקף את הפחד מאובדן הביטחון שההרגל ההתמכרותי מעניק, החשש לאבד את מושא ההתמכרות, הצורך הפיזי שבהתמכרות והחשש להישאר בודד ולבד אל מול החיים.

 

הדרך להתמודד עם קריז היא ללמוד לדחות סיפוקים מיידים ולהימנע מהטריגרים מהגירויים המפעילים את הדחף ההתמכרותי. הדחף ההתמכרותי או הקריז בא בגלים קצרים יחסית, לעיתים דקות. החכמה היא לדחות את הצורך בהתמכרות במספר דקות, עד חלוף ההתקפה או הגל. דחיית הסיפוקים המיידיים וחוסר המוכנות להיכנע לגלים ההתמכרותיים הם השלב בו האפשרות להיגמל הופכת לממשית וברת הישג.

 

   

 

גמילה היא בעצם לאמץ דרך חיים חדשה

 

לאורך זמן - אדם יכול לאמץ לעצמו הרגלים חדשים שילוו אותו כל חייו, למשך שנים רבות. לכן, מי שמתמיד בהימנעות ממושא ההתמכרות שלו לאורך זמן ומאמץ גישה חדשה לחייו - מבטיח את הצלחת הגמילה שלו בטווח הארוך.

 

גמילה היא למעשה שינוי אורח החיים ושינוי הגישה לחיים. גמילה אינה פרוייקט זמני, אחרת ההתמכרות תשוב לחייכם. גמילה היא מטמורפוזה, שינוי באורח החשיבה והסתכלות חדשה על עצמכם, על מושא ההתמכרות שלכם, על העוצמה הפנימית שלכם ועל היכולת שלכם לבחור את הנתיב בו אתם חיים.

 

     

וטיפ לסיום: ניתן להיגמל מכל דבר, לא בזכות כוח הרצון כמו בזכות המודעות, ההכרה, שינוי התפיסה לחיים והמוכנות ללכת בדרך חדשה ושונה מזו שהלכתם בה עד היום.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב