דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מורה נבוכים -לבחירת תחום וסגנון של העצמה והתפתחות אישית 

מאת    [ 15/11/2006 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 3626 פעמים ]

"מורה נבוכים" לבחירת אנשי טיפול / מאת רונית טימסית

כיצד בוחרים מטפל, מאמן אישי או יועץ?
כיצד מקבלים החלטה לבחור בין טיפול אישי או קבוצתי?
לאחרונה אנו עדים להרחבה משמעותית בתחום טכניקות הטיפול. להערכתי, אין שיטה טובה יותר או נכונה יותר. כל אדם והשיטה המתאימה לו, לאישיותו או לצרכיו.
אנשים שאינם מתמצאים בתחום ואין להם ידע מוקדם, עלולים להתבלבל: במי לבחור? איך לדעת מה הכי נכון לי, למשפחתי, לילד שלי, לעסק?
מטרת המאמר הזה היא ליצור מצב של בהירות, לפני שבוחרים איש מקצוע.


במי בוחרים ואיך לבחור
יש לבקש מהמטפל להציג תעודת הסמכה רשמית המעידה על הכשרתו, ו/או המלצות עליו מגורמים מהימנים.
כיום, תחום הייעוץ והטיפולים האלטרנטיביים והקונבנציונאליים הוא פרוץ מבחינת החוק. באופן תיאורטי, רשאי כמעט כל אדם להכריז על עצמו כיועץ, כמטפל רוחני, כמרצה או כמנחה סדנאות. אין השגחה של שום גוף ציבורי על המטפלים, ואין בחינות הסמכה רשמיות ומוכרות. לכן, שוחחו עם המטפל ישירות ולא באמצעות פקידה. בקשו ממנו מידע על עצמו: מי הוא, כיצד הגיע לתחום בו בחר לעסוק, היכן למד. בקשו המלצות מאנשים שהיו אצלו בטיפול. בעידן האינטרנט ניתן למצוא מטפלים שרכשו לעצמם ייעוץ שיווקי טוב, או שכרו מעצב שבנה עבורם אתר אינטרנט יצירתי, וכך הם מציגים תדמית רחוקה מאוד מהכישורים האמיתיים שלהם.


התשלום
העלות עבור טיפולים, אימון אישי, ייעוץ - נעים מסכום של 100 ש"ח, ומעלה. גובה הסכום אינו מעיד בהכרח על הכישורים ועל האיכויות של המטפל. כלומר, ייתכן מקרה שבו מטפל גובה 100 ש"ח כי יש לו מקור הכנסה נוסף, או מסיבות אחרות, אך הטיפול שיעניק יעלה בערכו על זה שייתן מטפל אחר תמורת 400 ש"ח לפגישה. כלקוחות, אינכם צריכים להסס או לחוש אי-נוחות לבקש הנחה ו/או פריסה לתשלומים, ואתם זכאים, כמובן, גם לשאול ולהיענות על משך זמן הטיפול, ואם המחיר כולל גם ייעוץ טלפוני לפי הצורך.

טיפול/ייעוץ - קבוצתי או אישי?

טיפול אישי
טיפול אישי נעשה, בדרך כלל, מול המטפל, היועץ או המאמן האישי.
טיפולי גוף, כמו: רפלקסולוגיה, שיטת טווינה, שיאצו; טיפול באמצעות תרופות הומיאופתיות כגון פרחי באך או אחרות - נעשים בשיטת הטיפול האישי.

ייעוץ אישי (פסיכולוגי, ארגוני, משפחתי)
בתחומים אלה היועץ לומד להכיר את המרחב שבו האדם חי, או העסק פועל. הוא בוחן את הקשיים בהם נתקלים העסק, האדם או המשפחה, ומתוך הידע הרחב שברשותו הוא מייעץ מה נכון לעשות. במהלך השיחות ייתכנו נגיעות בהיסטוריה הרגשית של המטופל, בחינת ערכים שבהם הוא מאמין ועמדות שהוא בוחר לעצמו. לעיתים, היועץ נוקט עמדה משלו.

אימון אישי
מאמן אישי אינו יועץ ואינו מטפל. תפקידו ליצור בהירות אודות הדרך שבה החליט האדם לפעול. המאמן שותף להחלטה רק ברמת הבירור והצגת השאלות, ללא נקיטת עמדה. לכן, אימון הוא, למעשה, דו-שיח, וקיימת הדדיות בין המתאמן לבין המאמן. במהלך הזמן לומד המתאמן לזהות את החוזק שלו ואת היכולות הטמונות בו, שיאפשרו לו להשיג את המטרות והיעדים אליהם הוא שואף. המיקוד באימון הוא בהשגת תוצאות מדידות בכל מעגלי החיים.



למידה באמצעות סדנאות או טיפול קבוצתי
למידה קבוצתית נעשית באמצעות סדנאות או טיפול קבוצתי. מדובר בקבוצות הנפגשות לצורך עבודה על נושא משותף. לדוגמה: למידה על מערכות יחסים, אסרטיביות, פיתוח האינטליגנציה הרגשית, ניהול עסק ועוד.
יש האוהבים את דרך העבודה והלמידה הקבוצתית. היא מאפשרת להם ללמוד גם מתוך צפייה על חברים בקבוצה, ואף ליצור מערכות יחסים חדשות. בעידן הנוכחי, בו אין דגש ממשי על מערכות יחסים, יכולים אנשים לעבור יום שלם בחייהם מבלי לחייך אל הזולת, או מבלי שמישהו ישאל אותם לשלומם. לדעתי, למידה קבוצתית היא דרך נהדרת ללמוד ולהתפתח.
אודות הכותב:
רונית טימסית מאמנת אישית ומנחה תוכניות להעצמה אישית, רגשית וכלכלית.
roni3@actcom.com מייל
http://timsit.coachinginteractive.co.il/Main.asp
הכשרה: תואר ראשון בסוציולוגיה, לימודי תואר שני במדעי ההתנהגות. לימודי אימון אישי באמוישיין. בעלת ניסיון של 15 שנה בתחום.
"אני מאמינה כי אדם נמצא במקום בו מחשבותיו נמצאות, לכן וודאו כי מחשבותיכם נמצאות במקום בו אתם רוצים להיות..."(נחמן מברסלב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב